Laffyftw Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 (endret) Er det noen flere som skal opp i skriftlig eksamen i Markedsføring og Ledelse 2 nå til torsdag den 21.11? Tenkte vi kunne hjelpe hverandre her når vi får forberedelse heftet i morgen. http://www.udir.no/Upload/Eksamen/Videregaende/H13/20_nov/SAM3006_Markedsforing_og_ledelse_2_Forb_H13.pdf Sett deg inn i • bransjen for norske moteklær • mål og strategi • bruk av konkurransemidlene • etikk og arbeidsforholdNoen som har noe tanker rundt forberedelse delen og hvordan oppgavene kommer til å se ut på eksamen? Endret 20. november 2013 av Laffyftw Lenke til kommentar
lft Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Yep, jeg skal! Når kl blir forberedelses heftet lagt ut? Lenke til kommentar
Laffyftw Skrevet 19. november 2013 Forfatter Del Skrevet 19. november 2013 Yep, jeg skal! Når kl blir forberedelses heftet lagt ut? Blir lagt ut klokken 9 i morgen Lenke til kommentar
lft Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Blir lagt ut klokken 9 i morgen Takk! Noen som vet hvordan kriteriene er? I og med at den er for hånd? Kommer til å bli sykt stress.. Lenke til kommentar
Laffyftw Skrevet 19. november 2013 Forfatter Del Skrevet 19. november 2013 Takk! Noen som vet hvordan kriteriene er? I og med at den er for hånd? Kommer til å bli sykt stress.. Er den for hånd? Jeg har fått låne pc osv jeg? Lenke til kommentar
lft Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Er den for hånd? Jeg har fått låne pc osv jeg? Tar du faget gjennom privatistweb, eller gjennom sonans e.l? Tar det selv som privatist gjennom privatistweb og dama på tlf sa den er for hånd :/ Lenke til kommentar
Laffyftw Skrevet 19. november 2013 Forfatter Del Skrevet 19. november 2013 Tar du faget gjennom privatistweb, eller gjennom sonans e.l? Tar det selv som privatist gjennom privatistweb og dama på tlf sa den er for hånd :/ Tar den som privatist selv fikk ett ark der det stod om lån av pc på skolen jeg skal ha eksamen på. Så jeg dro opp og hentet meg en pc. Sikker på at du ikke har blitt feilinformert? Eller så vet ikke jeg :S Lenke til kommentar
lft Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Tar den som privatist selv fikk ett ark der det stod om lån av pc på skolen jeg skal ha eksamen på. Så jeg dro opp og hentet meg en pc. Sikker på at du ikke har blitt feilinformert? Eller så vet ikke jeg :S Men da skal du nok ha den på pc! Tar det ikke gjennom noen skole, så er nok derfor :-) Lenke til kommentar
stekare ææææ Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Er det noen flere som skal opp i skriftlig eksamen i Markedsføring og Ledelse 2 nå til torsdag den 21.11? Tenkte vi kunne hjelpe hverandre her når vi får forberedelse heftet i morgen. http://www.udir.no/Upload/Eksamen/Videregaende/H13/20_nov/SAM3006_Markedsforing_og_ledelse_2_Forb_H13.pdf Sett deg inn i • bransjen for norske moteklær • mål og strategi • bruk av konkurransemidlene • etikk og arbeidsforhold Noen som har noe tanker rundt forberedelse delen og hvordan oppgavene kommer til å se ut på eksamen? Først er det vel smart å foreta seg en SWOT analyse av Moods of Norway og Chillnorway, og finne evt andre norske merker som kan sees på som konkurrenter, anelse om noen forslag her? Deretter må man vel finne seg et mål, enten et kvalitativt eller kvantitativt et. Så blir det å gå igjennom de ulike mulighetene for å bruke konkurransestrategi, vekststrategi eller integrasjon. Så er det å gå igjennom konkurransemidlene, men er usikker på om det er nødvendig å ta for seg alle? Det er jo vanvittig mye, hvis man skal ta for seg alle "de 4 p`ne". Også til slutt skrive litt om ulike etiske problemstillinger de står ovenfor osv. Lenke til kommentar
Studybuddy Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Har lett etter konkurrenter og har funnet disse.http://www.lilleba.no/lilleba/public/openIndex?ARTICLE_ID=100 http://www.norskflid.no/Marius genser virker som et relevant tema å ta opp der den har fått mye oppmerksomhet i det siste Lenke til kommentar
Laffyftw Skrevet 20. november 2013 Forfatter Del Skrevet 20. november 2013 Hva med utenlandske konkurrenter er det ikke større trusler fra disse? Lenke til kommentar
Burgiee Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Først er det vel smart å foreta seg en SWOT analyse av Moods of Norway og Chillnorway, og finne evt andre norske merker som kan sees på som konkurrenter, anelse om noen forslag her? Deretter må man vel finne seg et mål, enten et kvalitativt eller kvantitativt et. Så blir det å gå igjennom de ulike mulighetene for å bruke konkurransestrategi, vekststrategi eller integrasjon. Så er det å gå igjennom konkurransemidlene, men er usikker på om det er nødvendig å ta for seg alle? Det er jo vanvittig mye, hvis man skal ta for seg alle "de 4 p`ne". Også til slutt skrive litt om ulike etiske problemstillinger de står ovenfor osv. Virker som om merkevarebygging og distribusjon kan være i fokus av konkurransemidlene. Merkevarebygging, "positive assosiasjoner til Norge i sitt posisjoneringsarbeid", merkeverdi, og "måten produktene distribueres på er svært viktig" nevnes tydelig i forberedelsesdelen - I tillegg til kritikkverdige arbeidsforhold (tredelte bunnlinje). Lenke til kommentar
jente95hei Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 (endret) l Endret 20. november 2013 av jente95hei Lenke til kommentar
lft Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 ''sett deg inn i bransjen for norske moteklær'' - hva slags spørsmål tenker dere vi kan få der? Tviler på at vi får SWOT analyse da det er veldig omfattende... Men man vet jo aldri. Lenke til kommentar
Burgiee Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 ''sett deg inn i bransjen for norske moteklær'' - hva slags spørsmål tenker dere vi kan få der? Tviler på at vi får SWOT analyse da det er veldig omfattende... Men man vet jo aldri. Dette kommer mest sannsynligvis ikke som et spørsmål. Her skal man bare generelt sette seg inn i bransjen for norske moteklær. Tror det alltid er sånn på eksamen at man skal sette seg inn i temaet man får:) Lenke til kommentar
Benedictecs Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Hei,Jeg finner svært lite informasjon om ChillNorway på nettet, og de svarer ikke på mail. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Kinesdh Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Hei, Jeg finner svært lite informasjon om ChillNorway på nettet, og de svarer ikke på mail. Noen som kan hjelpe? Jeg fant en artikkel på nett som det står litt om ChillNorway http://www.dn.no/gasellene/article2287734.ece Lenke til kommentar
Benedictecs Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Jeg fant en artikkel på nett som det står litt om ChillNorway http://www.dn.no/gasellene/article2287734.ece Takk, den fant jeg også... Men finner ingenting om etikk og arbeidsforhold, annet enn at de har en del produksjon i Asia og en del i Norge. Funnet noe om det? Lenke til kommentar
lft Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Noen som har et bra oppsett på hvordan man skriver konkurrentanalyse? Synes det står litt innvikla i boka.. Lenke til kommentar
Benedictecs Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Noen som har et bra oppsett på hvordan man skriver konkurrentanalyse? Synes det står litt innvikla i boka.. - Konkurrentenes mål for fremtiden - Konkurrentenes antakelser om bransjen og seg selv - Konkurrentenes nåværende strategi - Konkurrentenes kompetanse og ressurser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå