Gå til innhold

IT-utdanning

Mr.Disku

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg studerte økonomi på høyskole men fant ut at det ikke var noe for meg, så jeg vurderer nå å gå en it utdanning til neste år.

Dette er noe jeg virkelig har lyst til men problemet er at jeg ikke har så peiling på programmering, og bare basic kunnskap om hvordan en pc fungerer. Men dette er noe jeg vil lese meg opp på før jeg begynner utdanningen slik at jeg er bedre forberedt.

Så spørsmålet mitt er da hvor burde jeg starte?

Har dere noen tips til hvordan jeg burde lese meg opp, om dere har egen erfaring?

Eller om dette er noe jeg lærer på utdanninga uansett?

Takker for alle svar og håper dette er riktig forum :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går 1 semester i en dataingeniør-bacholor nå, og så langt vi stort sett holdt på med Arduino C.
Men vil anbefale og begynne med Java, basic web (html, css, php, js?) og C før studiestart

Finnes mange IT-utdanninger, så prøv å finne ut hvilken du ønsker å gå og se hvordan løpet er der, så kan se hva du bør kunne for å ha et godt utgangspunkt.

Lenke til kommentar

Sjekk ut noen av pensumbøkene du behøver for det første året, kanskje du finner noe interessant der.

Om du har ett fag hvor dere vil jobbe med ett spesifikt programmeringsspråk, sjekk ut amazon.co.uk, og se etter lette introduksjonbøker med god brukertilbakemelding. Det fine med de lette bøkene er at du leser deg raskere gjennom materien, og de er gjerne pedagogisk tilpasset nivået du befinner deg på.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

I Informatikk på NTNU trenger du ingen forkunnskaper, tror det er sånn veldig mange steder. Veldig my og grei start! Dersom du har sansen for logikk kommer det til å gå helt fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...