Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Har jeg rettigheten til å vite identiteten til personen som har belastet kontoen min med 3000 NoK?

Doctor Evil

Anbefalte innlegg

Hallo!
For rundt en måned siden mistet jeg telefonen, for senere å få den levert tilbake(husker ikke hvem dette var). Fikk telefonregninga i går, og det viste seg at denne dagen ble 3000 NoK brukt på mafiaspillet.no, en nettside jeg aldri har vært borti selv. Jeg fikk beskjed fra teknisk support om at de hadde sendt en regning til personen som eier brukeren, så problemet ligger ikke økonomisk lenger, men de ville ikke avsløre hvem som hadde gjort det.

Jeg vil vite om jeg har rettigheten til å høre identiteten til personen som har gjort dette. Er det noen her som har litt peiling på dette som kan henvise til de norske lover eller lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo!

For rundt en måned siden mistet jeg telefonen, for senere å få den levert tilbake(husker ikke hvem dette var). Fikk telefonregninga i går, og det viste seg at denne dagen ble 3000 NoK brukt på mafiaspillet.no, en nettside jeg aldri har vært borti selv. Jeg fikk beskjed fra teknisk support om at de hadde sendt en regning til personen som eier brukeren, så problemet ligger ikke økonomisk lenger, men de ville ikke avsløre hvem som hadde gjort det.

Jeg vil vite om jeg har rettigheten til å høre identiteten til personen som har gjort dette. Er det noen her som har litt peiling på dette som kan henvise til de norske lover eller lignende?

3000,- på et jævla spill! Han der trenger en lærepenge hvis du skjønner hva jeg mener ;)

Endret av EvilSeagull
Lenke til kommentar

"Hans eget beste" ifølge mafiaspillet.nos support er å betale tilbake det han har stjålet uten videre konsekvenser... Blir som å rane en bank for en halv mill. og få en halv mill. i bot :confused:

For å finne ut hvem han er så kan du f.eks kontakte mafiaspillet.no og si at du er nødt til å snakke med foreldrene hans om det han har gjordt. De er sikkert behjelpelige med både navn og nummer for det handler tross alt om oppdragelsen til fyren. Går du forsiktig fram så får du nok lirket det ut av de. Så tar du det derfra ;)

Lenke til kommentar

For å finne ut hvem han er så kan du f.eks kontakte mafiaspillet.no og si at du er nødt til å snakke med foreldrene hans om det han har gjordt. De er sikkert behjelpelige med både navn og nummer for det handler tross alt om oppdragelsen til fyren. Går du forsiktig fram så får du nok lirket det ut av de. Så tar du det derfra ;)

Prøvde dette sist gang, det var ikke noe svar å få, var derfor jeg henvendte meg her, da de NORSKE LOVER vanligvis er et godt argument ;)

Lenke til kommentar

Nei, du har ikke rett på å få vite det, like lite som jeg har rett på å få ut identiteten bak "Doctor Evil" om jeg går til hw.no-nettverket og påstår han har brukt mitt mobilabonnement til å betale for en ekstra-konto. (Tenkt eksempel, men direkte sammenlignbart.) Politiet, derimot, har rett på å få innsyn i det, om du politianmelder tyveriet/underslaget/whatever.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, du har ikke rett på å få vite det, like lite som jeg har rett på å få ut identiteten bak "Doctor Evil" om jeg går til hw.no-nettverket og påstår han har brukt mitt mobilabonnement til å betale for en ekstra-konto. (Tenkt eksempel, men direkte sammenlignbart.) Politiet, derimot, har rett på å få innsyn i det, om du politianmelder tyveriet/underslaget/whatever.

Tusen takk for svaret, da blir det nok bare å si til mafiaspillets support at det tas til politiet og de er nødt til å oppgi det før eller siden. Får håpe at de sparer seg selv bryet å gå igjennom enda mer unødvendig arbeid.

Får nesten legge til at jeg synes at dette er litt tåpelig, hvem er det som bruker penger på sin egen bruker med egen mobiltelefon og ikke vil at dette navnet skal oppgis til seg selv, liksom?

Endret av Doctor Evil
Lenke til kommentar

Får gjenta meg selv for å klare opp i ting:

Telefonen var borte i rundt 3 kvarter. Dette skjer overraskende ofte på en videregående skole, spør hvem som som går på en. Bare fordi en person leverte den tilbake, betyr ikke det nødvendigvis at det var han som brukte den på mafiaspillet.

Uansett har jeg fått svaret jeg ønsket, så dette spiller ingen rolle

Endret av Doctor Evil
Lenke til kommentar

Får gjenta meg selv for å klare opp i ting:

Telefonen var borte i rundt 3 kvarter. Dette skjer overraskende ofte på en videregående skole, spør hvem som som går på en. Bare fordi en person leverte den tilbake, betyr ikke det nødvendigvis at det var han som brukte den på mafiaspillet.

Uansett har jeg fått svaret jeg ønsker, så dette spiller ingen rolle

Tenk litt strategi, mann. Du må selvfølgelig skylde på han som leverte telefonen tilbake. Da kommer han til å sladre på han som EGENTLIG brukte telefonen!

Og ja, det er han som leverte telefonen til deg du skal anmelde hvis han ikke sier hvem det er. Han tør ikke lyve for politiet ;)

Endret av EvilSeagull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...