Bruker-308643 Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Hei, eg har tenkt å lage kortfilmer, men eg trenger ein kamera som kann både filme og ta bilder? Eg har tenk på ein speilrefleks kamera, men er det noko bettre enn det til ein grei pris 3000 kr? Eller burde eg kjøpe meg ein digital kamera for begynner? Takk for tips.. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Kjøp et speilrefleks men kjøp et som kan zoome når du filmer. Mitt kan ikke det og det er steike irriterende. Du må også kjøpe et ultraraskt minnekort for å kunne filme på speilrefleks. Hvis du har for tregt kort så stopper filmen etter noen sekunder fordi den ikke klarer å lagre data fort nok. Et kamerastativ er også være greit å ha. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Filming med speilrefleks er stort sett mer krevende enn med videokamera eller kompaktkamera. Alle speilrefleks kan zoome mens man filmer, mange eldre modeller sliter mye med å fokusere mens man filmer. Hvis det skal bli perfekt så må man uansett fokusere manuelt. Jeg synes du skal se på et videokamera hvis du har tenkt å filme mye. Alternativt noe sånt som Sony RX100 som gir veldig god kontroll når du filmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå