Albert Andersson Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 "Nå skal det bli godt med litt mat ... !". Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Lisbeth Grendal Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Hei Albert. "Alle monner drar", selv en ørliten ert. Her har du enda et blinkskudd av en liten luftakrobat i sving. Blir nok en gang imponert over at du får disse, - med så lynkjappe bevegelser i fokus, og at bildet blir skarpt. Ubegripelig. Mvh. Lisbeth. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 20. november 2013 Forfatter Del Skrevet 20. november 2013 Hei Albert. "Alle monner drar", selv en ørliten ert. Her har du enda et blinkskudd av en liten luftakrobat i sving. Blir nok en gang imponert over at du får disse, - med så lynkjappe bevegelser i fokus, og at bildet blir skarpt. Ubegripelig. Mvh. Lisbeth. Hei, Lisbeth. Takk for hyggelig og positiv kommentar ! Småfuglene har raske reaksjoner og får god fart, så det er "et pes" å følge dem ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Virkelig blinkskudd dette Lenke til kommentar
Olav Leistad Hove Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Jeg sier det igjen, det må være noe spesielt med fuglene i Østfold som hopper så mye Spøk til side, ikke topp skarphet denne gangen men du verden - det skulle bare mangle med den farten disse har. Veldig bra! Hilsen Olav Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 20. november 2013 Forfatter Del Skrevet 20. november 2013 Virkelig blinkskudd dette Hei, Torhild. Tusen takk for hggelig og positiv kommentar ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 20. november 2013 Forfatter Del Skrevet 20. november 2013 Jeg sier det igjen, det må være noe spesielt med fuglene i Østfold som hopper så mye Spøk til side, ikke topp skarphet denne gangen men du verden - det skulle bare mangle med den farten disse har. Veldig bra! Hilsen Olav Hei, Olav. Tusen takk for hyggelig , positiv og konstruktiv kommentar ! Det mangler dessverre en del når det gjelder skarphet, men den litt "toon"-pregede posituren, inntrykket av høy fart samt den nesten komisk knøttlille "matbiten" gjorde at jeg la den ut for å kalle på smilet ! Jeg burde ha skrevet det i følgeteksten ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Olav Leistad Hove Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Nei, ikke behøvelig å skrive om det nei. Men det er jo så mye skarphet på fuglebildene her at en nesten blir "overfokusert" (tok du den....). Smilet kom ja! Hilsen Olav Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 20. november 2013 Forfatter Del Skrevet 20. november 2013 Nei, ikke behøvelig å skrive om det nei. Men det er jo så mye skarphet på fuglebildene her at en nesten blir "overfokusert" (tok du den....). Smilet kom ja! Hilsen Olav Hei igjen, Olav. Forumet heter "Akam bildekritikk", - ikke "Akam bilderos", og det har kommet oppfordringer om at vi i større grad bør hjelpe hverandre med å se (forbedrings-)potensialet i bildene ved å foreslå endringer, men også påpeke for eksempel skjevheter, fargefeil og uskarphet m. m ! Det tror jeg alle er tjent med . Så derfor, Olav, - neste gang jeg legger ut et skjevt eller uskarpt bilde, så gjør akkurat som i dag, for jeg har mer en én gang opplevd å få nyttig,lærerik kritikk for bilder jeg selv trodde var bra ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 (endret) Påkaller nå alltid smil og glede du Morsomt og flott bilde som viser mangfoldet deres gjøren og laden. Synes det er flott at du legger ut både teknisk helt bra bilder og teknisk litt uskarpe bilder som her. Ved å se forskjellene så ser vi og hvor gode de beste bildene er og kan gi dem den krediten de er verdt, samtidig som det er mye å lære av alle typer bilder. Og det er en stor utfordring å ta bilde av disse små kjappe. Det jeg lurer litt på noen ganger er hvor nær er du? Hvor mye cropper du bildene dine. Uansett dette er et blinkskudd som vekker følelser og glede og har en fin fortelling. Og teknisk bra uten en "fortelling" er kjedelige bilder i mine øyne. Fint du tar vare på bredden , og på oss alle her inne Ps. grunnen til at jeg spør om croppingen er fordi jeg er imponert over hvor nært og skarpe mange av bildene er og ser du bruker 70-200mm , riktignok ganske lyssterkt et Endret 20. november 2013 av Jentungen1 Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 20. november 2013 Forfatter Del Skrevet 20. november 2013 Påkaller nå alltid smil og glede du Morsomt og flott bilde som viser mangfoldet deres gjøren og laden. Synes det er flott at du legger ut både teknisk helt bra bilder og teknisk litt uskarpe bilder som her. Ved å se forskjellene så ser vi og hvor gode de beste bildene er og kan gi dem den krediten de er verdt, samtidig som det er mye å lære av alle typer bilder. Og det er en stor utfordring å ta bilde av disse små kjappe. Det jeg lurer litt på noen ganger er hvor nær er du? Hvor mye cropper du bildene dine. Uansett dette er et blinkskudd som vekker følelser og glede og har en fin fortelling. Og teknisk bra uten en "fortelling" er kjedelige bilder i mine øyne. Fint du tar vare på bredden , og på oss alle her inne Hei, Laila. Tusen, tusen takk for en lang, hyggelig, positiv og optimistisk kommentar, - du har en smittende entusiasme ! Det er interessant å studere de små hagefuglene, - de er svært forskjellige personligheter, både artsmessig og individuelt. Avstanden er relativt fast, - omtrent 6,7 meter. Før beskjæring har bildene en størrelse på 7.360 x 4.912 MP (3:2-format), og jeg beskjærer ned til omtrent 8.50 x 6.38 MP (4:3-format).på småfuglene. Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg