fsx v1.1 Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Hei Må bare spøre de som har droppet ut, åssen går det nå? er dere glad for dere droppet ut? åsssen jobb har dere?Vuderer dette ganske sterkt nå, men litt usikker på åssen det skal gå videre. Plan er å få jobbe på flyplassen her da jeg elsker alt med aviation. Går IKT-Servicefag og tviler jeg består noe fagprøve med 0 motivasjon og 6+ dagers fravær Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Kva plan har du videre? Å få seg jobb på ein flyplass er ikkje så vanskelig, men utan utdanning så begrenser jobbmuligheitene seg til å jobbe med reinhold eller i kiosken. Uansett så kan det være fornuftig å gjere noke anna i eit år for å sjå om du får tilbake motivasjonen. Har du avtjent verneplikta? I den situasjonen som du er så vil eg eigentleg anbefale at melder deg til førstegangstjeneste i luftforsvaret. Då får du tjenestegjere på ein flyplass i eit år (det er mange tekniske stillinger i luftforsvaret også) utan at du mister retten til skuleplass. Kanskje du også får tatt noken relevante kurs? Eg veit om ein som var stuert i luftforsvaret, han brukte den bakgrunnen til å fortsette med samme type jobb i det sivile etterpå. Men å droppe heilt ut bør du være forsiktig med, resultatet av å ikkje ha utdanning er at du mest sannsynleg ender opp med ein litt kjedelig jobb. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Hei Må bare spøre de som har droppet ut, åssen går det nå? er dere glad for dere droppet ut? åsssen jobb har dere? Vuderer dette ganske sterkt nå, men litt usikker på åssen det skal gå videre. Plan er å få jobbe på flyplassen her da jeg elsker alt med aviation. Går IKT-Servicefag og tviler jeg består noe fagprøve med 0 motivasjon og 6+ dagers fravær Generelt vil jeg si nei, det er utrolig dumt å droppe ut. Du må for all del fullføre VGS. Du kommer til å angre senere om du ikke gjør det. Kjenner flere som er langt opp i 20-årene og enda ikke har fullført VGS. Mange har blant annet gått på Bjørknes for å ta opp fag. I mellomtiden har de dasset rundt, jobbet litt på kiosker, NAVet og lignende. Altså kastet bort mange år av livet sitt og angret på det når de har blitt litt mer voksne. Hvilket år er du på? 6 dagers fravær er ikke mye. Ellers synes jeg forslaget over her er glimrende, men man kan vel dessverre ikke velge hvor man skal tjenestegjøre. Fullfør VGS. Det er det lureste du gjør Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Joda, det er heilt uproblematisk å velge forsvarsgrein. Det er berre å ringe vernepliktsverket å seie at du vil avtjene verneplikta, så får du velge mellom både forsvarsgrein og innrykksdato. Eg gjorde det samme sjølv, men av heilt andre grunner. Derimot når du blir utvalgt og får innkallelse til å møte ein bestemt plass på ein bestemt dato så må du søke og styr for å bytte forsvarsgrein, men er du på forskudd så får du velge fritt. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Kva plan har du videre? Å få seg jobb på ein flyplass er ikkje så vanskelig, men utan utdanning så begrenser jobbmuligheitene seg til å jobbe med reinhold eller i kiosken. Du kan få jobb på rullebanen, ved å ta i mot fly. Da i forhold til lasting av bagasje og sette opp sperrebånd og slikt. Jeg tror ikke det krever noen utdannelse. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 19. november 2013 Forfatter Del Skrevet 19. november 2013 Ja, Har veldig lyst å jobbe med fly i luftforsvaret, bare så det er noe med fly Bor i oslo området, så åssen er det med luftforsvaret og plass? blir man sendt langt nord da? har helst lyst å holde meg til oslo/akerhus område Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Hei Må bare spøre de som har droppet ut, åssen går det nå? er dere glad for dere droppet ut? åsssen jobb har dere? Vuderer dette ganske sterkt nå, men litt usikker på åssen det skal gå videre. Plan er å få jobbe på flyplassen her da jeg elsker alt med aviation. Går IKT-Servicefag og tviler jeg består noe fagprøve med 0 motivasjon og 6+ dagers fravær Dropp ut! Ingen motivasjon er ikke bra. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 (endret) Luftforsvaret har vell fleire tjenestplasser på det sentrale austlandet blant anna på Kjeller, Rygge og Gardermoen. Endret 19. november 2013 av The Avatar Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 19. november 2013 Forfatter Del Skrevet 19. november 2013 Okey, men åssen er det med syn? bruker briller og har 1.74 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå