Nif Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 ja, det er nettopp det jeg tenker på også. Men hva er det "beste" hovedkortet til 4770K? Nå mener jeg ikke hvilket som er best konta pris som mange spør om men det som har best layout og er best egnet til overklokking. Personlig anbefaling er og gå for noe lignende Asus Maximus VI formula hvis du skal gå for haswell build. Holder på og bygge en ny spill pc selv, og etter endel frem og tilbake, lesing og slikt så gikk jeg for dette kortet. Det koster ikke mer en nødvendig, og yter like bra (hvis ikke bedre i enkelte tester og spill) en 'extreme' kort, kommer og med et supert innebygd lydkort som burde være mer en supert for spilling. Er heller ikke 'Over the top' som diverse av disse extreme kortene til 4-5 lapper, men har under 0.2% mindre ytelse og ikke så mye av disse ubrukelige gimmickene som OC Panel som følger med asus sine extreme kort. Hvis du tenker på overklokking, er det ikke så veldig mye som skiller billige(under 1000lappen) hovedkort over de dyreste, eneste er strøm leveringen og strøm fasene, hvorav disse er meget godt representert hos MaximusIV formula kortet og skal ikke by på noen som helst utfordring for overklokking. Men du blir jo begrenset til 2\3way sli\xf, og maksimalt 32gb med ram over 2011, men sånn sett, hvis du trenger 4 kort for og spille, og over 32 gb med ram vil jeg anbefale og gå for mer professjonelle løsninger (asus p9x79-e ws som er 2011 burde gjøre susen isåfall.) Nif Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 20. november 2013 Forfatter Del Skrevet 20. november 2013 Takker så mye, ser ut som det blir en Haswell på meg med et ASUS Maximus VI Formula (Extreme versjonen er vel ikke nødvendig?) Ang skjerm så ja...lese lese lese Lenke til kommentar
Nif Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Takker så mye, ser ut som det blir en Haswell på meg med et ASUS Maximus VI Formula (Extreme versjonen er vel ikke nødvendig?) Ang skjerm så ja...lese lese lese Extreme versjonen er ikke nødvendig nei, har selv brukt extreme versjonene av maximus IV for et par år siden når ytelse forskjellen på et formula kort, og et extreme kort var mer en 10%, som lenger ikke er tilfelle. Det er nok enkelte sjeler som vil si at du må gå for det dyreste for og få det beste, men det er ikke slik lenger. Skjermer har jeg desverre ikke så mye peiling på lenger, bruker fremdeles de 27" philipsene jeg kjøpte for 2 år siden og har ikke intressert meg nok i skjermer. Er nok andre her på forumet som har mye mer kunnskaper en meg ang. akkuratt det emnet. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Takker så mye, ser ut som det blir en Haswell på meg med et ASUS Maximus VI Formula (Extreme versjonen er vel ikke nødvendig?) Ang skjerm så ja...lese lese lese Forresten så er jo også Haswell en helt horribel overklokker Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 (endret) Forresten så er jo også Haswell en helt horribel overklokker Det er ikke mye å gjøre med. Det er umulig å få helt lik silisiumdoping i hver prosessor. Testen jeg så av 4960X hadde ikke overklokkingsresultater som var mye å skryte av heller. De fleste 4670K og 4770K klarer som oftest 4.4Ghz (mer enn det og man er heldig) med akseptabel spenning. Endret 20. november 2013 av ahpadt Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 20. november 2013 Forfatter Del Skrevet 20. november 2013 Forresten så er jo også Haswell en helt horribel overklokker Mens 4930K er bedre? Etter det jeg har sett så er 4.4/4,5Ghz klokken både 4960X, 4630K, 4670K og 4770K lander på. Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 20. november 2013 Forfatter Del Skrevet 20. november 2013 Slik ser handlelisten ut nå :-) https://prisguiden.no/liste/145055 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Hvor lenge har du tenkt til å ha maskina? 32GB RAM er sykt overkill. Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 20. november 2013 Forfatter Del Skrevet 20. november 2013 Hvor lenge har du tenkt til å ha maskina? 32GB RAM er sykt overkill. Jeg bygger ikke denne PCn for å være "best bang for bucks" Så heller gå for 4x4GB med lavere latency? