Liaxo Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Har skriftlig privatisteksamen i historie og filosofi 2 med temaet "Barns menneskeverd" Forberedelse: http://www.udir.no/Upload/Eksamen/Videregaende/H13/20_nov/SAM3002_Historie_og_filosofi_2_Forb_H13.pdf Lurte på om noen av dere hadde tips om relevante tekster e.l. Lenke til kommentar
Jennica Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Jeg har nettopp begynt å lese gjennom eksempeltekstene, prøver også å finne noe på nettet samt i boken (bruker Cappelen Damm). Føler meg egentlig litt lost, hadde vært fint å dele ideer og tanker! Eneste jeg gjør nå er å lese og prøve å skrive ned ting som er viktig å kunne. Kommer tilbake når jeg har fått lest gjennom alle tekstene! Lenke til kommentar
Liaxo Skrevet 20. november 2013 Forfatter Del Skrevet 20. november 2013 Laster opp 4/5 av de aktuelle tekstene som står i forberedelsesheftet (det 5. er over 100 sider og men kan lastes ned her http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/dok/regpubl/stmeld/2011-2012/meld-st-27-2011-2012.html?id=684767) i word format, skulle noen andre enn meg også trenge det. Asylbarna bør sendes hjem - Magnus Thue.docx Asylpolitikkens ofre -Margareth Olin.docx Når ''de andres'' flukt asnes som umoralsk - Cecilie Schjatvet.docx På flukt fra eget ansvar - Christian Tybring-Gjedde.docx Lenke til kommentar
Jennica Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Kan nok være greit å laste ned og prøve å få lest gjennom filene ja. Vi får jo ha med notater, så er nok lurt å skrive ned det som er viktig også. Er det noen som vet hvordan type oppgaver det blir på eksamen (kort- eller langsvarsoppgaver el.l.?) Lenke til kommentar
Liaxo Skrevet 20. november 2013 Forfatter Del Skrevet 20. november 2013 (endret) Den nyeste hifi 2 eksamenen jeg fant var fra høsten 2012, og der var det bare én langsvarsoppgave. Endret 20. november 2013 av Liaxo Lenke til kommentar
Jennica Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Noen som har noe å dele? Sliter litt her selv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå