Arodem Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Høstens finale er nå den mest sette esportsbegivenheten noensinne. 32 millioner så League of Legends-mesterskapet Lenke til kommentar
Puro Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Tallene der virker løgnaktige, spesielt når de har 32 millioner players, det vil si at 100% av spillerbasen så på, det skjer bare ikke. 1 Lenke til kommentar
TST Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Du påstår at det kun er de som selv spiller League of Legends som ser på finalen av et mesterskap? 2 Lenke til kommentar
Alienated82 Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Tallene der virker løgnaktige, spesielt når de har 32 millioner players, det vil si at 100% av spillerbasen så på, det skjer bare ikke. Mange som ser på uten å spille spillet. Det er akkurat som med all annen sport. 2 Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Tallene der virker løgnaktige, spesielt når de har 32 millioner players, det vil si at 100% av spillerbasen så på, det skjer bare ikke. http://www.reddit.com/r/leagueoflegends/comments/1p3yrv/my_grandfather_is_now_a_league_of_legends_fan/ Dette er kanskje en enkelthendelse. Men fortsatt relativt interessant 2 Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Disse tallene er jo helt sinnssvakt høye. For å ta et eksempel er dette dobbelt så mange som så sesongpremieren av The Walking Dead sesong fire i USA. Skulle gjerne sett at flere spill opplevde den utrolige esportsuksessen som LoL gjør nå om dagen, men det er vel bare et spørsmål om tid før dette fortsetter spre seg. Lenke til kommentar
Dasolskinn Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Tallene der virker løgnaktige, spesielt når de har 32 millioner players, det vil si at 100% av spillerbasen så på, det skjer bare ikke. 70 Millioner registrerte brukere - 32 Millioner Månedtlige aktive brukere - 12 Minnioner daglige aktive og det er ikke bare de som er registrert som ser på LoL, HoN og Dota spiller ser også på, ihvertfall de jeg kjenner 1 Lenke til kommentar
Crext Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Jau, så det direkte selv. Må innrømme at jeg ikke er så veldig aktiv LoL spiller selv, men det er hele opplegget rundt osv. som gjør det rimelig heftig å se på. En har kommentatorer med artige innspill, osv. osv. Lenke til kommentar
Puro Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 "70 Millioner registrerte brukere" 70 millioner registrerte KONTOER, brukere er noe helt annet, har selv 4 smurfs på LoL, det vil si at jeg teller som 5 KONTOER, men jeg er bare 1 BRUKER. Riot har jukset med tall før så jeg stoler ikke på de uansett. Lenke til kommentar
CWH Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Som alle andre er de nok optimistiske i tallene sine. Det er lov å ta de med en klype salt.Men tallene er nok sammenlignbare med forrige år eller andre spill. Derimot å sammenligne med linær TV ville jeg ikke gjort. Til det er målingsmetodene for forskjellige. The Walking Dead i USA når "kun" en målgruppe som representerer 4% av verdens befolkning. Amerikanere glemmer ofte at de ikke er hele verden...hyggelig om ikke vi nordmenn også glemmer det LoL finalen kunne sees over hele verden. Men som andre sier er det mange,inkludert meg, som ikke spiller LoL men synes det er spennende å se på. LoL, DOTA, SC er alle spill jeg ikke spiller, men gjerne ser på. I tillegg til de jeg spiller. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå