Cthulhu Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Hackerne av den store nettdatingdatabasen hadde en enkel dag på jobben.Stjal info fra 42 millioner konti – passordene var ukrypterte Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Perfekt, en ny, god, utvidelse til hackernes rainbow tables. Skaden er langt større enn den individuelle datalekasjen her. 2 Lenke til kommentar
Fishbones Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 (endret) Perfekt, en ny, god, utvidelse til hackernes rainbow tables. Skaden er langt større enn den individuelle datalekasjen her. Nå er jo en rainbow table en fil med automatisk ferdig-genererte password hashes med diverse kriterier - størrelsen avhenger opp fra 500GB til 10 TB i størrelse. Disse passordene passer bra i en passwordlist. Ikke rainbow table, da det er noe helt annet. Endret 21. november 2013 av Fishbones Lenke til kommentar
Zhyl0 Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Trodde at passord ble automatisk sensurert over nettet, jeg. Slik som mitt som er hunter2 som bare dukker opp som ****. Prøv selv! 4 Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Nice try Zhyl0. Ser qwerty er veldig mye brukt. Men har vi noen tall på hvor ofte dvorak blir brukt? Burde vi ikke kanskje sette i gang en oppmerksomhetskampanje for likestilling av passordbruk for qwerty og dvorak? 4 Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Jeg leste fort Cupid Media som stupid media med et uhell 2 Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 for de som ikke skjønner hvorfor zxcvbnm er der, prøv å skrive det Lenke til kommentar
kireo Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Synes ikke noe om at dere legger ut passordet mitt. Usmakelig og useriøst. Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Ser at 123abc ikke et blant topp 10 så da er jeg trygg Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Nå er jo en rainbow table en fil med automatisk ferdig-genererte password hashes med diverse kriterier - størrelsen avhenger opp fra 500GB til 10 TB i størrelse. Disse passordene passer bra i en passwordlist. Ikke rainbow table, da det er noe helt annet. Du vil vel helst ha en rainbow table som er laget fra en ord eller passordliste vil jeg tro. 1 Lenke til kommentar
Penetal Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Forventer dette av VG og Aftenposten som skriver for "folk flest", ikke av en nettavis med navnet hardware eller tek. Må ha fått denne beskjed såpass mange ganger nå, å klage på at passordene ikke er krypterte er som å klage på at fengselet ikke lukket døra til cellene. Ville følt meg tryggere hvis døra ble låst istedet. Eller hashet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå