kanalj1 Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Jula nærmer seg med stormskritt og eg vurderer å kjøpe eit kamera til min sambuar. Vurderer eit superzoom kamera, men kva for eit skal ein velge? Er totalt blank når det kjem til kamera og foto. Budsjettet har eg sett til +/- 3500. Håper det er noken som kan gje meg gode tips. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Canon PowerShot SX50 HS er et bra superzoom-kamera, ta og les litt i testen til akam. Lenke til kommentar
se# Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Jula nærmer seg med stormskritt og eg vurderer å kjøpe eit kamera til min sambuar. Hva med å spørre om ønsker? Jeg blir gjerne mindre overrasket, men mer fornøyd når jeg får akkurat det jeg vil ha. Hvis ønaket bare er superzoom generelt så kan du også se på Panasonic FZ200, mindre zoom enn SX50 HS, men et bedre kamera ellers. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 SX50 HS er et stort kamera, på størrelse med mange speilreflekser. Det er ypperlig hvis man ønsker mye tele, men går ikke i en jakkelomme eller liten dameveske. Hvis det holder med 10-20 ganger zoom finnes det mange mindre kamera som er lette å ta med seg. Hvis man ønsker å bruke kamera innendørs eller i skumring bør man velge et kamera med stor sensor og stor blenderåpning fremfor mye tele eller liten størrelse, de fleste moderne kamera gir gode bilder i sollys. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå