Gå til innhold

Gjør klar for neste SSD-generasjon

Anbefalte innlegg

Hva er det som er ujevnt eller ubrukelig med Sandforce? SF2xxx yter utmerket og har holdt seg veldig bra i ytelse til å være såpass gamle som de er nå. Det eneste som skiller seg ut "ujevnt" på ytelsen er at de er veldig bra på komprimerbare data.

De er ikke like raske til alle oppgaver slik som samsung diskene mine. Og de måtte oppdatere firmware før de i det hele tatt kunne stoles på(og jeg har ikke kjøpt billige disker... )

Så for meg er sandforce disker et no go

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Intel 520 diskene er ikke akkuratt billige men fortsatt søppel sammenlignet med den billigere samsung 840 pro disken min. Og også råtne i forhold til samsung 840 evo diskene mine. Rart det der.

At Intel 520 er søppel i forhold til Samsung 840/Pro/Evo er jeg overhodet ikke enig i; 840 Pro er noe bedre/raskere enn 520, og uten å ha sjekket benchmarks, så tipper jeg 530 er omtrent som 840/840 Evo - men hvorfor Intel er såpass mye dyrere en Samsungs SSDer forstår jeg ikke (sikkert noe med merkenavnet :hmm:).

Jeg anser både Intel 520 og Samsung 840 for helt topp SSDer, både mht. ytelse og pålitelighet, og eneste grunnen til at jeg pr. nå ville kjøpt Samsung over Intel er pga. prisen.

Det var forresten Black Friday-tilbud på Amazon.com på Intel 530 240GB; ~1070kr. (tilbudet var for et par dager siden).

Jeg har forøvrig en Intel 520 240GB som OS-SSD, Samsung 840 Pro 512GB som dedikert spill-SSD, samt en Intel 520 60GB som "expendable" SSD til div. temp-mapper for å avlaste OS-SSDen mht. antall NAND-writes - har aldri hatt noe problem med noen av dem.

Jeg forstår omtrent halvveis hvordan en SSD egentlig virker. :p

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

At Intel 520 er søppel i forhold til Samsung 840/Pro/Evo er jeg overhodet ikke enig i; 840 Pro er noe bedre/raskere enn 520, og uten å ha sjekket benchmarks, så tipper jeg 530 er omtrent som 840/840 Evo - men hvorfor Intel er såpass mye dyrere en Samsungs SSDer forstår jeg ikke (sikkert noe med merkenavnet :hmm:).

Jeg anser både Intel 520 og Samsung 840 for helt topp SSDer, både mht. ytelse og pålitelighet, og eneste grunnen til at jeg pr. nå ville kjøpt Samsung over Intel er pga. prisen.

Det var forresten Black Friday-tilbud på Amazon.com på Intel 530 240GB; ~1070kr. (tilbudet var for et par dager siden).

Jeg har forøvrig en Intel 520 240GB som OS-SSD, Samsung 840 Pro 512GB som dedikert spill-SSD, samt en Intel 520 60GB som "expendable" SSD til div. temp-mapper for å avlaste OS-SSDen mht. antall NAND-writes - har aldri hatt noe problem med noen av dem.

Jeg forstår omtrent halvveis hvordan en SSD egentlig virker. :p

Samsung disken din er like rask nesten uansett oppgave, det er ikke 520 eller 530 disken. og når du ser pris og pålitelighet i tillegg så er saken ganske enkelt at samsung er overlegne intel på alle områder for tiden. Hadde intel gått for noe annet enn sandforce så vil jeg ha dem da jeg liker intel veldig veeeeldig godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...