Dings Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Goddagen godtfolk! Sitter her på ByLAN med et lite problem. Har en maskin som har fått en ny skjerm og den takler ikke den oppløsningen og refreshraten som var på den gamle skjermen (1600 x 1200 @ 85Hz).. (den gamle skjermen er 30min. biltur unna og jeg har ikke bil tilgjengelig..) Maskinen har kjører Red Hat og da har jeg et problem, for jeg har ikke litt roen på Linux.. Så, noen som vet hva som kan gjøres for å stille oppløsningen ned. Får bilde i "text-mode" eller hva det heter på linux-språket :oops: , så det jeg trenger er å vite hva jeg skriver for å sette ned oppløsningen. (må nok ha det inn med skje.. ) Håper på svar! Mvh. Dings Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Du må nok redigere fila /etx/X11/XF86Config(-4) og finne linja hvor det står Modes "1600x1200", og legge til "1024x768" eller noe sånt. (Skriv nano /etx/X11/XF86Config-4) Men jeg tipper nok at dette ikke hjelper, og at du må kjøre xf86config istedet (den spør deg masse spørsmål om hvordan du skal sette opp "grafisk modus (dvs X)"). Bare logg inn som root og skriv xf86config. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 for å ta det med teskje fra kommandolinjen. su - roots passord pico /etc/X11/XF86Config ctrl + w Modes "1600x1200" og bytt ut med 1024x768 f eks. ctrl+x y og enter exit startx .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå