Furuschauen Skrevet 30. november 2013 Forfatter Del Skrevet 30. november 2013 Hehehe. Så med andre ord bør jeg ikke gå for en rav4, uanesett generasjon? Jeg ikke låst på hverken merke eller modell. Jeg er ikke ute etter jålebil, ei heller en jeg kan kjøre totalt bajas med i skogen (selv om det hadde vært gøy). Jeg ønsker meg en som tåler en trøkk, hvis jeg skulle finne på å kjøre meg fast på feil skogsvei. Og som ikke koster skjorta å få fixa hvis det er vanlige slitasjedeler det er snakk om. Flott hvis det også går an å mekke litt sjøl med hjelp av "proffe amatører". Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Når noen kaller Rav4 for Ræv4 behøver man ikke ta dem særlig seriøst. Jeg har mest erfaring med tredje generasjon blir det vel, 2008 eller 2009-modell. Hadde den gjennom jobben i fire måneder, og synes det er den beste bilen jeg noensinne har kjørt. Om generasjonen før er vesentlig dårligere vet jeg ikke, men de ha tilsynelatende mer til felles enn første og annen generasjon. Men, prøvekjør, og gjør deg opp din egen mening. 1 Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 jeg har brukt Rav4 3dje gen. til en del langkjøring. og den største bakdelen med den er at drivstofftanken er litt liten. ellers er det en hel og grei bil som ikke utmerker seg på noen måte, men det er heller ikke en dårlig bil. har vel en del "typiske" ting som det er fra japanske biler, som litt dårlig støyisolering, vag styrefølelse, "lat" motor, ikke allverden opplevd kvalitet osv. på plussiden er det lavt forbruk, god plass, gjennomtenkte løsninger, mange forhandlere, grei fremkommelighet på vinteren og oversiktelig både utvendig og innvendig. mao. en bra bil, men i mine øyne er det bedre biler med 4x4 der ute... 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 3. generasjon har jeg lite erfaring med, men 1. og 2. har jeg kjørt litt. Problemet er først og fremst at denne såkalte 4x4-bilen ikke funker som en 4x4-bil skal gjøre. Et hjul med dårlig grep er alt som skal til.. Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Jeg vil anbefale Mitsubishi Galant veldig driftsikker og bra bil 1 Lenke til kommentar
Furuschauen Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 Har fått abefalt Galant av flere, så de holder jeg ett øye med. Hva med eldre: Subaru Forester? Toyota 4 Runner? Suzuki Vitara? Mitchubitchi Pajero? Holdt på å forelske meg seriøst i nyeste Pajeroen her om dagen, men det må bli årgangs på meg med slank lommebok... Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 av de 4 hadde jeg gått for Subaruen. en av de bedre SUVene som man kan kjøre. om du ikke har prøvd en, så bør du det. ikke allverden utseende, i mine øyne, men det tar den i gjen på kjøreglede og skjarme. Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 3. generasjon har jeg lite erfaring med, men 1. og 2. har jeg kjørt litt. Problemet er først og fremst at denne såkalte 4x4-bilen ikke funker som en 4x4-bil skal gjøre. Et hjul med dårlig grep er alt som skal til.. 1 .gen Rav4 har sperre på mellomakslingen så det skal litt mer til en bare et hjul med dårlig grep for at den skal sitte seg fast. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 1 .gen Rav4 har sperre på mellomakslingen så det skal litt mer til en bare et hjul med dårlig grep for at den skal sitte seg fast. Sperre? Really? I tilfelle den verste implementasjonen av noe sånt jeg har vært borti. Jeg hadde langt bedre fremkommelighet med Audi 80 Quattroen jeg selv hadde på den tiden, og det selv før jeg la inn sperrene på den. Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 1 .gen Rav4 har sperre på mellomakslingen så det skal litt mer til en bare et hjul med dårlig grep for at den skal sitte seg fast. er du helt sikker på det? jeg trodde ikke det var det på den bilen. kan godt være at jeg tar feil, men da må jeg nesten være enig med Snylter i hans utsagn. for et slettere 4x4 system tror jeg du må til Suzuki Baleno for å finne, og selv der er det nesten bedre. men bare nesten. 1 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Har fått abefalt Galant av flere, så de holder jeg ett øye med. Hva med eldre: Subaru Forester? Toyota 4 Runner? Suzuki Vitara? Mitchubitchi Pajero? Holdt på å forelske meg seriøst i nyeste Pajeroen her om dagen, men det må bli årgangs på meg med slank lommebok... Subaru lager kvalitetsbiler (selv om jeg har et lite problem for øyeblikket) og ville absolutt gått for Foresteren. Rask for sin størrelse og lav drivstofforbruk, har den på 5.4L/100KM noe som ikke er verst for en SUV med 2.0 diesel og 150hk/350nm :-) Foresteren har også konstant firehjulstrekk i motsetningen til andre i sin klasse som har 4WD Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Forester kan knapt kalles for SUV, den er knapt høyere enn stasjonsvogner flest. Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 (endret) Ja, jeg er ganske sikker på at 1. gen RAV4 har diffsperre siden damen har en slik og jeg kjører den av og til. Her er et bilde hentet fra finn. Legg merke til knappen helt til venstre og ja den er manuell. Det finnes sikkert andre tilsvarende biler med bedre og mer avansert 4WD system men hva hjelper det når de fleste av dem er så lave under (i motsetning til 1. gen RAV4 som har meget bra bakkeklaring) at det ikke skal så mye snø til før de blir hengende på buken med 4 hjul som spinner mens de blir frakjørt av en gammel RAV4 med god bakkeklaring og simpelt men enkelt 4WD som virker dersom man bare vet hvordan det skal brukes. Endret 5. desember 2013 av Dromle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå