Gå til innhold

[Løst] Hjelp til kjøp av gaming pc

Anbefalte innlegg

Hei!

Har bestemt meg for å oppgradere min pc fra 2009 som egentlig fungerer veldig bra den dag i dag med tanke på ytelse i spill osv. Når jeg kjøpte den tenkte jeg at jeg ville ha en pc som varer mange år så jeg slipper å oppgradere med så jevne mellomrom. Det har den også gjort men nå er det på tide med ny! :)

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1310275&su=E9A29E78-7E73-4C4C-B35B-3085B8879CF0

Begynner å bli en stund siden jeg bygget min forrige pc så hadde vært fint med tilbakemelding om deler passer i lag, at jeg ikke har glemt noen vesentlige deler osv..

post-322965-0-99198600-1385012628_thumb.png

Dette er min gamle pc for de som lurte.. ( hvis det var noen ) :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dropp prosessoroppgradering med mindre du sliter med CPU-tunge spill, forskjellen i ytelse er ikke verdt det.

CFX bør aldri være et mål, med mindre det er toppmodeller går du aldri for SLI/CFX fra dag 1.

Oppgradering med SSD er lurt.

Strømforsyning trenger ikke oppgradering.

Kabinett kan byttes om du er lei av det du har, men vær klar over at NZXT-kabinetter har mye billigplast.

Lenke til kommentar

Nvidia GTX780Ti eller Radeon R9 290X av skjermkort.

SSD, gå for den størrelsen du føler du trenger, jeg selv gikk for 500GB og det er akkurat passe for min del :)

Personlig vil jeg påstå at GTX 780 er det eneste rette alternativet forbi 3000 kr i dag for en vanlig forbruker:

R9 290 og 290X krever at du monterer en fullcoverblokk for vannkjøling eller en bedre kjøler.

GTX 780 Ti yter omtrent likt med et 780 Classified, men prislappen er 1000 kr høyere...

GTX 780 koster 4000 kr, har gode kjølere tilgjengelig, ytelsesmessig umulig å skille fra et 780 Ti for mennesker, og du får tre spill med på kjøpet.

Om du virkelig må ha toppen av skjermkort må du uansett vente på 780 Ti Classified eller Lightning, og det er nok en stund til disse kommer.

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar. Min pc har jeg selvfølgelig SSD i dag og cpu er overclocket til 3.7 ghz :) Planen er å kjøpe meg ny "monster pc" og være en snill storebror og gi min gamle til lillebror :p

Jeg drev å vurderte 1 GTX 780 Ti men når 2 stk r280x i crossfire gruser GTX 780 Ti i 3dmark testene som jeg har lest og i tillegg blir billigere gikk jeg for det.

Lenke til kommentar

Kan være greit å huske på problemene du kan få med 2 stk skjermkort, slik som microstuttering og tearing.

jeg vil si meg enig med arni90 ang CFX / SLI og heller legge litt mer i et skjermkort til 4000 enn 2 til 1700-2500.-kr klassen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...