Gå til innhold

Minolta DiMage Z1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes Minolta DiMage Z1 virker veldig interessant.

Er det noen som kjenner til dette kameraet, eller tester som er gjort av det?

Fikk mitt kamera fredag. Kjøpte det fra http://www.databutikken.com/no/

Har knipset en god del bilder i helga, og kan bare si at jeg ikke angrer på kjøpet. Kameraet er raskt, gir gode bilder, og zoom på 10x er toppen!

Det er noen negative ting ved kameraet og, men ikke verre enn at de kan rettes på, eller unngås. Jeg kan nevne et par ting som jeg har registrert:

Ved filming i 640x480 med lyd, stopper opptaket etter 34-35 sek. Dette kan skyldes hastigheten til minnekortet. Jeg så på et annet forum, en som opplevde det samme etter ca. 20 sek. Jeg har et Sandisk 128MB kort.

I lavere oppløsning, eller uten lyd, er det bare å filme til kortet er fult.

En annen ting ved filming med lyd, er at autofokus (AF) jobber kontinuerlig, og dette plukkes opp av mikrofonen som en "knatrende" lyd. Jeg har ikke greid å slå av AF i filmmodus, men så lenge man er klar over det så er det greit for meg.

Bilder tatt utendørs i sterk sol, har en tendens til å bli noe lyse (overeksponert) på "auto". Dette kan korrigeres ved å sette "Flash comp" i meny 2 til f.eks -0,3. Ellers kan dette sikkert løses på mange måter. Her må det nok erfaring til.

En ting som kan være både negativt og positivt er at blitsen må løftes opp manuelt for at den skal fungere.

Ellers er det en knapp oppe på kameraet som veksler mellom de forskjellige blits modus. Gjennom et menyvalg kan denne knappen programmeres til å fungere for andre valg som benyttes mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...