RoXx Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 (endret) Prøver å konfigurere ruteren til å prioritere "gaming-" trafikk. Det streames endel netflix etc og da er pingen i spill 200-1000ms. Har bare 500-550kbps opp å rutte med , ned ca 5mbit. Vet ikke helt hvilken trafikk som er "gaming" vs "videostreams" da ruteren ikke finnes brukervennlig kontra de jeg har konfigurert før. Her er layouten Her er "Fast" den jeg skal bruke videre som prioritet 1 til gamingen. Her har jeg brukt LAN or WLAN UDP ports over 1023 som jeg tror er den riktige for gaminga og koblet denne kategorien gjennom ip`n min på egenskapene. Men dette hjelper tilsynelatende lite, hva er det jeg gjør galt? Endret 20. november 2013 av RoXx Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Hvis noen skal bruke Netflix, så blir det uansett halvdårlig eller dårlig ping med den båndbredden dere har. https://support.netflix.com/en/node/306 Du har ikke mulighet for VDSL2 eller TV-kabel? Lenke til kommentar
RoXx Skrevet 20. november 2013 Forfatter Del Skrevet 20. november 2013 Hvis noen skal bruke Netflix, så blir det uansett halvdårlig eller dårlig ping med den båndbredden dere har. https://support.netflix.com/en/node/306 Du har ikke mulighet for VDSL2 eller TV-kabel? Nei desverre , alternativet er å øke opphastigheten til 1mbit. Vil dette ha nok betydning ? Da blir d 20mbit (antaglig teoretisk) og 1mbit kontra det som er nå : 5mbit/0.5mbit Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Nei desverre , alternativet er å øke opphastigheten til 1mbit. Vil dette ha nok betydning ? Da blir d 20mbit (antaglig teoretisk) og 1mbit kontra det som er nå : 5mbit/0.5mbit Opphastigheten har ingenting å si i denne sammenhengen, og har du 5mbit idag. Så får du ikke i nærheten av 20mbit "teoretisk" uansett operatør. Sjekk linjen din i kapaks, så ser du hva den klarer i realiteten. Lenke til kommentar
RoXx Skrevet 20. november 2013 Forfatter Del Skrevet 20. november 2013 Opphastigheten har ingenting å si i denne sammenhengen, og har du 5mbit idag. Så får du ikke i nærheten av 20mbit "teoretisk" uansett operatør. Sjekk linjen din i kapaks, så ser du hva den klarer i realiteten. QoS håndterer kun opphastigheten Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 QoS håndterer kun opphastigheten Isåfall er ikke det problemet, verken Netflix streaming eller spillingen din belaster kapasiteten opp nevneverdig... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 (endret) Sjekk nå hva du kan få av hastighet. Desto større prosentandel du har til overs (etter nettflix), desto bedre latency (ping) vil du få. Har du f.eks 15Mbit og bruker 5Mbit på nettflix, så vil du trolig ligge innenfor +10ms. Har du 5Mbit og bruker 5Mbit på netflix, så får du kanskje +500ms.... Endret 21. november 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå