Pop Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 På arbeidsplassen min har vi satt opp team som er ute i arbeidstiden og disse vil at basen skal kunne se hvor de er. De vil altså bli overvåket, siden det dreier seg om deres egen sikkerhet vedrørende arbeidet de gjør ute. Alle har personlig mobil med seg og planen er en app på hver telefon som kan sende gps-data til basen. Det ideelle er at alle plasseringer kommer til PC på storskjerm, alternativt kommer plasseringene til teamleders mobil. Vet noen om en app som gjør akkurat det vi helst vil ha her? Jeg regner med at den "Finn mine venner" eller no slikt, leverer til mobil, men ikke til PC. Så den er et godt alternativ 2, men vi håper på at en PC skal kunne være sentral. På forhånd takk for alle tips. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Det høres jo nesten ulovlig ut, uavhening om de ansatte vil det eller ikke Men om de bruker iphone så fungerer jo finn venner ganske bra. Lenke til kommentar
One 7 Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Google Maps Coordinate Lenke til kommentar
Pop Skrevet 24. november 2013 Forfatter Del Skrevet 24. november 2013 K_7, ser lovende ut, skal testes. Mange takk. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Høres ut som om det er over grensen på det lovlige. Antar de ikke har med mobilene hjem? Om så, er det ikke lov. Antar man kan få unntak om sikkerheten krever det, men greit å undersøke om du vil gjøre ting lovlig... Lenke til kommentar
Pop Skrevet 24. november 2013 Forfatter Del Skrevet 24. november 2013 Ingen problem med det lovlige. Det er kun jobbtelefoner, de er kun i bruk når den ansatte er på jobb og jeg kan understreke "de VIL bli overvåket", for deres egen sikkerhet. Appen var poenget her. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Hvilket operativsystem e det snakk om? Er det Android så kan jo alltids Tasker gjøre den jobben. Sende GPS kordinater til feks en webserver eller annen type server, som du igjen kan lese av med Google Maps. Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 (endret) Her har du Pop jong ill http://www.tracksterapp.com/features/ Den kan kanskje funke Endret 24. november 2013 av Mr. D Lenke til kommentar
Pop Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 Skal sjekke Trackster også ja, takk. Jong ill du.... morroklumpen. Mor Theresa passer bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå