OC-Freak Skrevet 6. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2016 Jeg har faktisk bestilt en xiaomi redmi note 3 pro i 3Gb/32Gb utgave. Går vel en måneds tid før jeg får den. Hadde bare lyst å prøve noe annet enn det man får her på berget. Prisen på $190 er vel helt ok, 2Gb/16Gb utgaven fås under $150 nå. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 8. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2016 (endret) Xiaomi har åpnet sin norske del av nettbutikken Og norske priser deretter http://mistore.no/nb/ Endret 8. juni 2016 av Mala Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 8. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2016 Xiaomi har åpnet sin norske del av nettbutikken Og norske priser deretter http://mistore.no/nb/ Jeg ser det her ja. Prisene er satt på nivå med tilsvarende speccet telefoner fra f.eks huawei. Det syns jeg er for høyt, ihvertfall enn så lenge at ikke alle støtter Norsk språk og 800MHz 4G nettet som bygges ut nå. En Mi5 koster rundt 3500,- inkludert mva/frakt/fortolling fra kina. På den norske siden koster den 5390,- Joda det er bra med angrefrist/reklamasjonsrett, men det betaler man da 1800,- ekstra for............drøyt mye 2 Lenke til kommentar
kimare Skrevet 8. juni 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juni 2016 (endret) Xiaomi har åpnet sin norske del av nettbutikken Og norske priser deretter http://mistore.no/nb/ Jeg ser det her ja. Prisene er satt på nivå med tilsvarende speccet telefoner fra f.eks huawei. Det syns jeg er for høyt, ihvertfall enn så lenge at ikke alle støtter Norsk språk og 800MHz 4G nettet som bygges ut nå. En Mi5 koster rundt 3500,- inkludert mva/frakt/fortolling fra kina. På den norske siden koster den 5390,- Joda det er bra med angrefrist/reklamasjonsrett, men det betaler man da 1800,- ekstra for............drøyt mye Enig i at prisforskjellen blir vel stor. Antar at dette betyr at Xiaomi kommer med norsk versjon av Miui. Skal man ha norsk språk på en Xiaomi i dag, må man roote og legge inn en halv offisiell rom. Med de fordeler og ulemper det medfører. Redmi Pro koster forøvrig 3190,-, mens den er under 2000,- importert fra kina. Dersom det kommer en offisiell versjon antar jeg det er mulig å legge inn norsk versjon på den kinesiske utgaven. Endret 8. juni 2016 av kimare Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 9. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2016 Har kjøpt meg en Xiaomi Mi 5, har etter en del om og men endelig fått lagt inn Europeisk MIUI ROM på den (rooting var ikke nødvendig). Virker som en super telefon så langt. Jeg har vært iPhonebruker helt siden jeg importerte min første iPhone i 2008, men denne telefonen tror jeg faktisk blir min nye "daily driver". Håper noen kloke hoder klare å åpne opp 4G på 800MHz, bortsett fra det har jeg ikke mye å utsette på den så langt. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 9. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2016 Ja synd det mangler en del 4G frekvenser (800MHz for oss her på berget), regner med det har noe med lisenskostnader eller noe å gjøre - at ikke flere frekvenser er støttet. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 10. juni 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juni 2016 Har kjøpt meg en Xiaomi Mi 5, har etter en del om og men endelig fått lagt inn Europeisk MIUI ROM på den (rooting var ikke nødvendig). Virker som en super telefon så langt. Jeg har vært iPhonebruker helt siden jeg importerte min første iPhone i 2008, men denne telefonen tror jeg faktisk blir min nye "daily driver". Håper noen kloke hoder klare å åpne opp 4G på 800MHz, bortsett fra det har jeg ikke mye å utsette på den så langt. Fungerer tv2sumo eller vipps med din europeiske versjon? Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 10. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2016 Sumo har jeg ikke, men Vipps virker iallfall, ser heller ikke noen grunn til at Sumo ikke skal virke, den er jo ikke rootet. 1 Lenke til kommentar
holabaloo Skrevet 17. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2016 Ja synd det mangler en del 4G frekvenser (800MHz for oss her på berget), regner med det har noe med lisenskostnader eller noe å gjøre - at ikke flere frekvenser er støttet. ser det finnes interressante modeller som virker på den frekvensen OUKITEL K6000 har en som er billig på ebay nede i under tusenlappen og beste batteriet på markedet : her 2 modeller sammenligning http://www.xiaomitoday.com/oukitel-k6000-vs-oukitel-k6000-pro-comparison-of-one-of-the-largest-battery-packing-smartphones-in-the-world/ Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 17. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2016 k6000 pro ser ut som en helt ok telefon og jeg har vurdert den også, bakdelen er jo mediatek brikkesettet. Jeg ser det som en bakdel om en telefon har mediatek da dette stort sett bruker mer strøm enn snapdragon og har mer unøyaktig gps. Så en telefon med 6000mah batteri og mediatek (ihvertfall fjorårets mediatek modeller) CPU holder ikke noe særlig lenger enn en telefon med 4000mah batteri og snapdragon CPU. Men k6000 pro koster jo rundt $150 - mye telefon for pengene. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 17. juni 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juni 2016 k6000 pro ser ut som en helt ok telefon og jeg har vurdert den også, bakdelen er jo mediatek brikkesettet. Jeg ser det som en bakdel om en telefon har mediatek da dette stort sett bruker mer strøm enn snapdragon og har mer unøyaktig gps. Så en telefon med 6000mah batteri og mediatek (ihvertfall fjorårets mediatek modeller) CPU holder ikke noe særlig lenger enn en telefon med 4000mah batteri og snapdragon CPU. Men k6000 pro koster jo rundt $150 - mye telefon for pengene. I tillegg er tilgangen på alternative roms bedre med sd enn mtk. Ville heller sett på f.eks xiaomi redmi pro 3. Som begynner på ca $160. