FrozenFish Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Så, jeg skal straks ut å kjøpe meg ny telefon. Jeg har iPhone 4S 64GB nå, men tror jeg vil over på Android. Da har jeg sett på HTC One, LG G2 og Samsung S4. Det er vel LG som er den mest aktuelle for meg, slik det er nå. Mine krav: glimrende på musikk, kjapp, meget bra kamera og.... vel, åja, 4G Tror det er alt. Forslag til hva jeg skal kjøpe ELLER (viktig), vente fordi om x uker kommer...... Takk! Lenke til kommentar
T@ngoTerje Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 (endret) AQ Endret 21. november 2013 av SatCrack Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Hva med Sony Xperia Z1?http://www.gsmarena.com/sony_xperia_z1-5596.php Lenke til kommentar
blutut Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 (endret) S4 skulle passe utmerket til dine krav Har kommet en oppgradert versjon, S4 Plus I9506 med kraftigere prossessor og raskere 4G: http://cdon.no/elektronikk/samsung-galaxy-s4-plus-i9506-lte-4g-black-mist-p25330869 Endret 21. november 2013 av blutut Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 (endret) me disse alternativene ville jeg godt for lg telefonen, Htc`en er desidert best på musikk men jeg følte aldri den var så god ellers, samsung ville jeg aldri valgt men det er meg. Den beste android telefonen for meg er dessidert sony z1, men der var jeg ikke fornøyd med lyden jeg fikk(kan kompenseres med bedre øretelefonene) Så muligens z1 + nye headphones er den beste løsning, altermnativt Lg ( der har jeg ikke testa hodetelefonene), jeg kjøper ikke samsung slik de ser ut i dag Endret 21. november 2013 av Andynator Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Spørst om du skal ha en mobil der du bruker høytalerene til å spille av musikk, eller om du skal bruke headset.Skal du bruke høytalerene er valget enkelt; HTC One.Skal du bruke headset ville jeg muligens gått for en Sony Xperia Z1, da tenker jeg også på at du sier at mobilen skal ha et meget godt kamera (noe Sony sin har.. eneste kameraet som er bedre er nok Nokia sin 1020). Og med Snapdragon 800 er den utrolig rask.Har S4 selv, men om jeg skulle kjøpt ny mobil nå, hadde jeg valgt Z1 (selv om S4 4G+ kommer nå snart). Desse to er veldig likt spesifisert, men kameraet på Sonyen er bedre. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 I grunn er det små forskjeller som skiller toppmodellene, folk liker gjerne å framstille det som at den ene eller andre er mye bedre enn de andre, i praktisk bruk betyr forskjelle mindre, spesielt med krav du oppgir i førsteposten. Mine krav var i samme kategori jeg valgte telefon på magefølelse og tilbakemeldinger fra brukere. Mitt valg var HTC One og jeg er meget fornøyd. LG og Samsung har mye plastikk og jeg synes de kjennes billige ut. HTC er ørlite smalere enn de andre noe som gjør at jeg akkurat klarer å betjene den med en hånd, Samsung S3 var for meg mindre håndterbar, dette skyldes nok ikke bare at HTC er ørlite smalere men også at den har litt skarpere kanter som gir bedre tak. Byggekvaliteten på HTC er nydelig, du får samme digge kvalitetsfølelsen som på iPhone. Personlig synes jeg overgangen fra iOS til Android var litt bob, bob. Men Android har modnet og med Sense som HTC sitt grensesnitt føler jeg meg for første gang ferdig med iOS. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Den beste android telefonen for meg er dessidert sony z1, men der var jeg ikke fornøyd med lyden jeg fikk(kan kompenseres med bedre øretelefonene) Det er jo vanskelig å skjønne om du mener at mobilen har dårlig lyd, dårlig equalizer, eller om det er dårlige øreplugger som følger med? Jeg pleier å kaste medfølgende øreplugger og bruke egne hodetelefoner, og er nok ikke alene om det. Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 22. november 2013 Forfatter Del Skrevet 22. november 2013 Takker for innspill! Jeg har kjøpt en Xperia Z1 som jeg så langt er knallfornøyd med. Dævven, den er kjapp Jeg har et par B&W P5 hodetelefoner, så jeg får fin lyd. Bare jeg finner equlizer så skal lyden bli enda bedre Lenke til kommentar
y tho Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 HTC One hvis du skal bruke høytallere. Har den selv og gikk fra Xperia Arc til den, ble litt skremt over hvor godt det lyder. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Takker for innspill! Jeg har kjøpt en Xperia Z1 som jeg så langt er knallfornøyd med. Dævven, den er kjapp Jeg har et par B&W P5 hodetelefoner, så jeg får fin lyd. Bare jeg finner equlizer så skal lyden bli enda bedre Poweramp er en bra app for musikk. Der kan man justere lyden akkurat slik en ønsker. Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Det er jo vanskelig å skjønne om du mener at mobilen har dårlig lyd, dårlig equalizer, eller om det er dårlige øreplugger som følger med? Jeg pleier å kaste medfølgende øreplugger og bruke egne hodetelefoner, og er nok ikke alene om det. Ja jeg ser den Jeg kom ifra Htc One og syntes lyden var virkelig god der, da jeg fikk Z1 så ble jeg skuffet over lyden. Stilte på alt jeg kunne for å komme i nærheten av det One gav meg. Men NEI. Når det er sagt har jeg aldri blitt skuffet over lyd i de sony telefonene jeg har kjøpt tidligere så derfor til tross for at det medfølgende headsettet ser bra ut jeg dro den konklusjonen at headsettet var problemet..... Men jeg prøvde aldri noen andre, Iphone 5s dukket plutselig opp og jeg solgte Z1 over natten :-) 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Jeg har gått ifra iPhone5 til Galaxy S4 og er skuffet over lyden. Den har jo equalizer som kan stilles inn manuelt, men jeg er ikke så flink til sånt. Øretelefonene til s4 var jo ubrukelige. iPhones EarBuds er jo milevis bedre. Savner den litt. Lenke til kommentar
blutut Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Jeg har gått ifra iPhone5 til Galaxy S4 og er skuffet over lyden. Den har jo equalizer som kan stilles inn manuelt, men jeg er ikke så flink til sånt. Øretelefonene til s4 var jo ubrukelige. iPhones EarBuds er jo milevis bedre. Savner den litt. Last ned Poweramp, den har 10 bånds eq, diskant og basskontroll og kan stilles inn til å produsere akkurat den lyden du foretrekker. iPhone Earbuds kan brukes med S4 Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 29. november 2013 Forfatter Del Skrevet 29. november 2013 Jeg har kjøpt Poweramps og det var gull på hodetelefonene, men når jeg streamet lyd over bluetooth i bilen skvatt jeg. Spilte Dream Theater og hørte (nesten) bare trommene. Ikke ille, men ville jo ha me all lyd Men løsningen er jo å skru seg frem til en "bil" innstilling. Ellers var Poweramp et meget bra og snedig program. Kjøpte N7 Player i samme slengen, som jeg også liker Takker for innspill! Er etter ei ukes tid som Z1 bruker, meget fornøyd med telefonen og skjermen som jeg var redd ville bli for stor, er akkurat passe Jeg har beholdt min iPhone 4S for å ha i bilen (64GB proppfull av musikk). Så får jeg i pose og sekk 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå