Ximo Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Jeg har en gammel gammel PC (1996) som er blitt oppgradert til hele 48MB RAM (wow) og 11GB harddisk. Selvsagt er det langt under minimumskravet i år 2002, så jeg vil ihvertfall oppdatere RAMet til 128 eller 256. Hva må jeg gjøre for å få plass til så mye? Må jeg sette inn et nytt motherboard? Hva er det billigste og enkleste (har ikke gjordt noe mer avansert enn lydkort, CDROM og RAM) jeg kan gjøre for å få plass til mere RAM? Ximo Lenke til kommentar
unwill Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Du vet at motherboard=hovedkort ? Ja, 1996... da bruker den EDO ram kanskje ? Hvis hovedkortet ikke støtter mere RAM, så kan du jo sjekke på nettet og se om det har kommet en ny bios til hovedkortet ditt som gjør at den støttere mere RAM. Da blir dette gratis. Eller et par kroner for en diskett. Dersom du velger å bytte motherboard, så må du sansyneligvis bytte RAMen, CPUen, vifte/kjøling i samme slengen. Lydkort cdrom og harddisk kan du sansyneligvis beholde. Sjekk hva slags kabinett det er... kan jo hende at det er de gamle slik at de nye hovedkortene ikke passer inn. Skal du bytte RAM, CPU, Hovedkort så blir absolutt minimumspris 2000 kroner antar jeg. Den enkleste måten er å kjøpe en helt ny maskin (beholde skjerm, tastatur, mus & co) Minimum 6000 kr. Lenke til kommentar
Ximo Skrevet 16. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2002 Nå har jeg oppgradert BIOSen til den nyeste versjonen (fra v3 til v10!).. jeg har også funnet dette om RAM og DELL-systemet mitt: http://support.euro.dell.com/docs/dta/_trm...or/00000029.htm Hva betyr det som står på den siden? Er det umulig å få mer enn 64MB? Takk for svar! PS: den bruker SDRAM [ Denne Melding var redigert av: Ximo på 2002-02-16 13:51 ] Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Det går kun 64 mb maks Lenke til kommentar
Ximo Skrevet 16. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2002 Shit.. da må jeg nok få tak i et hovedkort + cpu, vifte og det som trengs. Noen som vet hvor jeg kan få et brukt og bra hovedkort + det som trengs på nettet (gjerne i en pakke, og billig)? [ Denne Melding var redigert av: Ximo på 2002-02-16 16:38 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 http://www.qxl.no kanskje? Men du blir sikkert overbydd av folk som ikke har peiling og kjøper brukt utstyr like dyrt som nytt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå