Gå til innhold

Nytt skjermkort, TITAN eller?

iiDiiOZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

gtx 780 eller Radeon r9 290x

Alt annet er idiotisk når du har budsjett til det. Men vit at den ene her er veldig stillegående men svakere og den andre er et beist i ytelse og lyd.

Personlig hadde jeg kjøpt det 780 oc kortet fra dustin.

okey! jeg har lest litt rundt, og sett at veldig brae kort, fremdeles kan gi lav fps på høg kvalitet.. Jeg vil si at jeg leter etter noe som kan kjøre ultra på minimum 60-70 fps :p

Lenke til kommentar

Ingen vits i å kjøpe TITAN når man har GTX 780 og R9 290X. Sistnevnte har faktisk bedre ytelse enn TITAN, og koster 3000kr mindre. Vil du ha et stille skjermkort går du for ASUS GTX 780. Det koster 3999kr og det følger med tre spill (Assassin's Creed IV: Black Flag, Batman: Arkham Origins og Splinter Cell: Blacklist). R9 290X har noe bedre ytelse, men har også et høyere strømforbruk og støyer mer. Prisen ligger på rundt 4300kr, Battlefield 4 følger med.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen vits i å kjøpe TITAN når man har GTX 780 og R9 290X. Sistnevnte har faktisk bedre ytelse enn TITAN, og koster 3000kr mindre. Vil du ha et stille skjermkort går du for ASUS GTX 780. Det koster 3999kr og det følger med tre spill (Assassin's Creed IV: Black Flag, Batman: Arkham Origins og Splinter Cell: Blacklist). R9 290X har noe bedre ytelse, men har også et høyere strømforbruk og støyer mer. Prisen ligger på rundt 4300kr, Battlefield 4 følger med.

Så jeg burde gå for R9 290X? Jeg har gtx 670 atm, og det sliter litt på ultra og High settings men den klarer det.. Kommer jeg til å merke at putter i et bedre kort me R9? Bedre fps osv

Lenke til kommentar

Så jeg burde gå for R9 290X? Jeg har gtx 670 atm, og det sliter litt på ultra og High settings men den klarer det.. Kommer jeg til å merke at putter i et bedre kort me R9? Bedre fps osv

Hvis støy ikke er noe problem er R9 290X et godt valg. Men du kan jo også kjøpe et GTX 670 til og sette dem i SLI. GTX 670 koster rundt 2000kr nytt.

Lenke til kommentar

Hvis det er BF4 vi snakker om her, så husk at multiplayer sluker prosessorkraft. Selv merker jeg knapt forskjell på fps om jeg bruker mine 7970 i crossfire, eller om jeg tar ut et kort og kjører single. Med andre ord blir prosessoren min flaskehalsen i multiplayeren. Det jeg prøver å si, er at ytelsesforbedringen avhenger mye av prosessoren din når det kommer til BF4 multiplayer.

Kan legge til at jeg sitter på en i5 2500k @ 4.6 ghz.

Lenke til kommentar

Hvis det er BF4 vi snakker om her, så husk at multiplayer sluker prosessorkraft. Selv merker jeg knapt forskjell på fps om jeg bruker mine 7970 i crossfire, eller om jeg tar ut et kort og kjører single. Med andre ord blir prosessoren min flaskehalsen i multiplayeren. Det jeg prøver å si, er at ytelsesforbedringen avhenger mye av prosessoren din når det kommer til BF4 multiplayer.

så hva foreslår du? ny prosessor? denne har jeg nå: http://www.dustinhome.no/product/5010622178/intel-core-i7-3770k-3-5ghz-8mb-s-1155-ivy/

Lenke til kommentar

Men jeg hadde en asus 7950 directcuiit (før jeg leverte den inn igjen) og spillte på full Hd (1080p) men en intel core i5 3470 by the way det var betaen jeg spillte på :)

Edit:Det var ultra Settings :)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...