greenbeach Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Jeg mottok nettop ruter fra NextGenTel. En THOMSON TG789vn. Planen var å bridge denne ruteren slik at jeg kan bruke min ASUS AC66U ruter. Jeg fulgte stegene i en guide (http://larsotto.nymoen.com/notebook/howto-bridge-thomson-tg789vn/) og ruteren ble bridget. Men IPTV vil ikke fungere. Og ja jeg leste at denne guiden kunne gjøre slik at IPTV slutten å virke. Lurer derfor på om det er noen her som vet om det er mulig å bridge og samtidig kunne bruke IPTV? ASUS ruteren skal støtte IPTV.I guiden står det også at man skal bridge port 4, altså samme port som IPTV går på. Kan jeg bridge port 1,2 eller 3 feks og fortsette å bruke port 4 til IPTV? har ikke svart belte i bridge og nettverk generelt, så håper på noen gode råd. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Utifra hva jeg forstår av den guiden, så kan du nok bare nytte ut ethernet port 4 med 1, 2 eller 3... Prøv og se Lenke til kommentar
eXtreMMe Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Det går fint å endre hvilken port du skal bruke, men du må endre en bit på kommandoene der For ordens skyld kan du bruke for eksempel eth3 i stedet for eth4 og da vil kommandoende bli: ppp flush eth bridge vlan ifadd name=dummy intf=ethport3 eth bridge vlan ifdelete name=default intf=ethport3 saveall PS. husker ikke om det er default som er port 3 sitt vlan er kalt, men det kan du sjekke med eth bridge vlan iflist - om jeg ikke husker helt feil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå