Olav Leistad Hove Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Entusiasme møter skepsis Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Hei, Olav. Et morsomt og engasjerende bilde, der både entusiasten, skeptikeren og den interesserte lytteren har et autentisk minespill og kroppsspråk. Det er godt gjort av ungene, men forteller vel også at du har et meget godt lag med dem ! Fototeknisk er bildet av toppklasse, - perfekt skarphet og meget fin kontrast, og skulle jeg ha gjettet, ville jeg trodd at bildet er tatt med kamera i mellomformat ! Fargene er friske og klare, og veldig naturlige. Lyssettingen er svært bra, og bildet er ikke skjemmet av "harde" skygger. Den hvite bakgrunnen fungerer veldig fint til et slikt portrett, og jeg vil tro at dette bildet i glass og ramme vil kunne glede nære slektninger, så i år kan du slippe unna mye av julehandelen, Olav ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Olav Leistad Hove Skrevet 19. november 2013 Forfatter Del Skrevet 19. november 2013 Tusen takk Albert! Julegave ja, det var en god ide... Vel, jeg er vel en av de som kjøper en gave så det spørs om jeg er for sen Jeg er så heldig å ha "hjemmestudio" og bruker tre blitser. To fra siden med softboks og paraply og en som belyser bak ovenfra. Og da forsvinner skyggene som dugg for solen. Lenke til kommentar
Jan Egil Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Enig med Albert i det han skriver. Fin komposisjon, med god kontakt mellom de tre modelleen og svær bra teknisk! Hvordan gjør du det med den tredje blitzen, plasseringsmessig? Bak bakgrunnen eller bak modellene? Bruker du stativ på denne også? Lenke til kommentar
Olav Leistad Hove Skrevet 19. november 2013 Forfatter Del Skrevet 19. november 2013 Hei Jan Egil! Bruker stativ på den tredje også. Kjører den helt i taket (takhøyde 2,40 m.) og på linje med motivet. Vender den mot bakveggen, i dette tilfellet hvitt bakgrunnspapir. Jeg har en såkalt "låvedør" på den, klaffer som kan stilles inn slik at du kan dekke for slik at den ikke lyser mot kameraet. I noen tilfelle og ved bruk av svakere lys enn på dette bildet er det fint å la litt av lyset falle på hodene deres (såkalt hårlys) og på den måten får frem mer profilen av hodet. Blitsene har trinnløs regulering så jeg har full kontroll på belysningen. Studiosett fra Kaffebrus.com anbefales Blitsene har en halogenlampe også, se bildet av Yara. Hilsen Olav Lenke til kommentar
Olav Leistad Hove Skrevet 19. november 2013 Forfatter Del Skrevet 19. november 2013 Hei igjen Albert! He he... Jeg tok ikke den i mellomformat Men når du først sier det har det ikke vært så dumt med et Hasselblad H4D-60, ikke sant? Men får vurdere om det blir dette eller en veldig bra bruktbil Lenke til kommentar
Kai PetterJohansen. Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Jeg er enig med de andre att det er et flott portrett Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Flott bilde med fint uttrykk!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg