Gå til innhold

Hvilken Win 8 versjon trenger jeg?


Anbefalte innlegg

Hei!

Har en PC som kjører Win 7 nå, skal kjøpe ny SSD systemdisk til den og tenker da også på å oppdradere til Win 8.

 

Men hvilken skal jeg ga for?

Og oppgradere til 8.1 er gratis uansett?

Hvor er det rimeligst å kjøpe?

 

Ikke vits og komme med "oppgraderings pakker" fra win 7 til 8, for det kommer ikke til å funke uansett.

 

Edit:

Like så greit å bare gå for denne?

http://www.netonnet.no/art/data/programvare/operativsystem/microsoft-windows8professionalnor64/185161.3049/

Endret av RamboEinar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke kjøpe Windows 8.1 direkte da, og slippe å først måtte installere win8 for å så oppgradere til Win8.1?

 

Husk at den "billige" versjonen du ser på her, i prinsippet kun kan brukes på en pc da. Har du planer om å bytte hardware som hovedkort eller kjøpe ny pc i levetiden til Windows 8(.1) bør du se på oppgraderingsversjonen (som kan flyttes til så mange pcer du vil) eller fullversjonen (som du ikke trenger, om du kjøper oppgraderingsversjonen).

 

 

Ikke vits og komme med "oppgraderings pakker" fra win 7 til 8, for det kommer ikke til å funke uansett.

 

Du vet at du kan gjøre en clean install med oppgraderingsversjonen, og den gir deg fullversjon fordelene, så hvorfor er det ikke noe vits i å foreslå dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du vet at du kan gjøre en clean install med oppgraderingsversjonen, og den gir deg fullversjon fordelene, så hvorfor er det ikke noe vits i å foreslå dette?

 

 

Nei det vet jeg ikke, jeg eier ingen Windows lisens fra før nå, så tenke at en "oppgraderingspakke" ikke ville funke.

 

Har ingen planer om å oppgradere PC-en med det første, så jeg går for en OEM tenker jeg.

Jeg hadde OEM av XP før og da bytta jeg hovedkort noen ganger og det gikk fint da, måtte ringe inn å få ny kode via tlf eller noe.

 

Edit:

Jeg kjøper Pro så slipper jeg å angre i ettertid om det skulle bli noe :)

Endret av RamboEinar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...