Jan Egil Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Ramme - men ikke på alvor Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Olav Leistad Hove Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Hei Jan Egil! Et herlig bilde hvor masse positiv utstråling fanger blikkene våre. Artig effekt med denne rammen. Bildet er på en måte "ferdig innrammet". Jeg er litt i tvil om sittestillingen fungerer og at beina kommer forholdsvis nær fotografen. Prøv et utsnitt hvor du beskjærer litt under rammen og se om det fungerer. Dette var et forsøk på positiv bildekritikk Hilsen Olav Lenke til kommentar
Jan-Vidar Bakker Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Smilene er på plass og bildet har en naturlig og god stemning. Det tekniske sitter bra, men jeg savner litt mer trøkk fra blitsene. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Hei, Jan Egil. Et "herlig" bilde, som fikk fram den gode latteren hos meg ! Den yngste jenta virker skikkelig "gira", og syntes sikkert at fotoseansen var både morsom og spennende ! Spontaniteten gjør dette bildet til et ekstra godt portrett, synes jeg. I likhet med Olav, syntes jeg at føttene "stakk litt langt fram"" i bildet, men etter å ha tenkt på alternative sittemuligheter, endte jeg opp med at den valgte komposisjonen kanskje passer best til dette litt uhøytidelige og spontane portrettet. Det fototekniske arbeidet er utmerket, etter min oppfatning. Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Jan Egil Skrevet 21. november 2013 Forfatter Del Skrevet 21. november 2013 Takker for gode og grundige tilbakemeldinger - hjelper meg i å bli bedre! Enig i at det kan virke litt tamt eller grått, muligens pga blitsene. Bruker 2 stk 600 ex-rt med softbokser. Mulig studiolys gir litt mer trøkk. Uansett vil jeg jobbe mer med eksponering og Whites i LR for få det bedre. Når det gjelder utsnitt/beskjæring tror jeg utsnitt litt under rammen kan fungere bra -s kal teste dette nærmere. Igjen - takk, karer! Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 To flotte småjenter innrammet og fint..nydelig bilde!! Lenke til kommentar
Olav Leistad Hove Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Dette med belysning i studio er et spennende emne. Jeg er usikker på hva du mener Jan-Vidar med "trøkk fra blitsene". Belysningen med blitsene er jo avhengig av hvilket uttrykk man vil finne og svakt blitslys kan gi gode effekter. Hvis du mener at bakgrunnen ikke er helt hvit er ikke det noe som skyldes blitsene - etter min erfaring. Jeg bruker en egen blits på bakgrunnen og den blir allikevel litt grålig. Så for å få helt hvit bakgrunn må det etterbehandles etter det jeg har erfart. Når det gjelder konkret dette bildet syns jeg bruk av de to blitsene gir en jevn og god belysning som egner seg for en slik type portrett. Men Jan-Vidar, jeg kan ha misforstått deg. I alle fall, konstruktivt å diskutere dette her på bildekritikken. Det hjelper oss alle å bli bedre. Hilsen Olav 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg