Gå til innhold

Defekt skjerm på xperia z

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk! Nøyaktig sånn ja. Vet heller ikke hvordan den sprekken havna der. Kun 1 hårtynn liten sprekk i hjørnet, og så null touch respons.. Har ikke mista den ikke bakken eller noe slikt.

Hvis jeg leverer inn på expert til rep, vil jeg da mest sannsynlig få en stor regning etterpå? De kan vel ikke vite hvorvidt det går på garanti før de har undersøkt grundig?

Lenke til kommentar

Hvis jeg leverer inn på expert til rep, vil jeg da mest sannsynlig få en stor regning etterpå? De kan vel ikke vite hvorvidt det går på garanti før de har undersøkt grundig?

http://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34

§ 30. Gjennomføring av avhjelp

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader.

Så, i utgangspunktet skal det ikke koste deg noe, men om de ikke finner noe så kan de belaste deg med verkstedstimer. Jeg har personlig aldri blitt belastet selv om de ikke har funnet feil, så tror ikke det er så veldig vidt praktisert. Det kommer nok an på kostnaden av undersøkelsen. Men i de fleste tilfeller er den telefon sikkert ikke snakk om mer enn en time eller to, så i verste fall noen hundrelapper.

Lenke til kommentar

*

Når du lever den inn til expert sender de den videre til verkstedet. Verkstedet undersøke telefonen og dersom den ikke har skader som gir avslag på garantien, så blir den reparert kostnadsfritt og sendt tilbake.

Sprekker i glass er normalt ting som ikke dekkes av garantien, og dersom reprasjonen ikke skulle dekkes av garantien så vil verkstedet sende butikken et prisoverslag på hva de må betalt for å gjøre jobben.

Dette prisoverslaget må du godkjenne før noe blir gjort.

Men, dersom du takker nei til reparasjonen, fordi man kanskje syntes det ble for dyrt, så har verkstedet alt gjort et jobb ved og undersøke telefonen for å kunne gi en deg pris, og det er en jobb som de da tar betalt for dersom du velger og få den returnert uprearert, velger og reparere den betaler du kun for selve reparasjonen og delene. Bare en undersøkelse av telefon for å få et prisoverslag og frakta koster normalt et sted mellom 300-500 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...