FenrisC0de Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Jeg har hatt masse problemer med pcen min i det siste, mange av der har kanskje lest om C:windowssystem32config is missing, invalid or corrupt (windows registry er herpa) problemet som jeg hadde okay, så etter utallige re-installasjoner og formateringer med WinXP så gikk jeg tilbake til Windows 2000. joda alt virket greit de fø rste dagene intill jeg fant ut at biosen hadde stillt CPU`en min inn på 1300MHZ igjen, dette skjer hvis jeg restarter pcen i bootup eller liknende. Så jeg stiller den tilbake på 1733mhz igjen, starter pcen, starter et spill.. og der ja, der restartet pcen. Jeg tror jeg bare var heldig som ikke fikk registeret ødelagt igjen. Betyr dette at CPU`en er skadetødelagt? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 hva er cpu tempen din? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2003 den er ikke spesielt høy, den ligger vel mellom 49-62c. og det er ikke nok til å få pcen til å gå til dunders, men når jeg kjører Cpu`en på 1300mhz er den på 30-40c.. hehe Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 bruker du kjølepasta? det var litt stor forskjell på tempen. hvor sjekker du tempen? i et program i Windows eller i bios? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2003 ja jeg bruker kjølepasta, men her er de ordentlige temperaturene 1733mhz = 50-60c 1300mhz = 37-49c jeg bruker biosen, og asus probe.. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2003 også en annen ting som er merkelig, når jeg booter opp i 1733mhz så etter et par minutter står det "network cable unplugged", men den er ikke unplugged, dette skjer ikke i 1300mhz.. plz hjelp! Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 jeg personlig tror det er noe med den temperaturen din... er "1733mhz = 50-60c" - temperaturen din idle og load, eller bare idle? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2003 vel, Amd xp2100+ kan tåle langt over 80c så da burde ikke 50 være noe problem, den står i 50 i idle, og 60 når jeg spiller osv.. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 ok. da er vel temperaturene ikke problemet. Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Prøv å resete biosen din Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 problemet er jo at jeg har hatt dette problemet i mange måneder, når jeg kjørte CPU`en på 1733mhz så klikket pcen i windowsXP og windows registry gikk til helvete. jeg har hatt pcen inne til testing hos Komplett, men de fant ingen feil, men nå vet jeg at det må være noe med cpu`en... eller??? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 har ikke nødt og være cpuen. hvis du har muligheten, så prøv cpuen i en annen maskin, eller prøv en annen cpu i din maskin. da finner du ut om det er cpu som er problemet. Lenke til kommentar
XtraPlay Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Du kan jo teste CPU, men det kan jo være greit å kjøre igjennnom rammen også, greit nok at maskina har fungert greit noen måneder men det kan være greit å la mem86 (elle ka det heite) en gang bare for å kikke Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 memtest86 Men jeg synes nå det høres ut som om prosessoren din er en smule varm jeg. Husk at det er ikke sikkert asus probe gir den riktige temperaturen. Når du begynner å nærme deg 60+ så kan jeg godt forstå at det ikke blir stabilt lengre. Det billigste ville vel kanskje vært å installere en ny kjøler? En litt dyrere en kanskje? DrErling Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Kan da fint ligge rundt 60'C. Hva med å reinstallere windows? Har du kjørt memtest86? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 ja jeg har re-installert windows MAAAANGE ganger, siden registreret (c:windowssystem32config går til helvete. jeg har ikke kjørt noen ram test enda, skal gjøre det nå. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 Så det virker som det enten er noe galt med CPU eller RAM?. og forresten, jeg har en veldig bra kjøler, men kabinettet mitt er litt lite og kompakt så varmen bygger seg liksom litt opp, men da er det bare og åpne døren litte grann så synker den fort. men som det ble nevnt ovenfor er ikke 50-60c i faresonen. Lenke til kommentar
enden Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 og virker alt bra med dørene åpne, eller har du samme problem da? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 hehe, nei samme problem, jeg bare åpner opp for og få ut litt varme jeg.. forresten hvor lang tid tar den ram testen? for jeg kjørte den i 10timer og 25min og det så ikke ut som den var ferdig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå