Psykake Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Jeg reiser til Thailand sammens med kjæresten min den 11. desember og vi blir der til den 7. januar. Vi har et lite program planlagt og skal reise en del rundt. Bangkok, Pitsanolouk, Phi Phi Island og Chiang Mai er de stedene vi garantert skal besøke. Vil gjerne ha tips til diverse aktiviterer og ting man burde se/oppleve Lenke til kommentar
madammim Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Er det ting å gjøre på disse plassene, eller flere plasser utover disse? Bangkok og området rundt har jo et enormt tilbud av alt mulig. Dyreparker, krokodillefarm, fornøyelsesparker, restauranter, kultur, utflukter, kjøpesentra osv. Sikker på at 1 mnd er alt for lite for å rekke over det "viktigste" der Phitsanulok på vei opp mot Chiang Mai? Byen er en av de byene jeg trives best i i Thailand. Forholdsvis stor med det meste av tilbud, men ikke overbefolket. Tror den har blomstret mye pga universitetet. Har en svigerbror som bor der, så har vært der flere ganger. Gode restaurant-båter på elva, flott, ekte og billig Thai-massasje også på elva, fint utgangspunkt for fjellturer. Vi overnattet en gang i en militærleir høyt oppe i fjellene. De leide ut rom i kasserna for å spe på inntektene. Ikke luksus, men helt greit Chiang Mai har jeg vært i bare et par netter. Dyrehagen (små barn), en restaurant som hadde et klassisk show (husker ikke navnet, men mulig jeg kan finne det), samt nattmarkedet var høydepunkt. Hadde minibuss med sjåfør, og høydepunktet på den turen var veien derfra og til Pai. Trollstigen go home, vil jeg si Byen Pai var også flott. Tar noen timer, vi overnattet der. Phi Phi var en skuffelse begge gangene. Var der høsten før tsunamien og tilbake for 2 år siden. De har bygd opp kaoset, for å si det sånn Greit å tilbringe en dag, men ville ikke ha brukt mye tid der. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Vil også anbefale å droppe Phi Phi eller bare ta en dagstur dit. Stedet ser ut trolig ut fra avstand oppe fra berget, men er ellers ikke noe særlig. For mye folk, mye stinkende søppel og oljesøl på stranden fra alle båtene. Om dere dykker eller snorkler bør dere ta en tur til Similan-øyene. Det er også noen muligheter til å overnatte der, men uten alt styr og trengsel som man har på Phi Phi og de fleste andre steder turistene kommer. Lenke til kommentar
Lady_A Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Chiang Mai: Sjekk ut elephant nature park !Du får lekt "mahut" for en dag, være med på å mate, bade osv elefantene! utrolig spennede.Og i Bangkok er det jo myye å gjøre.. du har enorme kjøpesentre der du kan bruke utallige timer, er veldig veldig fascinerende! Også er det ett senter med en innebygd "zoo" i bunnen. Der ser du noen av de villeste største akvariene i ditt liv, med masse eksotiske og spennende dyr.Er virkelig en helt fantastisk fantasiverden!Ta med ett godt kamera, og minnebrikker! For det er virkelig noe du aldri vil, eller kommer til å glemme Jeg stoooorkoste meg, og kommer aldri til å glemme det jeg så der.Skal også tilbake! vet bare ikke når enda God tur!! Dere må kose dere masse! Lenke til kommentar
madammim Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Også er det ett senter med en innebygd "zoo" i bunnen. Der ser du noen av de villeste største akvariene i ditt liv, med masse eksotiske og spennende dyr. Det sentret heter Siam Paragon, og akvariet er det største akvariet i Thailand. Anbefaler det jeg og Kan komme med mange anbefalinger, men synes TS burde komme med litt tilbakemeldinger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå