zoltar Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 (endret) Jeg kjøpte nylig en brukt bolig, og trenger å skifte oppvaskmaskinen som fulgte med. For å få ut oppvaskmaskinen måtte jeg fjerne en 15cm høy og 280 cm lang pynteplate som var montert langs gulvet. Pga. at platen var festet med masse skruer som jeg ikke fikk ut, samt masse silikon langs gulvet, så klarte jeg å ødelegge pynteplaten. Jeg lurer nå på hvor jeg kan kjøpe en tilsvarende plate. Dimensjonene er som sagt 15 cm x 280 cm, men den kan godt være kortere enn 280cm; skjøting er OK. Platen er bare spon, men er belagt med noe som ser ut som eikefinér. Noen som vet om firma på østlandet som selger slikt? Vil helst komme innom og se før jeg kjøper, så jeg kan sammenligne med platen jeg hadde før. Her er forresten et bilde av kjøkkenet, der platen er synlig (den går foran oppvaskmaskinen, nede ved gulvet): Endret 20. november 2013 av zoltar Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Siden plata er finert og i passe bredde (eller høyde) til sokkelen på kjøkkenenet ditt, så er det ikke usannsynlig at det nettopp er en sokkelplate levert av forhandleren/produsenten av kjøkkenet ditt. Altså anbefaler jeg en spesialbutikk for kjøkkeninnredninger, eller et byggevarehus som selger kjøkkeninnredninger. Du bør også kunne bruke 145 mm bred "glattkant" i furu, høvlet bord uten not og fjær og profilering. http://shop.thaugland.no/main.aspx?page=article&artno=03021145 http://www.maxbo.no/Produktkatalog/Trelast-og-listverk/Listverk/Glattkant%2C--list-/Glattkant-Furu-21x145/p/901321 Disse selges i metervis, typisk lengde rundt fire meter, pris 50-70 kr/m. Kan kanskje bli billigere enn spesiallaget sokkel for kjøkken. Lenke til kommentar
zoltar Skrevet 20. november 2013 Forfatter Del Skrevet 20. november 2013 Plata er mye lysere i fargen enn resten av kjøkkeninnredningen, så jeg antok dette var kjøpt separat. Det er altså "sokkelplate" denne delen heter? Det kommer til å hjelpe betraktelig når jeg ringer rundt og spør hvem som kan ha noe slikt. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Ja, eller sokkelfront. Det er i alle fall termen IKEA bruker på sine nettsider. (Men de er bare 8 cm høye, så det er neppe aktuelt for deg å kjøpe sokkelfronter til IKEAs Metod-serie.) 1 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Sjekk HTH-prislista, side 77: Konvensjonell sokkel, høyde 16,6 cm (tilpasses med sirkelsag&høvel) -om du finner en dekor som matcher frontene (oljet furu, eller noe sånt?) er et annet spørsmål, men det fins jo flere kjøkkenleverandører enn IKEA og HTH... Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Slik planke ja! Kan du ikke bare legge ett normalt bord eller lignende, og eventuelt beise det slik at det matcher med resten av kjøkkenet? På mitt kjøkken så er det kun slike plastgreier på bordet som er festet inn i plast fotene kjøkkenet står på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå