Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Hva er bilen verdt?

Gjest Slettet-85b0hXDF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Personlig hadde jeg ikke kjøpt en bil med så høy kilometerstand bare for å få en mer fancy bil enn jeg egentlig har råd til.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Vanskelig å si om den er overpriset. Men den har gått fryktelig langt til å være en 2009-modell. Som en sammenligning har min gått 197.000, og det er en 1995-modell.
Mulig den har gått som drosje, og da vet man jo aldri hvordan den er kjørt. Skrivemåten i teksten, kan kaanskje se ut som om det er en utlending som selger den (ikke ta det ille opp noen), men personlig har jeg dårlige erfaringer med utenlanske selgere. Mye lureri der. Og til sist...en EU-kontroll sier INGENTING om bilens tekniske stand. Det er en enkel sak å få en "falsk" EU-kontroll. Et verksted ikke langt unna meg tar 1500 kr for en kontroll, og godkjenner den over telefon...uten en gang å ha sett bilen. Han sender bare inn papirene med 0 feil...kanskje et par 1'er feil som ikke betyr noe. Igjen...eieren av verkstedet er også utenlandsk...hehe. Jeg sier dette kun fordi at du bør være obs på det. JEG ville krevd å få tatt den med på NAF-kontroll for en grundig sjekk. Og de sjekker GRUNDIG. Der får du vite i hvilken stand bilen virkelig er. :)

Edit: Sjekket forresten mobil-nummeret: Abubakar Iliskhanov.

Styr unna...er MIN mening.

Endret av Maximalyd
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-85b0hXDF

Vanskelig å si om den er overpriset. Men den har gått fryktelig langt til å være en 2009-modell. Som en sammenligning har min gått 197.000, og det er en 1995-modell.

Mulig den har gått som drosje, og da vet man jo aldri hvordan den er kjørt. Skrivemåten i teksten, kan kaanskje se ut som om det er en utlending som selger den (ikke ta det ille opp noen), men personlig har jeg dårlige erfaringer med utenlanske selgere. Mye lureri der. Og til sist...en EU-kontroll sier INGENTING om bilens tekniske stand. Det er en enkel sak å få en "falsk" EU-kontroll. Et verksted ikke langt unna meg tar 1500 kr for en kontroll, og godkjenner den over telefon...uten en gang å ha sett bilen. Han sender bare inn papirene med 0 feil...kanskje et par 1'er feil som ikke betyr noe. Igjen...eieren av verkstedet er også utenlandsk...hehe. Jeg sier dette kun fordi at du bør være obs på det. JEG ville krevd å få tatt den med på NAF-kontroll for en grundig sjekk. Og de sjekker GRUNDIG. Der får du vite i hvilken stand bilen virkelig er. :)

Edit: Sjekket forresten mobil-nummeret: Abubakar Iliskhanov.

Styr unna...er MIN mening.

Hei, bor I samme by og jeg tro jeg vet hvem det er. Tror det er en drosjesjåfør så det er ganske sikkert at dette har vært en drosje.

Lenke til kommentar

Hei, bor I samme by og jeg tro jeg vet hvem det er. Tror det er en drosjesjåfør så det er ganske sikkert at dette har vært en drosje.

Regnet med det. Tillot meg også å sjekke ut bilnummeret i basen, og fikk opp at det har vært en del tilbakekallinger på disse bilene. Som f.eks dette:

Mercedes.jpg

Mercedes%202.jpg

Mercedes%203.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-85b0hXDF

Regnet med det. Tillot meg også å sjekke ut bilnummeret i basen, og fikk opp at det har vært en del tilbakekallinger på disse bilene. Som f.eks dette:

Mercedes.jpg

Mercedes%202.jpg

Mercedes%203.jpg

Hva tror du om de to andre bilene jeg linket til over?

Lenke til kommentar

De C-klassene er nok et mye bedre alternativ for deg, særlig om det er prisklassen din og du vil ha bil som varer en stund. Skal du velge mellom disse 3, ta C-klassen med lav km.

Eller se på en Audi A4, om ikke du kan få en 2008 til samme pris, kjøpte i sommer en 2009 for 185.000, så bør kunne finne en 08 til 150k.

Lenke til kommentar

Hva tror du om de to andre bilene jeg linket til over?

Hvertfall et bedre alternativ. Men det er jo selvfølgelig vanskelig å si uten å ha sett dem. Uansett ville jeg bedt om å få ta dem med på en NAF-test når det er biler til den prisen. Er selgeren lite villig til det, ville jeg ikke handlet. Da kan det fort være en grunn til at dem ikke vil det. Selgere med rent mel i posen, godtar en slik test. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...