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 17. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2016 Redmi note 3 pro (som er på vei til meg) er nok et enda bedre alternativ enn redmi 3 pro med mindre man vil ha 5". Note har langt kraftigere CPU og koster ca det samme (ca 150$ for 16Gb/2Gb og 190$ for 32Gb/3Gb) som redmi 3. Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 18. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2016 (endret) Lurer på om noen har forslag til en billig telefon nr. to til meg. Tenkte hovedsaklig å bruke den til trening. Har dog noen krav: Minst 2gb ram.Helst under 5" skjerm. Vannavstøtende er pluss, men ikke et must. Helst under $200 Noen tips? Har sjekka litt rundt, men finner ingen som passer mitt bruk. Endret 18. juni 2016 av Fragment Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2016 Noe slikt som Redmi 3 PRO f.eks? 5" skjerm, bra specs/batteri. Men er ikke vanntett. Verdt å nevne at den ikke støtter 800MHz 4G nettet som bygges ut på bygdene. Klarer du deg med 4G i byer/tettsteder og 3G ellers er det mye telefon for pengene om man vil ha 5". http://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-redmi-3-pro Koster under 150$ Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2016 Skulle jeg hatt meg ny telefon nå ville jeg nok kjøpt Ulephone Future. Iwill er norsk forhandler av en del kinatelefoner og (uten at jeg noengang har handlet der) vil anta det forenkler garantisaker og slikt. http://www.iwill.no/Mobilephone+Android.439/+.4472.html Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 18. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2016 Skulle jeg hatt meg ny telefon nå ville jeg nok kjøpt Ulephone Future. Iwill er norsk forhandler av en del kinatelefoner og (uten at jeg noengang har handlet der) vil anta det forenkler garantisaker og slikt. http://www.iwill.no/Mobilephone+Android.439/+.4472.html Vurderte en stund å kjøpe en ulephone selv, men etter litt leting på nettet så så jeg særdeles mange advarsler mot å kjøpe det merket. Kameraet var visst tilnærmet ubrukelig og batteriet var visst ei heller noe å skryte av... Er vel xiaomi, meizu, oppo og oneplus som er 100% safe tenker jeg Lenke til kommentar
kimare Skrevet 18. juni 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juni 2016 Skulle jeg hatt meg ny telefon nå ville jeg nok kjøpt Ulephone Future. Iwill er norsk forhandler av en del kinatelefoner og (uten at jeg noengang har handlet der) vil anta det forenkler garantisaker og slikt. http://www.iwill.no/Mobilephone+Android.439/+.4472.html Vurderte en stund å kjøpe en ulephone selv, men etter litt leting på nettet så så jeg særdeles mange advarsler mot å kjøpe det merket. Kameraet var visst tilnærmet ubrukelig og batteriet var visst ei heller noe å skryte av... Er vel xiaomi, meizu, oppo og oneplus som er 100% safe tenker jeg Lenovo eide Zuk er ok. Vivo har samme eierselskap som OnePlus og Oppo. ZTE er vel også greie. LeEco får gode tilbakemeldinger men vet ikke mer om de. Lenke til kommentar
Kennet_H Skrevet 19. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2016 Hvordan er operativsystemet på de forskjellige kina merkene? Er det noen andre enn oneplus som har tilnærmet ren android, uten masse bloat? Lenke til kommentar
kimare Skrevet 20. juni 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. juni 2016 Hvordan er operativsystemet på de forskjellige kina merkene? Er det noen andre enn oneplus som har tilnærmet ren android, uten masse bloat? Zuk Z1 hadde cyanogen, det er fortsatt uavklart hva som kommer på z2. 2 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 26. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2016 Jeg har faktisk bestilt en xiaomi redmi note 3 pro i 3Gb/32Gb utgave. Går vel en måneds tid før jeg får den. Hadde bare lyst å prøve noe annet enn det man får her på berget. Prisen på $190 er vel helt ok, 2Gb/16Gb utgaven fås under $150 nå. Da har jeg fått min Redmi, tok faktisk bare 7 dager fra den ble sendt ut til jeg kunne hente den på postkontoret! Det var med gratisfrakt alternativet, så ble rimelig overrasket! Positivt så langt: God byggekvalitet! Trolig den telefonen jeg har hatt med best opplevd byggekvalitet. Rask fingeravtrykksleser. Suveren ytelse i praksis. God batteritid - men dette må jeg teste ut mer før jeg kan gi en endelig dom. Så langt klarer jeg rundt 4 dager per lading med mitt relativt lette bruk. Negativt så langt: MiUI er uvant, kommer nok til å hive inn annen launcher snart. Dårlig antennekvalitet, mister dekning oftere enn flere andre telefoner jeg har. Kameraet er kun bra ved godt lys (f.eks utendørs på dagtid). Innendørs blir det litt kornete bilder selv ved normal innendørs belysning. Telefonen er svært glatt, så jeg må nok hive på et deksel så den ikke raser i gulvet ved et uhell. Prisen er på ca 2100,- med mva/gebyr. Svært mye telefon for pengene, litt skuffet over at antennekvaliteten ikke er så bra, kameraet hadde jeg på forhånd ikke store forventninger til - så det var ingen overraskelse. Sony tar jo 5000,- for telefon med samme CPU, og mindre batteri. Men så er nok kameradelen til Sony ganske mye bedre - men om det er verdt over dobbel pris kan nok diskuteres. Ser man på andre merker så yter LG G4 ganske likt og har også bra kamera til under 3k, men den har også dårligere batteritid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå