Gå til innhold

Kjøpe Huawei P6, LG G2 eller Samsung S4?

DJ2009

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer ny telefon. Har en Huawei Honor med delvis knust skjerm, og den begynner å bli litt utdatert. Så spørsmålet er, vil dere anbefale en ny Huawei til 1800 kr, eller en toppmodell ala G2 eller S4, til 4000?

Jeg klarer meg fint uten 4G, da jeg ikke har råd til de store datapakkene uansett.

Hva er det beste kjøpet og hva ville dere valgt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker telefonen hovedsakelig til facebook, surfe på nettet, ta litt bilder osv. Den må være gjennomgående rask. S4 og G2 er vel ikke så mye raskere/bedre på den fronten? Design er også viktig, og der scorer jo P6 riktig så bra!

Endret av DJ2009
Lenke til kommentar

Bruker telefonen hovedsakelig til facebook, surfe på nettet, ta litt bilder osv. Den må være gjennomgående rask. S4 og G2 er vel ikke så mye raskere/bedre på den fronten? Design er også viktig, og der scorer jo P6 riktig så bra!

Nei, når det gjelder ditt bruk så ville jeg rett og slett ha gått for en S4. Du vil merke så utrolig mye mer kraft og du vil få en så utrolig mye bedre opplevelse med denne! Herlig å surfe med, stor skjerm og herlig kamera etter min mening. Mange mener da at Iphone er den beste kamera telefonen, men der er jeg ikke enig i det hele tatt! Det er helt klart at S4 har bedre kamera enn 4s til apple.

Lenke til kommentar

Nei, når det gjelder ditt bruk så ville jeg rett og slett ha gått for en S4. Du vil merke så utrolig mye mer kraft og du vil få en så utrolig mye bedre opplevelse med denne! Herlig å surfe med, stor skjerm og herlig kamera etter min mening. Mange mener da at Iphone er den beste kamera telefonen, men der er jeg ikke enig i det hele tatt! Det er helt klart at S4 har bedre kamera enn 4s til apple.

I mine øyne er det ingen grunn til å anbefale S4 framfor G2, Z1 eller One. Faktisk tvert i mot. Z1 og G2 er begge hakket hvassere uten at jeg tror det betyr all verdens. Z1 er vanntett og er ikke plastikk. HTC One er bare griselekker og Sense flyter fantastisk. Om man foretrekker plastikk ville jeg heller gått for G2 som er hvassere. Betyr det at S4 er et dårlig valg, på ingen måte, men et dørgende kjedelig.

Lenke til kommentar

Man skal ikke gå etter utseende mener jeg. Man skal gå etter det som er inni telefonen, og da er det S4 som er en soleklar vinner.

Hvordan kan du si det?

Både Z1 og LG G2 er kraftigere innmat i enn S4

http://www.gsmarena.com/lg_g2_vs_samsung_galaxy_s4-review-984.php

Har ikke sett så mye på kameraet til LG G2, men skjermen og flyten i den er helt fantastisk.

Z1 har jo nesten samme innmat som LG, bare at den har mye bedre kamera (Sonys G-sensor).

Hadde jeg skulle kjøpt en mobil nå hadde det vært Sony Xperia Z, men om jeg var på et lite budsjett (Under 4k), hadde jeg tatt LG G2

Lenke til kommentar

Z1 sitt kamera er vel ikke så godt som man først antok. I tester har det ikke kommet spesielt bra ut.

Men det er nok helt OK, sammenlignet med de andre modellene her.

Forøvrig selges S4 med Snapdragon s800 nå, så ytelsesmessig er den nok minst på høyde med resten.

Heldigvis er det masse gode produkter å velge i. Lommebok og smakssak får avgjøre :-)

Lenke til kommentar

I mine øyne er det ingen grunn til å anbefale S4 framfor G2, Z1 eller One. Faktisk tvert i mot. Z1 og G2 er begge hakket hvassere uten at jeg tror det betyr all verdens. Z1 er vanntett og er ikke plastikk. HTC One er bare griselekker og Sense flyter fantastisk. Om man foretrekker plastikk ville jeg heller gått for G2 som er hvassere. Betyr det at S4 er et dårlig valg, på ingen måte, men et dørgende kjedelig.

Må si meg uenig

G2 har et helt forferdelig Android grensesnitt, Z1 er tyngre (og større, tross samme størrelse på skjerm)

Men jeg kan nok ikke anbefale S4 foran HTC One

http://mobiledevicesize.com/compare/

Lenke til kommentar

Vil uten tvil anbefale S4 fordi den har bedre software enn de andre. Samsung har mye tilleggsfunksjoner som ikke finnes på andre telefoner og de sørger også for å få oppgradert software til nye Android versjoner. LG har en tragisk historie når det gjelder softwareoppdateringer.

Samsung har før de andre produsentene forstått det er når det gjelder software konkurransen kommer til å stå i framtiden og sørget for å bygge opp store softwareutviklingsteam i alle verdensdeler. Innmaten i telefonene blir bare mer og mer lik, det eneste en kan differensiere på er hvordan dingsen ser og på software.

Lenke til kommentar

Man skal ikke gå etter utseende mener jeg. Man skal gå etter det som er inni telefonen, og da er det S4 som er en soleklar vinner.

Eh, nei.

Kameraet på S4 er bedre etter det jeg har forstått. Dessuten så vil jeg ikke ai at skjermene på de andre modellene er så fryktelig fantastisk i forhold til f eks samsung :)

Det er forholdvis små forskjeller, og de er greie alle sammen. De fleste bruker uansett bare kameraet til fjasebilder på facebook, instagram snapchat etc. De gangene man har bruk for et bra kamera drar man ikke fram mobilen. Stort sett er det en nødløsning, som kun fungerer når man har nok lys slik at man slipper å bruke blits.

Må si meg uenig

G2 har et helt forferdelig Android grensesnitt, Z1 er tyngre (og større, tross samme størrelse på skjerm)

Men jeg kan nok ikke anbefale S4 foran HTC One

http://mobiledevicesize.com/compare/

Vil uten tvil anbefale S4 fordi den har bedre software enn de andre. Samsung har mye tilleggsfunksjoner som ikke finnes på andre telefoner og de sørger også for å få oppgradert software til nye Android versjoner. LG har en tragisk historie når det gjelder softwareoppdateringer.

Samsung har før de andre produsentene forstått det er når det gjelder software konkurransen kommer til å stå i framtiden og sørget for å bygge opp store softwareutviklingsteam i alle verdensdeler. Innmaten i telefonene blir bare mer og mer lik, det eneste en kan differensiere på er hvordan dingsen ser og på software.

Hva man synes om grenssnittet er svært individuelt. Man trenger ikke å lete lenge for å finne noen som mener TouchWiz er helt forferdelig, uten at det egentlig er et stort poeng på Android. Iom man uansett kan laste ned en launcher. Ser poenget med størrelsen som var med å vippe meg til HTC.

Vet at LG feilet forferdelig med 2X (jeg fikk pengene igjen etter ett og et halvt år og kjøpte HTC One :love: ), men har de ikke levert ganske greit på toppmodeller etter det? Dersom man på død og liv må ha siste versjon av Android så kjøper man vel Nexus eller legger inn Rom selv. Hvilke fantastiske tilleggsfunksjoner legger Samsung inn som de andre ikke har? Det er ingenting jeg savner på S3 som min HTC One ikke har. Jeg ser ingen grunn til å anbefale Samsung framfor noen av de andre. Grunnene er nevnt tidligere.

Lenke til kommentar

Har fått litt sansen for P6, men ikke så mange som deler det synet nei.

Betyr det at dere anser de andre telefonene som et bedre kjøp?

Siden de koster dobbelt så mye, er de faktisk dobbelt så gode også? (P6=2K,S4,G2=4K+)

Om de er dobbelt så gode får andre svare på. Men dersom du var fornøyd med Honor vil P6 være en solid oppgradering. Prisen er utvilsomt god, og vi er mange som helt sikkert kunne klart oss fint med P6 framfor HTC One, S4, G2 med mer. Et annet fornuftig alternativ er Nexus 4.

Lenke til kommentar

Har fått litt sansen for P6, men ikke så mange som deler det synet nei.

Betyr det at dere anser de andre telefonene som et bedre kjøp?

Siden de koster dobbelt så mye, er de faktisk dobbelt så gode også? (P6=2K,S4,G2=4K+)

Jeg er også veldig glad i P6, og vil anbefale den til alle som ikke bryr seg om dealbreakere som:

NFC, 4G(LTE) og at den ikke er veldig kraftig.

For folk som ikke bryr seg om dette, er ikke S4 verdt pengene. Men for folk som trenger det som er nevnt over, og at man også får andre ting som ekstra godt kamera, oppløsning, pålitelighet

( http://www.dinside.no/920236/huawei-ascend-p6 ) er det verdt pengene.

Og p.g.a det nevnt ovenfor holder de seg oppdaterte dobbelt så lenge?

f.eks: hvor lenge hadde du honor'en din, og kunne du beholdt din gamle mobil hvis du hadde betalt 1000kr ekstra den gangen du kjøpte den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...