Gå til innhold

Entusiasme møter skepsis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Olav.

Et morsomt og engasjerende bilde, der både entusiasten, skeptikeren og den interesserte lytteren har et autentisk minespill og kroppsspråk.:)

Det er godt gjort av ungene, men forteller vel også at du har et meget godt lag med dem ! :)

Fototeknisk er bildet av toppklasse, - perfekt skarphet og meget fin kontrast, og skulle jeg ha gjettet, ville jeg trodd at bildet er tatt med kamera i mellomformat ! :)

Fargene er friske og klare, og veldig naturlige.

Lyssettingen er svært bra, og bildet er ikke skjemmet av "harde" skygger.

Den hvite bakgrunnen fungerer veldig fint til et slikt portrett, og jeg vil tro at dette bildet i glass og ramme vil kunne glede nære slektninger, så i år kan du slippe unna mye av julehandelen, Olav ! :)

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

Hei Jan Egil!

Bruker stativ på den tredje også. Kjører den helt i taket (takhøyde 2,40 m.) og på linje med motivet. Vender den mot bakveggen, i dette tilfellet hvitt bakgrunnspapir. Jeg har en såkalt "låvedør" på den, klaffer som kan stilles inn slik at du kan dekke for slik at den ikke lyser mot kameraet. I noen tilfelle og ved bruk av svakere lys enn på dette bildet er det fint å la litt av lyset falle på hodene deres (såkalt hårlys) og på den måten får frem mer profilen av hodet. Blitsene har trinnløs regulering så jeg har full kontroll på belysningen. Studiosett fra Kaffebrus.com anbefales :)

Blitsene har en halogenlampe også, se bildet av Yara.

Hilsen Olav

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...