MasterOle Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Jeg kjøppte en pc fra psdata, å henta den på posten i går. Satt meg ned å byggde med en gang jeg henta den etter skolen. Byggingen tok sin tid å når jeg kom til psuen måtte jeg gi opp pga dårlig forklart i hovedkort boken. Da ringte jeg en kamerat å fikk han opp hit for å fikse det å etter en stund så var pcn klar mente han. Vi kobbla opp pcn å den kom på å starta opp i bios. Han kameraten min skifta noe i biosen som jeg tror var master å slave på rebooten, mener han skifta master til den ene hardisken min å slave til den andre. Etter han sava å reboota så kom ikke skjermen på :-? å jeg vi prøvde å finne ut av hva det problemet kunne komt av. Når jeg rebooter så hører jeg bare en stemme som sier noe utydlig på hovedkortet mitt å vifter å allt starter opp å det som skal lyse lyser men skjermen kommer ikke på. Jeg har: Aopen nforce2 u400 hovedkort amd 2800+ barton cpu 512 X 2 ddr ram brikke 120 x 2 western digital 8mb cach hardisk geforce fx 5600 ultra 128 mb CREATIVE en cd brenner å et dvd rom + en floppy kabinettet er chieftec matrix. Jeg lurer på hva som feiler pcn? jeg har prøvd å restarte biosen med å ta ut batteriet å vente i 5 min, jeg har prøvd å restarte biosen med å flytte en jumper på hovedkortet å boote å flytte den til bake å boote. jeg har prøvd å ta ut agp skjermkortet mitt å putte inn et pci skjermkort jeg vet funker. flytta på ram brikkene å hatt bare 1 ramm brikke inn i om gangen. jeg har kobbla ut den ene hardisken å passet på at den hardisken som sto i gjenn var jumperen satt på master. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre å tar gjerne i mot tips! takk. Mvh MasterOle Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Eneste jeg kan foreslå er å koble av alle IDE og floppy kabler slik at disse er eliminert som feilkilde. CPU fungerer, ettersom POST virker. Men du må prøve å fine ut hva som sies. I manualen skal det stå en liste over de meldingene som eksisterer. Du kan jo prøve å ta ut begge RAM brikkene og høre om POST meldinga klarer å identifisere dette. Lenke til kommentar
MasterOle Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2003 jeg fannt ut hva dama sa hu sa: your cpu may have a problem. så jeg tok ut cpuen la på litt mer kjølepasta å prøvde på nytt i gjenn hørte det samme da. Har jeg krav på ny cpu ? har jo ikke gjort noe gale ! ? skal på lan p åmandag så er litt kjipt har en prosessor til her en amd 900mhz skal kansje plugge den i nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå