Olahn Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Ka er eigentleg spelet morrowind om? eg har aldreg prøvd det, er det sån som diablo? og kommer spillet midgard? og veit noken om noken tøffe rollespel? Lenke til kommentar
Shotgun Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Morrowind er vel også eventyrspill, men det er i 1. person. Jeg har spilt Morrowind mye, men egentlig aldri fått ordntelig smell på det. Jeg mister så fort oversikten. Det er så vanvittig stort. Men for all del hvis du liker eventyrspill, så er det virkelig verdt å prøve. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Morrowind er vel et sånt spill man enten elsker eller hater. Det er temmelig stort, og du står ganske fritt mht hva du kan gjøre. Personlig syns jeg det ble alt for fritt, så jeg bare vandret rundt i et par timer uten å oppleve noe særlig spennende. Så gikk jeg inn i et hus og knabbet et par ting. Og helt til slutt trykket jeg på esc, quit, uninstall. Fantastisk kjedelig. Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Ka er eigentleg spelet morrowind om? eg har aldreg prøvd det, er det sån som diablo? og kommer spillet midgard? og veit noken om noken tøffe rollespel? Midgard er avlyst i følge Funcom. Om det noen gang blir tatt opp igjen, gjenstår å se. Lenke til kommentar
espen999 Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Husker da jeg først leste om Midgard, gledde meg som bare det til det kom ut, men neida.. Ble avlyst. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 De jobber for tiden med bl.a. Den lengste reisen 2 og et nytt MMORPG som ifølge dem selv minner om AO. Jeg skal kjøpe Morrowind selv uansett fall så snart jeg får fikset min egen PC. Lenke til kommentar
TST Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Ka er eigentleg spelet morrowind om? Kort forklaring: http://www.gamer.no/omtaler/morrowind_xbox/ Lang forklaring: http://www.gamer.no/omtaler/morrowind/ Lenke til kommentar
Skyttt Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Personlig syns jeg det ble alt for fritt, så jeg bare vandret rundt i et par timer uten å oppleve noe særlig spennende. Så gikk jeg inn i et hus og knabbet et par ting. Og helt til slutt trykket jeg på esc, quit, uninstall. Fantastisk kjedelig. Hørt om å gi historien en sjanse før du gir opp? Dette er akkurat det samme som å innstallere feks. Vice City, drite i historien, for så å fly rundt i byen et par timer. Fantastisk kjedelig! Mitt tips: Innstaller spillet på nytt, meld deg inn i en guild eller to du liker, og start å spille for fullt. Fantastisk moro! Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Personlig syns jeg det ble alt for fritt, så jeg bare vandret rundt i et par timer uten å oppleve noe særlig spennende. Så gikk jeg inn i et hus og knabbet et par ting. Og helt til slutt trykket jeg på esc, quit, uninstall. Fantastisk kjedelig. Hørt om å gi historien en sjanse før du gir opp? Dette er akkurat det samme som å innstallere feks. Vice City, drite i historien, for så å fly rundt i byen et par timer. Fantastisk kjedelig! Mitt tips: Innstaller spillet på nytt, meld deg inn i en guild eller to du liker, og start å spille for fullt. Fantastisk moro! Akkurat slik jeg gjorde. Første gangen tuslet jeg rundt og kjedet meg, la spillet vekk. Andre gangen ble jeg tvunget til å prøve, og fikk litt hjelp av en kompis, meldte meg inn i Fighters Guild og ble hektet Lenke til kommentar
ZlummGlumm Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Ka er eigentleg spelet morrowind om? eg har aldreg prøvd det, er det sån som diablo? og kommer spillet midgard? og veit noken om noken tøffe rollespel? Skal jeg si deg hva det er? Det er det NEST beste spellet noen gang!!!!! MYE MYE MYE MYE MYE mer frihet en i diablo(diablo ække no rpg engang), sabla mange muligheter, går du lei spellet etter hundrevis av timer morro, så kan du altids laste ned et par plugins. Tar personlig ei litta pause i det spellet no da, har spelt litt vøl mye i det siste(må gi de ps2 spella ei litta sjangse vettu). Lenke til kommentar
Skyttt Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Skal jeg si deg hva det er? Det er det NEST beste spellet noen gang!!!!! Og hvilket spell er tidenes beste spell da? hvis Morrowind er NEST best assa.... Lenke til kommentar
ZlummGlumm Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Og hvilket spell er tidenes beste spell da? hvis Morrowind er NEST best assa.... Final Fantasy 7 såklart(runna det 16 ganger). Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Gothic 2 var konge. NWN testet jeg demoen på og det var altfor mye greier, klikk og pek er utrolig kjedelig og jeg skjønner ikke hvordan noen kan syntes det er interessant. Regner vel med at de som liker det er hardcore rpg-mennesker som i tillegg driver med rollespill på brett og penn og papir. Jeg må ha action i tillegg. Å utvikle karakteren sin er utrolig kult og jo mer realisme man opplever jo bedre er det. Å klikke seg rundt på et brett, høyreklikke på alle personer og velge hva man vil gjøre er ikke mye realisme . Enkelheten og realismen i G2 var utrolig bra. Det er jo ting å utsette der også, men G2 er det spillet som fikk meg interessert i RPG siden det var så genialt enkelt. I de store spillene som NWN, MW AO osv har jeg inntrykk av at hver tast på tastaturet er en hurtigtast og man har sinnsyke mengder å passe på slik at realismen lider og spillene blir som svære prosjekt der man skyver all realisme og action til side for å kunne huske alle kombinasjoner. Er jeg negativ nå? Lenke til kommentar
Moondawg Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Ja, Dinsdale det er du. For det første kan man ikke sammenligne Morrowind og NWN, nå liker jeg begge, men har også spillt mye p&p rollespill. Tror ikke det er en forutsetning for å like NWN, Storyen er kanskje ikke så dyp som en kunne forvente av Bioware,og selv savnet jeg noen partymembers. Men det er et kult spill, om man liker å finne seg en "god-karakter" og løpe rundt for å redde verden. Morrowind er et ganske annet spill, om enn i samme sjanger. Her finner du ihvertfall "god-karakteren" og muligheten til å redde verden er tilstede så det holder. Men du trenger ikke gjøre det. For i MW er det frihet som er stikkordet, og med et SVÆRT landskap for (og under) dine føtter, kan du gjøre akkurat det du føler for. Og style karakteren din 8) Gothic2 er også bra, pent, men altfor enkelt. Og nevnte jeg at naturen og, faktisk, arkitekturen er sinnsykt fett laget i Morrowind? Det er et spill hvor man faktisk stopper opp og nyter utsikten. Overalt. Så Olahn, du kan trygt kjøpe Morrowind. Kjøpe. Og om si, en, 500 timer, kan du jo vurdere å kjøpe NWN også. Men det er ikke det samme. Lenke til kommentar
Skyttt Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Vel sagt! Løp og kjøøøøp! Til deg som nevnte dette om hurtigtastene i de store spillene: Det er da ingen spesielle hurtigtaster i Morrowind. Her er det realisme til de grader hele veien... Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 MoonDawgX2 Hva er forskjellen på G2 og MW da? Hvis jeg likte G2 kan jeg da kjøpe MW eller er dette også et "pekogklikk"-spill som NW? (Når jeg sier "pekogklikk"-mener jeg ikke på den tradisjonelle måten som Syberia, men at det ikke WASD og musekamera) Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Morrowind styres i førsteperson i likhet med FPS spill som half-life og quake. Du styrer hvert sverdslag eller trylleformular (heter spells trylleformular på norsk? det høres helt på trynet ut :/ ) som du ville styrt et våpen i half-life. Ligner mer på gothic enn NWN, ja Lenke til kommentar
Moondawg Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Morrowind og G2 er forsåvidt like i kontrollene og perspektiv, selv om "inventory management"(Noen som finner et godt norsk utrykk?) er noe utradisjonelt løst i G2 :-? Hadde sansen for sverdkampene i G2, og det er vel heller ikke Morrowinds store side. Men det har så mye mer. Storyen i G2 er grei, men det er ikke så mange reelle valg, og selv om det var kult å jakte litt i skogen, var den ikke spes. stor. Men veldig pen da.. Og slutten? FOR en nedtur... Slutten på Morrowind er bra, en verdig finale, men det trenger du ikke bry deg om, for det finnes så mange plugins og mods derute, at du kan holde det gående så lenge du gidder.. Og for min det var det ganske lenge.. Men Hvorfor har ingen greide og lage et mod med Hester? Det var hester i Daggerfall, med kjerre om du ville. Og det fungerte veldig bra. Må innstallere det på nytt nå, skjønner jeg :smile: Den ofiselle oversettelsen av "spells" er besvergelser. Oversatt av Johannes Berg, som har gjort utrolig mye for norsk rollespill miljø. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Morrowind er mitt favorittspill ingen tvil om det, men om du skal kjøpe det bør du kansje vente litt og kjøpe "morrowind game of the year" det inneholder bloodmoon og tribunal og det er en fordel. Det er føste og tredjepersjon, du kan bytte mellom disse to, liker tredejepersjon best for sverdkamp men kun første er brukbart når du bruker bue eller sniper med magi. Vil anbefale det på det varmeste for alle som takler at du kan gjøre hva du vill, dvs hovedoppgaven trenger du egentlig ikke bry deg om, du kan i steden bli vanpyr, varulv, eller bare samle på magiske gjenstander eller lage egene magiske gjenstander få din egen base osv. Eneste ankepungtet er at det blir for enkelt når du blir mektig, dette kommer mye av friheten, du kan lage ekstemt kraftige våpen og magi som ringer som kaster 50 foots ildkuler som varer i flere sekunder og sverd som overfører fiendens helse til deg. Fordelen med utvidelesen er at de er mye hardere. Lenke til kommentar
ZeroFlameX Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Hvis du ikke har prøvd Fallout1 eller Fallout2 kjøp de! Fo1ogFo2 er de to beste rollespillene noensinne.. ikke pga størrelsen, ikke pga grafikken, ikke pga at det noe spessielt mange items.. men pga at det er simpelt, lett å komme in i mange subquests og GØY,GØY,GØY,GØY,GØY,GØY,GØY,GØY Fallout: Dere kan si hva dere vil om dette spillet, men uansett hva det er... liker dere dette spillet innerst inne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå