Gå til innhold

Kan noen se på mitt planlagte treningsopplegg?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en god del fett å ta av på kroppen, selv om det ikke nødvendigvis er vekten som er hovedproblemet. Jeg har laget meg en treningsplan jeg håper noen vil se på denne, og komme med tilbakemeldinger.

Først vil jeg bare si; jeg vet det høres litt vel ekstremt ut, at jeg skal ta av så mye, og trene såpass mye. Men til det vil jeg bare si at jeg håper at hvis dere skal fraråde meg dette, så er det kansje best å ikke kommentere i det hele tatt.

Jeg sliter med noen komplekser. jeg tror jeg har en OK kroppsfasong, men i løpet av de siste årene har jeg lagt på meg utrolig mye, og jeg har vært veldig lite aktiv. Kroppsfasongen min nå er bare en "kloss"; altså ingen av formene synes; jeg er bare helt prikk lik fra topp ti tå; en rektangel liksom! Det er så utrolig stygt! Jeg har mye fett å kvitte meg med; jeg må få mellomrom mellom bena; akkurat nå er de bare "limt" sammen! Dere skjønner sikkert...

Planen er som så:

Trene 2-3 timer hver dag; løp på tredemølle; halv internvall og halvt langkjør.

Og i tillegg; trene noen armøvelser og benøvelser for å stramme opp disse.

Mat: gå over til et sunt kosthold, spise regelmessig og sunt!

Jeg er 22 år (snart 23), veier rundt 65 kg, og er i underkant av 1.60 høy.

Kroppsfasongen er som sagt, om ikke overvektig så i alle fall ekstremt lubben! Ingen former synes; jeg er bare et rektangel fra topp til tå. Jeg har fått masse fett på armene mine, tilsvarende med bena; alt fra lår til legger er limt tett sammen! Ingen bukser ser bra ut... Jeg vil ha mellomrom mellom bena, og jeg vil ha smale armer. Jeg vil at miine kragebein skal synes!

Så har dere noen ideer om hvor lang tid jeg ca. kommer til å bruke på å kvitte meg med mye vekt/fett? Oppnå kroppsidealet mitt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løping alene gir også "rektangelkropp", bare smalere. Du bør vurdere styrketrening for å stramme opp og få former. I følge BMI er du også normalvektig, og uten at man skal henge seg for mye opp i det, mener jeg det indikerer at du heller bør legge på deg muskler enn å miste fett (men gjennom riktig kosthold og styrketrening kommer fettprosenten uansett til å gå ned).

Lenke til kommentar

Hei, og takk for at du tar deg tid til å svare.

Jeg har lagt inn noen øvelser for armer og ben, slik jeg skrev ovenfor. Men tror du jeg bør legge inn mer? Tanker du da på utfall, knebøy, ol. Og i tillegg bruk av apparatene på treningssenteret?

Jeg er redd for at jeg kommer til å bli "kraftig", eller får en "hard" kropp liksom... Jeg vet at jenter ikke har like lett for å bygge muskler som det gutter har. Er det slik at jeg kommer til å gp ned i vekt først ettersom fett forsvinner, og så kommer jeg til å få muskler, og da legger jeg vel på meg igjen da... ettersom muskler "veier"?

Takk igjen!

Lenke til kommentar

Armer er bare en liten del av kroppen og består av relativt små muskler, at disse musklene er store og viktige er en ganske vanlig missoppfatning blant di som starter å trene.

Viss det er bodybuilding du er interessert i har jeg absolutt ingenting å bidra med.

Men jeg kan ta litt om det med styrketrening.

For å 'en fin kropp' (noe som er veldig relativt) er muskler ett ganske sentralt punkt. Hvordan du former deg her bestemmer du selv. Du burde vertfall inkludere øvelser som knebøy og markløft i programmet ditt (uavhengig av hva du ønsker å oppnå) dette er øvelser som aktiverer store og mange muskelgrupper og du vil derfor også oppnå en høyere effekt.

Spis sunt men spis næringsrik mat, næringsrik mat bygger muskler - muskler brenner fett (i korte trekk)

Ikke bry deg så mye om vekten, vekt er veldig missvisende, det er speilet som teller, folk driter i om du veier 70 kg i eine eller andre retningen, det som betyr noe er om du ser fit ut eller som ei blubbe (satt litt på spissen selvfølgelig)

Husk også at dette er en livsstilsendrig, det er ikke noe du gjør i en kortere periode.

Viss du leser signaturen min å tenker litt igjennom det er det ganske lett forståelig.

Lenke til kommentar

Jeg setter pris på at du er direkte! Det er det jeg vil ha.

Nei bodybuilding vil jeg overhode ikke ha! Jeg vil være en tynn, slank jente rett og slett; "modellkroppen" (selv om høyden selvføgelig ikke følger med :p)

Var i utgangspunktet veldig redd for å skrive "modellkropp" på forumet; var redd folk kommer til å hakke på meg. For meg er fint kropp en slank, tynn kropp, med slanke legger pg smale armer, helt flat mage... Jeg personlig synes jeg ser best ut på denne måten, og ikke som lubben blubbe!

Med dette er selvfølgelig inkludert et sunt, næringsrikt kostohold, slik som du skriver! Jeg vil gjerne ha modellkroppen, men vil ikke se ut som et blekt skjelett heller... Vil være sunn slank!

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Muskler veier mer enn fett, muskler er bra, jenter med muskler er pent.

Tren 5x5, enkelt og greit program, lite som kan gå galt der!

Du kommer nok ikke til å gå ned veldig mye i vekt dersom du spiser nesten like mye kalorier som idag, men skift over til et sunnere kosthold, ikke et mindre kosthold. Når du gjør om fett i kroppen til muskler blir du slankere og beholder din sunne vekt!

Lenke til kommentar

Skal jeg si min mening så mener jeg at markeringer er pent på jenter (til en viss grad) siden det former kroppen og tar vekk di kjedlige 'rette linjene'

Men bildene er tatt for å fronte ett poeng at fit is the new skinny som det heter.

Viss du bare ønsker å bli tynn så er oppskriften så enkelt som dette, spis mat uten kalorier (typ salat) og spring til du ikke klarer mer, spesielt sunn livsstil er det ikke men du blir tynn.

Ønsker du å bli litt mer fit så er TN sitt programm ett ganske gunstig ett for det du ønsker og oppnå, du får hjelp med kostholdet og du får ett treningsprogramm du kan følge, etter endt programm burde du ha såpass innsikt at du kan klare å lage noe selv.

Ikke kjøp alt mulig slags jalla kosttilskudd, det er bare vas.

Men først og fremst må du bestemme deg eksakt for hvilke mål du har, hvor mye tid og muligheter du har til å legge inn i det og til slutt, hvordan.

Jeg anbefaler selvsalgt å trene styrke men viss du bare ønsker å bli tynn og noe lignende modellkropp som bare er tynnfeite (ett utrykk jeg bruker for tynnefolk uten muskler) så er det løping og lite kalorier som er greia.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Aha, tusen takk for ditt bidrag, og for at du har fulgt opp postene!

Hehe, da er vel "tynnfeit" greie for meg da.

jeg vil i alle fall ikke se slik ut: https://www.google.no/search?q=girls+with+muscle&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=dEqLUqXSG-WG4ATGrYGwCw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1517&bih=740&dpr=0.9#facrc=_&imgdii=_&imgrc=ChfVcs3ckRaCrM%3A%3BInSQSuE7hP7W-M%3Bhttp%253A%252F%252F31.media.tumblr.com%252F8d528f9dfa883063392bcc63d476f4bc%252Ftumblr_mmr98x7vP21rs32w4o1_500.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Faesthetic8packabsworkoutprogram.tumblr.com%252Fpost%252F50415185077%252Fi-love-girls-with-muscles-dont-you%3B500%3B333

:)

Jeg liker å løpe, synes det er kjempegreit, og liker mindre det å trene styrkeøvelser.

Men det er vel ikke risiko for at jeg kommer til å få noe "slapp", "hengende" hud etter hvert som jeg går ned i vekt, hvis jeg ikke bruker styrkeøvelser til å "stramme opp"? Eller er det slik at det autumatisk blir "strammet opp" etter hvert som jeg trener og går ned i vekt?

Tusen takk igjen!

Lenke til kommentar

Kardio kombinert med styrketrening.

Styketreningsprogrammet burde da inneholde:

- Benkpress

- Knebøy

- Markløft

- Roing

- Pull-ups/chin-ups (evt pull-downs om du ikke har maskin som kan hjelpe deg "opp" på pull-ups)

- Dips/franskpress

Styketrenign er veldig effektivt, og det eneste valget du har om du vil ha former. bare løping gjør deg helt formløs. Kombinert er det veldig effektivt. Jeg ville kjørt 3 styrkeøkter og 2-3 kardioøkter.

Om du vil ha et fiks ferdig og effektivt trenignsprogram, så kan du sjekke ut RYP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...