Gå til innhold

Maxtor 200GB Ekstern

Anbefalte innlegg

Har kobet til en Maxtor 200GB Ekstern hardisk. Problemet er bare at jeg overfører filer fra den eksterne hardisken til den interne med USB 1 fart. Hvordan kan endre til USB 2, når jeg vet at hovedkortet mitt støtter det.....???? Trenger jeg noen nye drivere eller lar dette seg gjøres i windows xp??

TAkker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen Hovedkort kommer med spesifike USB 1 og 2 kontakter. Hos meg sitter USB 2.0 kontaktene på et ekstra kort som er helt nederst. De som er oppe ved Mus og Keyboard er bare USB 1.0.

Så mitt tips er å prøve forskjellige USB kontaktene.

Fortell oss vilket hovedkort du har, så andre med samme kan fortelle deg hva de har gjort.

Alle ledd fra USB 2.0 kontakten og til din eksterne HD må også støtte USB 2.0..feks..har du en USB 1.0 hub i mellom..eller en USB 1.0 ledning..så tror jeg den vil bremse overføringshastigheten.

AKIRA

Lenke til kommentar

Jeg har et Abit VT8363. Jeg har også et ekstra kort helt nederst. Men jeg har prøvd alle portene + jeg har SP1 installert, men alikevel er overføringshastigheten svært lav. (1 GB tar ca. 1 time å overføre).

Kan det vere at eg må oppdatere driverene??

Må hovudkorte støtte USB 2.0 for at det ekstra kotret helt nede skal fungere som USB 2.0??

Lenke til kommentar

hmm..jeg burde kanskje lese posten din litt nøyere, for navnet på hovedkorte ditt står jo i Signaturen din..DOH på meg!! *s* Det nummeret du oppga er IDen for chipsete på hovedkorte ditt.

Korte ditt er jo et Abit KT7A og jeg har lest på nette og ser ikke noe som anntyder at dette har støtte for USB 2.0. Du kan få det ved å kjøpe et slikt ekstra PCI kort: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...15&GrpID=6&s=pl

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...