Painb Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Jeg har akkurat kjøpt meg p4 2.6 ghz og klokket den til 3 ghz (som dere kan se i signatiuren min). Temperaturen ved full load i 2.6 var ca 56 grader, men da jeg overklokket, steg den kun til 61 ??? dette er ved boxed kjøler. Er dette vanlig? og kan jeg klokke lenger uten å være nervøs? For å måle, brukte jeg Hardware Monitor som kom med hovedkortet (abit ic7-g) og MBM5. Lenke til kommentar
NexteR Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 jweg har samme posessor som deg men jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre har du noen forsleg...ikke for å "stjele" topicen din men! siden du har gjort det tenkte jeg at du kunne gi meg et "svar" eller 2 :o Lenke til kommentar
Painb Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2003 Skal vi se om jeg har forstått deg riktig: Du har 2.6 ghz P4 prosessor som du har overklokket til ca 3 ghz? eller har du 2.6 ghz P4 prosessor som du vil overklokke? Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Har du brukt termal paden eller noe goop? Den termal padden må vel få smelta seg inn over noen dager. Lenke til kommentar
Painb Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2003 Hvis det er meg du mener veritas, så ble maskinen koblet sammen for 3 dager siden, og det er kun thermal paden som sitter på boxed viften som kjøler, og det jeg ikke helt skjønner er at den knapt blåser. er INGEN vind fra viften. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Vel grunnen til at tempen ikke øker så sinnsykt er vel at du ikke har stilt opp vcore? am i right? Lenke til kommentar
Painb Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 Det er riktig ja. Men en oppdatering er at jeg kjørte maskinen stabilt på 3.1 i hele gårkveld. så satte jeg den på 3.2, og endte opp med reebooting. betyr det da at jeg burde stille opp vcore? Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Det er riktig ja.Men en oppdatering er at jeg kjørte maskinen stabilt på 3.1 i hele gårkveld. så satte jeg den på 3.2, og endte opp med reebooting. betyr det da at jeg burde stille opp vcore? Mest sannsynelig ja, men pass tempen siden du bare har Boxed kjøling. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Det er riktig ja.Men en oppdatering er at jeg kjørte maskinen stabilt på 3.1 i hele gårkveld. så satte jeg den på 3.2, og endte opp med reebooting. betyr det da at jeg burde stille opp vcore? Du burde nok det for å få den stabil, men pass på tempen(IKKE over 70c.. helst under 60..) og volten(IKKE over 1.7) Lenke til kommentar
Painb Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 akkurat nå kjører jeg den på 3.3 Ghz med 1,625vcore på 67-72 grader. det har den kjørt stabilt i 2 dager i strekk med full cpu load. men vil du anbefale meg å ikke overstige 70 grader? Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Har du brukt termal paden eller noe goop? Den termal padden må vel få smelta seg inn over noen dager. Goop må og sette seg... Men ang. v-core. tror jeg har den på by CPU. Da henter CPU det den vil selv ikke sant, eller er det en statisk variabel i CPU som sier hvor mye den skal ha i utgangspunktet? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Men ang. v-core. tror jeg har den på by CPU. Da henter CPU det den vil selv ikke sant, eller er det en statisk variabel i CPU som sier hvor mye den skal ha i utgangspunktet? Nei da kjører den standard vcore.. akkurat nå kjører jeg den på 3.3 Ghz med 1,625vcore på 67-72 grader. det har den kjørt stabilt i 2 dager i strekk med full cpu load. men vil du anbefale meg å ikke overstige 70 grader? Vel du senker kansje levetiden litt ved å kjøre den over 70c, men den kjører jo ikke på det hele tiden så det er vel ikke så farlig, men kan du få den ned så er det veldig bra.. for å få den ned så kan du kjøpe ny kjøleribbe/vifte og flere kabinettvifter eller skifte kjølepasta(goop) til en skikkelig(AS3,AS5, shin etsu...) og du kan vente til den har satt seg, da senkes sikkert tempen noen grader.. har du litt rotete kabinett, mye ledninger inni der så kan du rydde opp i disse så lufta får frie pasasjer.. bruke runde kabler og lignende.. hva annet enn boxed har du nå? Lenke til kommentar
Painb Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Det jeg har av vifter: 1*120 vifte foran, og 1*80 vifte bak + psu vifte (80) Bruker runde ide kabler, men synes vel egentlig det er litt for rotete med alle strømledningene i kabinettet... har neon light black, og ønsker jeg hadde større kabinett.. BTW: jeg har en Mist black silence liggende som jeg brukte til p4 2.4 min, men vet ikke om den tåler 2.6@overklokket. Leste på testen av den at jeg burde bruke 120 vifte med adapter, men den adapteren jeg kjøpte på microplex passer jo ikke, er ikke firkantet under (i 80 enden). Men vurderer sterkt enten vannkjøling eller plassere vifte i toppen og på døra. link til adapteret : http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FA80120 Kabinettet : http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=NE2000B Men hva skal jeg gjøre for å eventuelt plassere en 120mm vifte i døra, og så tunellere den til cpu-vifta? noen forslag? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 For å hive en 120mm i døra så trenger du bare kappe et hull, med stikksag eller dremel, eller du kan borre et med en 120mm bor.. så trenger du bare et 120mm rør som du kan bruke bort til cpu kjøleren.. Lenke til kommentar
Proidiv Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 oss med nyere asus hk nyter godt av ai overclocking. da jeg klokka opp min p4 2.6 med 10% sank tempen faktisk med flere grader. asusen setter altså opp hastigheten på viften((e) hvis du har flere vifter koblet direkte på hk) jeg har ikke mer enn en vifte foran, men det er skjeldent mer enn 40 grader der inne :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå