Sir-Allistair Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Glasset er sprukket litt i kanten, men selve skjermen er hel. Likevel funker ikke skjermen. Altså at den ikke er responsiv i det hele tatt. Noen rips/råd? Lenke til kommentar
oRGAN2k Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Glasset er sprukket litt i kanten, men selve skjermen er hel. Likevel funker ikke skjermen. Altså at den ikke er responsiv i det hele tatt. Noen rips/råd? Noe ala dette? http://www.xperiablog.net/2013/11/08/sony-will-repair-certain-cracked-displays-for-xperia-z-series-suggests-leaked-info/ Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 20. november 2013 Forfatter Del Skrevet 20. november 2013 Takk! Nøyaktig sånn ja. Vet heller ikke hvordan den sprekken havna der. Kun 1 hårtynn liten sprekk i hjørnet, og så null touch respons.. Har ikke mista den ikke bakken eller noe slikt. Hvis jeg leverer inn på expert til rep, vil jeg da mest sannsynlig få en stor regning etterpå? De kan vel ikke vite hvorvidt det går på garanti før de har undersøkt grundig? Lenke til kommentar
Halsoy Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Hvis jeg leverer inn på expert til rep, vil jeg da mest sannsynlig få en stor regning etterpå? De kan vel ikke vite hvorvidt det går på garanti før de har undersøkt grundig? http://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34 § 30. Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader. Så, i utgangspunktet skal det ikke koste deg noe, men om de ikke finner noe så kan de belaste deg med verkstedstimer. Jeg har personlig aldri blitt belastet selv om de ikke har funnet feil, så tror ikke det er så veldig vidt praktisert. Det kommer nok an på kostnaden av undersøkelsen. Men i de fleste tilfeller er den telefon sikkert ikke snakk om mer enn en time eller to, så i verste fall noen hundrelapper. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 * Hvis jeg leverer inn på expert til rep, vil jeg da mest sannsynlig få en stor regning etterpå? De kan vel ikke vite hvorvidt det går på garanti før de har undersøkt grundig? Når du lever den inn til expert sender de den videre til verkstedet. Verkstedet undersøke telefonen og dersom den ikke har skader som gir avslag på garantien, så blir den reparert kostnadsfritt og sendt tilbake. Sprekker i glass er normalt ting som ikke dekkes av garantien, og dersom reprasjonen ikke skulle dekkes av garantien så vil verkstedet sende butikken et prisoverslag på hva de må betalt for å gjøre jobben. Dette prisoverslaget må du godkjenne før noe blir gjort. Men, dersom du takker nei til reparasjonen, fordi man kanskje syntes det ble for dyrt, så har verkstedet alt gjort et jobb ved og undersøke telefonen for å kunne gi en deg pris, og det er en jobb som de da tar betalt for dersom du velger og få den returnert uprearert, velger og reparere den betaler du kun for selve reparasjonen og delene. Bare en undersøkelse av telefon for å få et prisoverslag og frakta koster normalt et sted mellom 300-500 kr. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 21. november 2013 Forfatter Del Skrevet 21. november 2013 Takk for gode svar. Dessverre gikk det ikke på garantien. Og reparasjon ville komme til å koste flere tusen. Får se hva jeg gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå