ROFLOCOPT3R Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 (endret) Heisann, Jeg har i det siste hatt problemer med bluescreens på maskinen min. Dette skjer når maskinen står på en stund uten bruk, og kanskje det er i det den skal til å gå i "ventemodus". Jeg har sjekket BlueScreenView og den sier at det er ntoskrnl.exe som forårsaker det. Kan noen hjelpe meg med å fikse dette problemet? *vedlagt følger minidump fil. Endret 21. november 2013 av guz1610 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Skudd i blinde, men verdt et forsøk: Bytt CMOS batteriet. Lenke til kommentar
Snøspade Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 (endret) Jeg hadde circa samme problemet: BSOD hver gang PC-en idlet og/eller gikk mot skjermbeskytter/ventemodus. I mitt tilfelle var det minnet-inngangen på hovedkortet som var skadet. Jeg har 2x3 RAM-slots (blå og brun) på hovedkortet, og Memtest fant feil når det sto brikker i brun og brun+blå. Med brikker i kun blå fungerte det fint. TL;DR: kjør Memtest og sjekk om det kan være minnet. Endret 21. november 2013 av Optimuz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå