Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Veldig lav videokvalitet på YouTube i nettleseren - iPad 4, iOS 7

croccofence

Anbefalte innlegg

Hei.
Har et småirriterende problem med avspilling av YouTube-videoer i nettleseren på min iPad 4, iOS 7. Kvaliteten på filmer i den offisielle YouTube-appen, McTube-appen og m.youtube.com i nettleseren er bra.
Problemer dukker derimot opp når jeg skal spille av embedded videoer fra sider i Chrome eller Safari, som f.eks fra www.bestofyoutube.com. Selv om videoen finnes i HD spilles den av i veldig lav kvalitet. Finner heller ingen plass det går an å stille dette på. Det er tungvint å søke opp hver video i appen for å få akseptabel kvalitet.
Har 50mbit internett så farten skal ikke være et problem. Kvaliteten på YouTube-appen er som sagt bra til og med når andre enheter i huset streamer musikk og film fra Spotify og Netflix.
Hvordan kan jeg løse dette problemet?
Legger ved screenshots av hvordan det ser ut:
Video i YouTube-appen:
post-310127-0-12751500-1384973030_thumb.jpg
Video embedded i nettsider :
post-310127-0-47513500-1384973031_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canal Digital ja, men YouTube fungerer perfekt i 1080p både på iPad-appen McTube og på PCen min.

Problemet gjelder spesifikt for YouTube-videoer som har blitt embedded på nettsider. Det må finnes en instilling eller noe en kan gjøre med det...?

Testa avspilling med VPN bare for å teste. Fikk akkurat samme resultat. Uskarp video som er såpass dårlig at til og med et 56k modem kanskje ville klart å spille det av on the fly.

Lenke til kommentar

Alle nettsider? Det er ofte de som lager nettsiden som velger kvaliteten på YouTube klippene de inkluderer i sidene sine, kan det være det som er problem? Bare tenker høyt. :hmm:

Legger man til f.eks

&hd=1” – For HD Video

?rel=0&vq=hd1080” – For 1080p

?rel=0&vq=hd720” – For 720p

?rel=0&vq=hd480” – For 480p

Litt mere info
http://thezinx.com/2013/09/08/embed-youtube-video-play-hd-default.html

Endret av esoteric
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Interessant. Det kan være problemet. Så på bestofyoutube da jeg begynte å irritere meg over lav kvalitet. Prøvde å se embedded videoer fra andre sider hvor jeg visste videoen var i HD. Chrome på iPad viste ikke full kvalitet der heller, men det var absolutt mye bedre enn bestofyoutube.

Da viser det seg altså at problemet ligger hos denne nettsiden. Synd det ikke går an å overstyre uansett. Det er dårlig utnyttelse av retina-displayet å få servert 144p video :wee:

Takk for at du tenkte høyt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...