cannibalguppy Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Godt poeng. Hvis man ser bort fra ALT annet (eller ikke) så er vekten antagelig det viktigste. De gamle VR-brillene var så tunge at man ble sliten i nakken fort og derfor ikke kunne bruke dem over lengre tid. Det er faktisk noe av det jeg ser på som den største forandringen innenfor dette. Alt det andre kommer på 2. plass. Ja, har du prøvd Occulus Rift? Den veier ikke mye og blir ikke for tung. En annen ting som folk her glemmer er pris, de gamle VR headsettene kostet 600-1600 dollar(med 1994-2000 kurs som er VESENTLIG mer enn i dag) og er dermed 4-10 ganger dyrere enn Rift. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Ja, har du prøvd Occulus Rift? Den veier ikke mye og blir ikke for tung. En annen ting som folk her glemmer er pris, de gamle VR headsettene kostet 600-1600 dollar(med 1994-2000 kurs som er VESENTLIG mer enn i dag) og er dermed 4-10 ganger dyrere enn Rift. Nei, men prøvde de gamle typene i butikken et par ganger. Det var helt forferdelig å ha de på pga vekten. Jeg ble sliten før jeg hadde satt de på hodet Er nesten ikke vits å teste OR, når man ser på spesifikasjonene med tanke på vekt så sier det seg selv Og som du sier er prisen viktig, er nesten latterlig å sammenlikne gamle og nye med tanke på pris. Hvis dette skal bli populært så går det ikke å prise dette til et marked bestående av rike pappagutter. Det ser man på nesten alle markeder, hvis prisen ikke står i forhold til produktet så dør det. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 (endret) Nei, men prøvde de gamle typene i butikken et par ganger. Det var helt forferdelig å ha de på pga vekten. Jeg ble sliten før jeg hadde satt de på hodet Er nesten ikke vits å teste OR, når man ser på spesifikasjonene med tanke på vekt så sier det seg selv Og som du sier er prisen viktig, er nesten latterlig å sammenlikne gamle og nye med tanke på pris. Hvis dette skal bli populært så går det ikke å prise dette til et marked bestående av rike pappagutter. Det ser man på nesten alle markeder, hvis prisen ikke står i forhold til produktet så dør det. haha før du sier noe om vekten må jeg nesten insistere på at du tester dem. Hvis du er i jessheim område en gang så kom innom der jeg jobber så kan jeg gi deg demo på det. Virkelig ikke et problem fordi vekten er lav(390 gram). Dette er ikke høy nok vekt til at du blir sliten i nakken(testet ganske mye og vi demoet det på spillexpo hvorpå ingen klaget over vekten.) Vekten på de eldre headsettene var 1.1 kg og mer. Endret 20. november 2013 av cannibalguppy Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 (endret) For det første har du helt klart og tydelig ikke sett et Rift sett. Det veier veldig lite og er betydelig mindre enn bildet du viser til der Forskjellen i størrelsen er de svære hodetelefonene. Og når det kommer til headtracking og generell VR implementasjon så er hverken sonys produkt fra i år eller fra 10 år siden i NÆRHETEN på nøyaktighet og gjennomføring, i tillegg koster(kostet?) disse 20-50k (...) Nei. Jeg vurderte å kjøpe et rundt årtusenskiftet. De lå mellom 6500 og 11000. De enorme forskjellene du beskriver finnes rett og slett ikke. Og før du sier noe om brillene fra 1994 og 2001 så har jeg faktisk sett og prøvd disse. Inntrykket mitt er at disse var vesentlig dårligere og veier 2-5 ganger mer enn rift headsettet. Morsomt at du sammenlignet et "ferdig" produkt(fra bildet der) med en prototype og prototypen er allerede overlegen på vekt, oppløsning, nøyaktighet i tracking og pris. Kødder du? Er du faktisk alvorlig her? Det er tjue år mellom 1994 og 2014. Tjue år med rivende teknologisk utvikling. Det er jammen ikke langt man har kommet med VR-briller. Skjermkortene er derimot kommet utrolig langt i regnekraft, så potensialet på spill bør være adskillig lettere å få utnyttet i dagens marked. Jeg er optimistisk til at produktklassen kan overleve denne gangen. Endret 20. november 2013 av tommyb Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Forskjellen i størrelsen er de svære hodetelefonene. Nei. Jeg vurderte å kjøpe et rundt årtusenskiftet. De lå mellom 6500 og 11000. De enorme forskjellene du beskriver finnes rett og slett ikke. Kødder du? Er du faktisk alvorlig her? Det er tjue år mellom 1994 og 2014. Tjue år med rivende teknologisk utvikling. Det er jammen ikke langt man har kommet med VR-briller. Skjermkortene er derimot kommet utrolig langt i regnekraft, så potensialet på spill bør være adskillig lettere å få utnyttet i dagens marked. Jeg er optimistisk til at produktklassen kan overleve denne gangen. Jeg er korrekt i min informasjon mens du kommer med et bilde av in house prototypen man ikke får tak i. Sjekk først ut hvordan occulus Rift development kit ser ut før du uttaler deg og se også hvordan HD prototypen ser ut(denne er mer lik det som skal selges som ferdig produkt.). Selvfølgelig er jeg alvorlig når du slenger ut rare kommentarer som om det skulle vært faktaom et produkt du aldri har prøvd, sett, veid, lest deg opp om og i tillegg ikke vet hvordan ser ut. Den er mindre, veier betydelig mye mindre, koster under halvparten og er generelt bedre. Den er også en tidlig prototype og ikke representativ for ferdig produkt. Sjekk prisen på sony sin konkurent med fullHD og OLED skjerm før du snakker om 20-50k som om det ikke er sant. Den kostet faktisk 49k til å begynne med men ingen i verden betaler denne prisen for et produkt som ikke funker. 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 (endret) Jeg kan love deg at den jeg vurderte å kjøpe hverken kostet mer enn ti tusen eller hadde full HD ;p For heller ikke jeg ville betalt den prisen, selv om produktet funket. Jeg lenket til prototypen fordi det er den jeg har sett folk teste og være så lykkelige over å få teste, og det var den prototypen som skapte bølgene i denne omgang. Og prototypen er såvidt jeg kan se større enn Sony-HMD'ene fra årtusen-skiftet. Poenget mitt er uansett at på tjue år ville man og burde man ha kommet mye lengre, om ikke hypen døde så tidlig sist. Endret 20. november 2013 av tommyb Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Jeg kan love deg at den jeg vurderte å kjøpe hverken kostet mer enn ti tusen eller hadde full HD ;p For heller ikke jeg ville betalt den prisen, selv om produktet funket. Jeg lenket til prototypen fordi det er den jeg har sett folk teste og være så lykkelige over å få teste, og det var den prototypen som skapte bølgene i denne omgang. Og prototypen er såvidt jeg kan se større enn Sony-HMD'ene fra årtusen-skiftet. Poenget mitt er uansett at på tjue år ville man og burde man ha kommet mye lengre, om ikke hypen døde så tidlig sist. På tjue år har vi kommet langt. Bare nøyaktig headtracking og oppløsningen burde fortelle deg såpass. I tillegg til at dette er første prototype. Det er allerede gjennomført massive og bra forandringer så argumentet ditt strander på seg selv. Derimot er det utrolig ubrukelig av sony og de andre store at de enda ikke har klart å emulere riftens funksjonalitet enda. Helt utrolig faktisk. 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 (endret) Det er ingen grunn til å sammenligne Oculus med produkter som kom ut 10 eller 20 år siden. Her er et bilde som forklarer hvorfor: Selvom et produkt har blitt en flopp før, trenger det ikke bli det igjen. Ny teknologi, ny innovasjon kan skape en revolusjon, det er "tablet PC/nettbrett" et perfekt eksempel på. Og Oculus er et gigantisk steg fra tidligere produkter, i en ny form, akkurat som ipaden var. Endret 20. november 2013 av MrLG 1 Lenke til kommentar
Xmasbeer Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Jeg personlig tror at virtual reality kommer til å selge mest til den litt over gjennomsnitlige engasjerte spilleren. De aller mest hardcore kommer til å fortsette å bruke skjerm og tastaturer med eldgammel teknologi Det finnes hardcore spillere i alle sjangre og på alle platform. Selvsagt vil ikke virtual reality passe noen spill og jeg tipper at LoL og SC2 mestere kunne ikke ha brydd seg mindre om den. Derimot dedikerte space sim og bilspill gamere sikler over slikt utstyr. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå