Gå til innhold

CPU problemer???

FenrisC0de

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt masse problemer med pcen min i det siste, mange av der har kanskje lest om C:windowssystem32config is missing, invalid

or corrupt (windows registry er herpa) problemet som jeg hadde

okay, så etter utallige re-installasjoner og formateringer med WinXP

så gikk jeg tilbake til Windows 2000. joda alt virket greit de fø

rste dagene intill jeg fant ut at biosen hadde stillt CPU`en min

inn på 1300MHZ igjen, dette skjer hvis jeg restarter pcen i bootup eller liknende.

Så jeg stiller den tilbake på 1733mhz igjen, starter pcen, starter

et spill.. og der ja, der restartet pcen. Jeg tror jeg bare var

heldig som ikke fikk registeret ødelagt igjen.

Betyr dette at CPU`en er skadetødelagt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

problemet er jo at jeg har hatt dette problemet i mange måneder, når jeg kjørte CPU`en på 1733mhz så klikket pcen i windowsXP og windows registry gikk til helvete.

jeg har hatt pcen inne til testing hos Komplett, men de fant ingen feil, men nå vet jeg at det må være noe med cpu`en... eller???

Lenke til kommentar

memtest86

Men jeg synes nå det høres ut som om prosessoren din er en smule varm jeg. Husk at det er ikke sikkert asus probe gir den riktige temperaturen. Når du begynner å nærme deg 60+ så kan jeg godt forstå at det ikke blir stabilt lengre. Det billigste ville vel kanskje vært å installere en ny kjøler? En litt dyrere en kanskje?

DrErling

Lenke til kommentar

Så det virker som det enten er noe galt med CPU eller RAM?.

og forresten, jeg har en veldig bra kjøler, men kabinettet mitt er litt lite og kompakt så varmen bygger seg liksom litt opp, men da er det bare og åpne døren litte grann så synker den fort. men som det ble nevnt ovenfor er ikke 50-60c i faresonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...