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Mens 4930K er bedre? Etter det jeg har sett så er 4.4/4,5Ghz klokken både 4960X, 4630K, 4670K og 4770K lander på. Joda, men 6 Kjerner 12 tråder og 4 kjerner/4kjerner 8 tråder er ganske stor forskjell Dersom du kan få tak i en 3930K så klarer de ofte 4.8GHz+ Jeg bygger ikke denne PCn for å være "best bang for bucks" Så heller gå for 4x4GB med lavere latency? Latency og lavere clock, eller høyere clock og høyere latency spiller egentlig ingen rolle! Velg den RAMen du liker! Det er ikke mye å gjøre med. Det er umulig å få helt lik silisiumdoping i hver prosessor. Testen jeg så av 4960X hadde ikke overklokkingsresultater som var mye å skryte av heller. De fleste 4670K og 4770K klarer som oftest 4.4Ghz (mer enn det og man er heldig) med akseptabel spenning. Man kan alltids tape lotteriet helt... 4.4 stemmer nok, mens Ivy, og i alle fall Sandy klokket en god del bedre! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Skal du ha både Kraken X60 og EK-240 kit? Hvis jeg skulle kjøpt en PC til 40 tusen skulle den hvertfall hatt komplett vannkjøling og vært STILLE. AIO løsninger som X60 eller H100 gir deg nesten ingen av fordelene som vannkjøling har, som lav støy, gode temperaturer og stort rom for overklokking. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Jeg ville nøyd meg med denne om det var til spilling http://www.komplett.no/komplett-gamer-premium/799900 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Hva i all verden er det du skal bruke denne maskinen til? 40.000 til en gaming maskin er enormt mye, så jeg tror nok ikke at du trenger alt det du har valgt. Hva slags spill er det du skal spille og er det eventuelt noe annet enn spill du skal bruke denne maskinen til? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 VIss man legger skikkelig peng i skjerm(er), god PSU, skikkelig kabinett, super bra lydkort og vannkjøling så ja, da kan det godt ver at den koster litt. men 40 000kr er egentlig veldig mye å bruke på en pc. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Nå er jo vannkjøling helt unødvendig etter det jeg har erfart. En skikkelig vannkjøling kan ta mye av budsjettet ditt, så dermed så er det ikke verdt det syntes jeg. En god GPU når man skal spille er derimot noe jeg mener at det er verdt å prioritere. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Nå er jo vannkjøling helt unødvendig etter det jeg har erfart. En skikkelig vannkjøling kan ta mye av budsjettet ditt, så dermed så er det ikke verdt det syntes jeg. En god GPU når man skal spille er derimot noe jeg mener at det er verdt å prioritere. Så lavere temperaturer, mindre støy, MYE større overklokkingspotensiale og LANGT bedre utseendet er ikke verdt det for deg? Kanskje andre syntes slike ting er viktig... Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Utseende er ikke noe jeg betaler en så stor grad for. Når det gjelder overklokkingspotensiale så trenger man ikke denne kapasiteten så lenge du får en god GPU og CPUen er standard til de spillene du skal spille. Lavere temperatur blir det nødvendigvis ikke så lenge det er en god ventilasjon og gode viftesystemer. Selv om vannkjøling osv ser heftig ut så er det ingen grunn til å bruke så mye penger. At luft bråker en god del mer enn vann, er helt klart, så det må enn bare regne med når man får en såpass "billig" kjøling i forhold til vann. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Utseende er ikke noe jeg betaler en så stor grad for. Når det gjelder overklokkingspotensiale så trenger man ikke denne kapasiteten så lenge du får en god GPU og CPUen er standard til de spillene du skal spille. Lavere temperatur blir det nødvendigvis ikke så lenge det er en god ventilasjon og gode viftesystemer. Selv om vannkjøling osv ser heftig ut så er det ingen grunn til å bruke så mye penger. At luft bråker en god del mer enn vann, er helt klart, så det må enn bare regne med når man får en såpass "billig" kjøling i forhold til vann. Du må gjerne linke meg til den luftkjøleren som holder en 3960X på 4.8GHz under 60C (Vannkjølingen min holder den på Ca.50) 100% load, for den har jeg lyst på! Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 20. november 2013 Forfatter Del Skrevet 20. november 2013 Skal du ha både Kraken X60 og EK-240 kit? Hvis jeg skulle kjøpt en PC til 40 tusen skulle den hvertfall hatt komplett vannkjøling og vært STILLE. AIO løsninger som X60 eller H100 gir deg nesten ingen av fordelene som vannkjøling har, som lav støy, gode temperaturer og stort rom for overklokking. Nei, blir nok X60 først. Vannkjøling for komme senere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå