Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hvordan kjøpe HD 800 i Norge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stereofil i Oslo fører HD800 (link, bare scroll litt ned på siden). Gratis frakt ut året har dem også (om du ikke bor i Oslo), bestilling per dags dato skjer per e-post, du finner info om det under FAQ på nettsiden.

Jeg har kjøpt ting i den fysiske butikken og folkene virker å være ganske seriøse.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Sennheiser eller andre europeiske hodetelfoner er sjelden noe betydelig å spare på ved å kjøpe fra utlandet uansett. Men støtter forslaget om å handle fra Stereofil , har selv handlet et par HD800 derfra, veldig grei gjeng å forholde seg til. Nå har jeg ikke hatt noe problemer med utstyr jeg har handlet derifra så det kan jeg ikke si så mye om, men helhetsinntrykket jeg har etter å handlet derifra er meget godt.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Tusen hjertelig takk for alle svar!

@Evil-Duck

Hva slags forsterkerløsning har du? Og for så vidt, aner noen her hvordan man spiller musikk på sånne hodetelefoner, med PC som grunnkilde?

Jeg kjører en Electrocompaniet ECD1 (utgått modell) og en Ray Samuels Apache hodetelefon forsterker http://www.raysamuelsaudio.com/products/apache.

Dette er DYRT utstyr med noe ventetid på ved bestilling så er vel kansje ikke så aktuelt for deg her og nå. HD800 er dog kresne hodetelefoner så du bør legge litt penger i kilden. Du vil nok klare å drive de tilfredstillende med noe slikt som en Cambridge DacMagic eller en Asus Essence One . Sistnevnte har jeg drevet et par Audeze LCD3er med de siste måndene (da apachen var inne på reprasjon) og jeg synst absolut at den klarte seg strålende i forhold til prisen , så dette kommer altså helt ann på hvor mye du har planlagt å bruke. Personlig ville jeg nok lagt noen ekstra kroner i kilden (dac/forsterker)

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at Stereofil selger en viss Lehman Audio Linear USB til kun 9,3k, noe jeg synes virker litt for billig til å være bra nok. Visstnok skal den har blitt brukt under utviklingen av HD 800, men egentlig føler jeg ikke det sier sånn alt for mye annet enn at den spiller nøyaktig lyd.

Er komplett DAC + amp for under 10k noe man kan satse på? Og for så vidt; hva slags norske nettsteder/butikker selger hodetelefonforsterkere bortsett fra Stereofil?

PS: Må bare si takk for engasjement i tråden her, Head-Fi var ikke veldig til hjelp for en stakkars noob som meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...