Gå til innhold

Fornye klesskapet, men hvilken butikker går en i for herreklær?


Anbefalte innlegg

Nå er vel klærne på Brandstad grellere enn det aller meste på Dressmann og Boys of Europe...

 

Kjøp basisklær som t-skjorter, boksere, V-halsgensere o.l. på HM eller dressmann (det er billig og er jo stort sett forbruksvare uansett).. Carlings har mye fine jeans. Styr unna jeans med masse detaljer. Prøv for eksempel mørke jeans fra Levis (spør etter rådenim, betjeningen bør vite hva det er eller om de har det!). 511 er en fin modell som hverken er veldig slim eller posete.

 

Volt har en del skjorter til en OK penge (ca 500-600 per stykk), som ser greie ut og har kurant kvalitet. Prøv å hold deg til lyse farger på skjorter og så kan du heller bygge på med mørkere farger i form av en genser over. Går du opp i pris finnes det mange alternativer når det kommer til skjorter, f.eks. Eton og Ralph Lauren. Desverre er det litt overpriset i Norge IMO.

 

Er du villig til å handle på nett åpner det seg en ny verden hva angår herreklær :)

Hvorfor har du plassert genser i samme kategori som t-skjorter og undertøy? Genser er det verdt å legge penger i.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja så klart, jeg har jo ikke tenkt å kjøpe inn klær jeg ikke kommer til å gå med likevel.

 

Noen som har lyst å komme med forslag til ett typisk hverdagsantrekk med bilder så en kan få litt inntrykk på hva som er moten nå til dags.

 

Har ikke noen formening om "moten", men hvis du vil ha en enkel stil som hverken er for slaskete eller for pyntet, kan du gå for noe slikt som dette:

 

Duffle coat, genser med rund hals, OCBD (grover skjorter med kneppet krage), rådenim (ubehandlede jeans) og noen "work boots". Så bytter man ut fottøyet og jakken med sesongen.

Lenke til kommentar

 

Har ikke noen formening om "moten", men hvis du vil ha en enkel stil som hverken er for slaskete eller for pyntet, kan du gå for noe slikt som dette:

 

Duffle coat, genser med rund hals, OCBD (grover skjorter med kneppet krage), rådenim (ubehandlede jeans) og noen "work boots". Så bytter man ut fottøyet og jakken med sesongen.

 

Hvor får man kjøpt feks de skoene der? Ikke alle som bor i Oslo, så finnes de på en kjedebutikk hadde det vært beleielig.

Lenke til kommentar

Har inntrykk av at det er få nettbutikker som fører Red Wing særlig billigere enn norsk butikker. Tror det bare er i USA det er noe særlig å spare, og amerikanske nettbutikker får visstnok ikke lov til å sende ut av Nord-Amerika av Red Wing. Dog, tråler man eBay kan man antageligvis gjøre et kupp.

Lenke til kommentar

Levi's 501 er vel den eneste jeansen du kan gå med i visse snobbesirkler. Selv om jeg ikke ser så svart-hvitt på det, så er det hvertfall ikke tvil om at det er den klassiske olabuksa. Ikke er de voldsomt dyre heller, bare pass på at du får et skikkelig par, det har dukket opp noen rare tynne 501-ere i det siste.

Nå skal det jo sies at det ikke akkurat er alle som passer inn i Levi's 501, da. På meg sitter de omtrent som bootcut jeans, så å gå for et par smalere jeans er ikke nødvendigvis så dumt hvis man er under 175 og ikke har tømmerstokklegger. Forøvrig koster vel 501 fort opp mot en tusenlapp her i Norge, så de er jo ikke akkurat fantastisk valuta for pengene heller.

Lenke til kommentar

Levi's 501 er vel den eneste jeansen du kan gå med i visse snobbesirkler. Selv om jeg ikke ser så svart-hvitt på det, så er det hvertfall ikke tvil om at det er den klassiske olabuksa. Ikke er de voldsomt dyre heller, bare pass på at du får et skikkelig par, det har dukket opp noen rare tynne 501-ere i det siste.

Når ble Levis noe man gikk med i "snobbesirkler"? Særlig 501 er det vel bare folk på 50+ som bruker. Så vidt jeg kan skjønne er 511 den eneste med noenlunde ok passform.

Lenke til kommentar

Mange her inne på MoV må være små og puslete :p

Har et par 508, men de sitter som skinnyjeans på meg. Til og med 501 er litt trange i låra om de skal passe godt i livet.

Så har egentlig alltid lurt på om det finnes noen gode jeans som har litt godt med plass til låra, men som er tapered fra kneet og ned så det ikke ser ut som man går med slengbukser?

Lenke til kommentar

Når ble Levis noe man gikk med i "snobbesirkler"? Særlig 501 er det vel bare folk på 50+ som bruker. Så vidt jeg kan skjønne er 511 den eneste med noenlunde ok passform.

 

Det jeg mente var at blant klessnobber er Levi's 501 bortimot eneste godkjente jeans, du vet, type "hvis man på død og liv skal gå med jeans". Utenfor snobbesirkler er det jo ikke så farlig, poenget var bare at det var den klassiske jeansen, som aldri går av moten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...