Gå til innhold

[Løst] Hjelp til kjøp av gutterompc / gaming pc

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har satt opp undernevnte oppsett med tanke på å ha til streaming / gaming på gutterommet. Pris er forsåvidt ikke så viktig for meg, men ser for meg at jeg ikke skal bruke så veldig mye mer enn det jeg har i handlekurven nå. Tanken være å kjøpe en pc som duger i 2-3 år uten å måtte gjøre de store oppgraderingene (orker ikke å bytte deler med 6 måneders mellomrom).

Er forsåvidt klar over at jeg har litt mer ram enn nødvendig, men plages ikke så mye av ekstrakostnaden uansett. Vedrørende de 2x SSDene er tanken min å ha en til OS/programvare og en til spill. Den mekaniske disken tenker jeg å ha til nedlasting etc..

post-322753-0-55784700-1384860521_thumb.jpg

Er noen år siden jeg bygget den forrige pcen min, så hadde vært flott med tilbakemelding om deler passer i lag, at jeg ikke mangler noe vesentlig eller om jeg har noen åpenbare flaskehalser som medfører at jeg kan spare penger etc.

Har man forslag til forbedringer er jeg selvfølgelig også åpen for det.

På forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser jo rett og slett rimelig strøkent ut. Har gjort hjemmeleksen din

Nå vet jeg at du har en del penger til rådighet, eneste jeg ser som mer "fornuftig" er kanskje å gå for et standard GTX 780 mtp prisjusteringen som ble gjort. Men har du lyst så har du lov.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Ser jo rett og slett rimelig strøkent ut. Har gjort hjemmeleksen din

Nå vet jeg at du har en del penger til rådighet, eneste jeg ser som mer "fornuftig" er kanskje å gå for et standard GTX 780 mtp prisjusteringen som ble gjort. Men har du lyst så har du lov.

Tusen takk for tilbakemelding!

Har lest meg opp i løpet av de siste månedene for å få litt oversikt igjen.

En ting jeg brant meg på forrige gang var at det var veldig lite plass/dårlige løsninger i forhold til montering. Custom cpu-viften gjorde at jeg nesten ikke fikk inn minnebrikkene og det var et under at jeg fikk inn et par av ledningene pga størrelsen på skjermkortet etc. Har du/noen andre mulighet å si om dette skal gå greit her?

En annen ting er at jeg ikke har noen deler liggende fra før av; får jeg alt jeg trenger til monteringen med her, må noe kabler etc bestilles utenom? - relativt kjipt å mangle en vesentlig kabel kl 18:01 på lørdagen... :)

Endret av Nyissa83
Lenke til kommentar

Med tanke på at minnebrikkene er "low profile" så skal det gå fint mtp CPU kjøleren.

http://www.dustinhome.no/product/5010667780/kingston-16gb-1600mhz-ddr3-cl10-dimm-2x8gb-hyperx-blu/

Hadde selv gått for disse brikkene, og skulle det evt bli noen problemer med cpu kjøleren så bruker du bare slottene lengst vekk. Du får ingen ytelseshopp ved å gå for 4x4gb fremfor 2x8gb heller.

Alt av kabler du behøver følger med dersom du kjøper oppsettet ovenfor.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...