Qwertyytrewqx Skrevet 19. november 2013 Rapporter Del Skrevet 19. november 2013 Jeg har funnet en side som selger de, mus-mag.no. Men jeg har aldri hørt om de før, så jeg aner ikke hvordan servicen er etc. Har noen andre her hørt om dem? Eller vet noen evt. om beste måte å kjøpe high-end headset i Norge? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 20. november 2013 Rapporter Del Skrevet 20. november 2013 Kan ikke si noe om servicen fordi jeg aldri har handlet der, men de har hold til i Bergen sentrum i over 100 år. De er seriøse. Lenke til kommentar
Qwertyytrewqx Skrevet 20. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. november 2013 Jeg leste det på nettsiden deres, og alt ser veldig seriøst ut. Spørsmålet blir bare om det lønner seg å kjøpe direkte fra Sennheiser eller gå via en utenlands nettside...eller satse på at denne norske butikken jeg aldri har hørt om er god nok. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 20. november 2013 Rapporter Del Skrevet 20. november 2013 Hvis du ikke sparer mye på å kjøpe fra utlandet ville jeg kjøpt de i Norge. Lettere å få hjelp ved evt garanti/reklamasjonssak. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 20. november 2013 Rapporter Del Skrevet 20. november 2013 (endret) Jeg har bare gode erfaringer med Musik Magazinet; dette er en seriøs butikk. Slik jeg ser det må du ut med ca 7 300 + frakt og moms om du bestiller fra utlandet, mens Musik Magazinet skal ha 9 350. Altså ser jeg ingen grunn for å kjøpe fra det store utland. Endret 20. november 2013 av Sentenza Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 20. november 2013 Rapporter Del Skrevet 20. november 2013 Stereofil i Oslo fører HD800 (link, bare scroll litt ned på siden). Gratis frakt ut året har dem også (om du ikke bor i Oslo), bestilling per dags dato skjer per e-post, du finner info om det under FAQ på nettsiden. Jeg har kjøpt ting i den fysiske butikken og folkene virker å være ganske seriøse. 2 Lenke til kommentar
lain Skrevet 20. november 2013 Rapporter Del Skrevet 20. november 2013 Ville nok sendt en epost til Stereofil ja. Skal være en grei gjeng å forholde seg til. Og til den prisen som den ligger ute med nå, er det vel verdt det i forhold til kjøp ifra utlandet. Greit å ha litt ekstra rettigheter når man kjøper ting til den prisen. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 23. november 2013 Rapporter Del Skrevet 23. november 2013 (endret) Sennheiser eller andre europeiske hodetelfoner er sjelden noe betydelig å spare på ved å kjøpe fra utlandet uansett. Men støtter forslaget om å handle fra Stereofil , har selv handlet et par HD800 derfra, veldig grei gjeng å forholde seg til. Nå har jeg ikke hatt noe problemer med utstyr jeg har handlet derifra så det kan jeg ikke si så mye om, men helhetsinntrykket jeg har etter å handlet derifra er meget godt. Endret 23. november 2013 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Qwertyytrewqx Skrevet 24. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. november 2013 Tusen hjertelig takk for alle svar! @Evil-Duck Hva slags forsterkerløsning har du? Og for så vidt, aner noen her hvordan man spiller musikk på sånne hodetelefoner, med PC som grunnkilde? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 24. november 2013 Rapporter Del Skrevet 24. november 2013 Jeg har S/PDIF over optisk kabel fram til DAC, så en hodetelefonforsterter, så HD800. Lenke til kommentar
Qwertyytrewqx Skrevet 24. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. november 2013 Leste på Head-Fi at Senheisser's egen HDVD 800 er en god løsning. Så vidt jeg forstod har den forsterker og DAC i ett. Ville den (f.eks.) fungert?Er åpen for anbefalinger Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 25. november 2013 Rapporter Del Skrevet 25. november 2013 Den ville nok fungere utmerket, så om du har rundt 14k brennende i lomma kan det være et alternativ. Da kommer det sammen med HD 800 på rundt 23k, men så har du til gjengjeld et topp-oppsett med hodetelefoner i svært langt tid framover. 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 25. november 2013 Rapporter Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Tusen hjertelig takk for alle svar! @Evil-Duck Hva slags forsterkerløsning har du? Og for så vidt, aner noen her hvordan man spiller musikk på sånne hodetelefoner, med PC som grunnkilde? Jeg kjører en Electrocompaniet ECD1 (utgått modell) og en Ray Samuels Apache hodetelefon forsterker http://www.raysamuelsaudio.com/products/apache. Dette er DYRT utstyr med noe ventetid på ved bestilling så er vel kansje ikke så aktuelt for deg her og nå. HD800 er dog kresne hodetelefoner så du bør legge litt penger i kilden. Du vil nok klare å drive de tilfredstillende med noe slikt som en Cambridge DacMagic eller en Asus Essence One . Sistnevnte har jeg drevet et par Audeze LCD3er med de siste måndene (da apachen var inne på reprasjon) og jeg synst absolut at den klarte seg strålende i forhold til prisen , så dette kommer altså helt ann på hvor mye du har planlagt å bruke. Personlig ville jeg nok lagt noen ekstra kroner i kilden (dac/forsterker) Endret 25. november 2013 av Evil-Duck 1 Lenke til kommentar
Qwertyytrewqx Skrevet 25. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. november 2013 Ser at Stereofil selger en viss Lehman Audio Linear USB til kun 9,3k, noe jeg synes virker litt for billig til å være bra nok. Visstnok skal den har blitt brukt under utviklingen av HD 800, men egentlig føler jeg ikke det sier sånn alt for mye annet enn at den spiller nøyaktig lyd. Er komplett DAC + amp for under 10k noe man kan satse på? Og for så vidt; hva slags norske nettsteder/butikker selger hodetelefonforsterkere bortsett fra Stereofil?PS: Må bare si takk for engasjement i tråden her, Head-Fi var ikke veldig til hjelp for en stakkars noob som meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå