Gå til innhold

Adobe Premiere 6.5 og capture fra DV-kamera

Anbefalte innlegg

I Pinnacle studio 8 finnes en mulighet for å få la programmet automatisk caputre fra DV-kamera, slik at de ulike klipp på båndet blir overført bassert på innspillingstidspunkt og -dato. Veldig bekvemt!

Etter å ha flyttet over til Adobe Premiere, finner jeg ingen funksjon under capture som muliggjør dette. Må man angi manuelt hvilke klipp som skal overføres? I tilfelle er det jo grådig tungvindt! Jeg lykkes bare med å få overført hele opptaket i ett jafs, og det umuliggjør noen redigering. Jeg vil jo ha de ulike klippene hver for seg for redigering.

Noen som vet hur?

degas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har testet SCENALYZER demo en gang. Virket veldig bra ved at man kan kjøre hele filmen i fort spoling og så får man opp små bilder av hva som er og man kan så trykke på det man vil capture til HD. Men hadde litt problemer med Demoen. Så jeg skal prøve litt mer før jeg eventuelt anskaffer dette.

Det virker som fler og fler kjører hele filmen over som en kjempestor fil på 20-60GB og så bare redigerer fra denne.

Noen som har testet dette?

Lenke til kommentar
Jeg har testet SCENALYZER demo en gang. Virket veldig bra ved at man kan kjøre hele filmen i fort spoling og så får man opp små bilder av hva som er og man kan så trykke på det man vil capture til HD. Men hadde litt problemer med Demoen. Så jeg skal prøve litt mer før jeg eventuelt anskaffer dette.

Det virker som fler og fler kjører hele filmen over som en kjempestor fil på 20-60GB og så bare redigerer fra denne.

Noen som har testet dette?

Joa! Det går greit om ikke så mye mikkmakk legges på. Jeg rendrer sluttfilmen i AVI og brenner til DVD med myDVD, og det blir veldig bra! Men altså, det er jo ikke ønskelig eller nødvendig å capture hele båndet som en stor fil. Det ser ut for at dette må gjøre manuelt i Premiere ved at man anmerker hvilke klipp som skal spilles over på disk og gir disse hvert sitt navn. En del tid kunne ha vært brukt til noe annet, ved at man må sitte foran skjermen og følge med. Skulle ikke forundre meg om man man kjøpe ytterligere programvare......

degas

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Scenalyzer fungerer meget godt sammen med Sony PC-105, Adobe Premiere 6.5, på to forskjellige maskiner! Én som kjører W.2000 og én som kjører W. XP. Demoen overbeviste meg, så programmet er kjøpt og i bruk nesten daglig! Anbefales!

degas :p: :p:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...