AnonymDiskusjon Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Heisann! Er 18 år nå og fikk en god ide på en fest. Noen av oss på russebilen har laget profil på sukker.no. Jeg har alltid vært veldig forsiktig med hva som blir lagt ut på internett, da jeg har sett hvordan det har ødelagt livet til bekjente av meg. Det ligger ikke ett eneste bilde av meg+alkohol på internett og heller ikke noe ulovligheter. Er det farlig å bruke nettdating? Jeg tenker at ett bilde utenfor facebook kanskje ikke er så farlig, men vil det være enkelt å google og finne frem til min profil der? Det står at alt holdes anonymt og hemmelig, men jeg er ikke så veldig sikker på det. Jeg satser på en god fremtid og skal ha mange år med utdanning videre for å nå drømmeyrke(skipsreder/kaptein, kirurg, jagerflypilot eller ingeniør) og da vil jeg ikke at noe skal slå tilbake på meg. Tusen takk for alle gode svar! Anonymous poster hash: c7b39...694 Lenke til kommentar
teb1986 Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Hva er faren får at du ønsker deg inn i ett forhold? Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Så lenge det er seriøs profil på et seriøst datingnettsted, ikke sexside, så skulle ikke arbeidsgiver ha noe problem med at du ønsker å bli en familiemann. Lenke til kommentar
Golf'ern Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 hvor har du fått ifra at det er farlig? 1 Lenke til kommentar
stevia Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Veldig mange single har nettdatingprofil i dag, så det er ganske normalt. Ingenting å bekymre seg for Lenke til kommentar
arsenalfan Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Hva er faren får at du ønsker deg inn i ett forhold? Ett forhold er sjeldent problematisk, to derimot..... ps: ett=1 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Han tenker naturligvis på at en potensiell arbeidsgiver kan se informasjon om TS og bestemme/ombestemme seg i henhold til en søknad. Og det skjønner jeg godt, da man spesielt i jobber som TS nevner er jobber der man garantert kommer til å bli googlet for å få vite mest mulig om folks private liv. Jeg vet ikke hva arbeidsgivere har lov å spørre om og ikke når det kommer til privatliv, som f.eks. om du fester mye, men de kommer garantert til å prøve å finne så mye om deg som mulig. Dermed er det greit å ha orden på hva som står av informasjon på nettet. Om TS heier på Rosenborg eller stemmer FrP og det står på nettet, og arbeidsgiver er Brann fan og lokal SV-politiker, så vil mest sannsynlig jobben glippe temmelig fort. Derfor skriver jeg f.eks. aldri om sport eller politikk på nettet, uten å ha et pseudonym. Jeg foreslår for TS å legge ut informasjon som du er helt ok med at en arbeidsgiver ser, og så lenge du ikke gir for mye om dine tanker om politikk og religion og sport og ikke legger ut nakenbilder eller fyllebilder, så er du temmelig safe vil jeg si. 1 Lenke til kommentar
arsenalfan Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Hvis en potensiell ny sjef skal finne deg på sukker må han lage seg bruker der og finne deg på den måten. Kommer ikke opp sukker-brukere på google.... Men er jo uansett ikke en grunn til å ikke ansette deg pga at du vil ha deg dame. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. november 2013 Forfatter Del Skrevet 19. november 2013 Takk for svar FrihetensRegn takk for ett bra svar. Sjefen(der jeg jobber deltid nå) googlet meg og rotet mye rundt på nettet. Det han lurte mest på var hvorfor han ikke fant noe som helst om meg på nettet. Jeg bruker kun ett av mine to etternavn blandt venner/facebook og det andre i jobbsammenheng. Dette gir den fordelen at det er veldig mange med samme navn og en av de kombinasjonene. Er nok bare jeg som er litt paranoid hehe. Anonymous poster hash: c7b39...694 Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 tror nok det ligger verre ting om deg, og av deg lagret på facebook, enn hva det gjør på en datingside. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. november 2013 Forfatter Del Skrevet 19. november 2013 Er det farlig å bruke nettdating? Jeg tenker at ett bilde utenfor facebook kanskje ikke er så farlig, men vil det være enkelt å google og finne frem til min profil der? Anonymous poster hash: c7b39...694 Fordi Facebook er så veldig trygt? Anonymous poster hash: f0934...4a8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå