emosbaek Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Hei, jeg har nylig kjøpt hus og har fått gleden av dedikert tekniskrom hvor jeg har alt av utstyr i et rack. Utfordringen jeg nå møter er at viftestøyen som før var spredt i hjemmet har slått seg sammen å gått til kamp mot freden, sort of :-D Har forsøkt å tette døren med pakninger, men føler ikke at det hjelper så mye. Trenger derfor litt tips og råd til hva jeg kan gjøre. Akustisk dempende matter er vurdert, men ikke overbevist om at denne typen støy vil bli borte av slikt. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Hvordan blir varmen? Har aldri hatt et slikt rom uten AC og AC flytter luft og skaper bare styr. Det som gjør susen hos meg er en dør som ikke er "innedør" men sånn man forventer å finne i en ytterdør. På veggene gjør 2 lag gipsplater susen / isolasjon / gipsplater. [G][G][G] Hva med å gjøre noe med viftene? Loddet motstander på mine switcher og byttet ut supermicroviftene til vanlig vifter i rackene. Bare der ble det 70DB til 35DB. Lenke til kommentar
emosbaek Skrevet 19. november 2013 Forfatter Del Skrevet 19. november 2013 Per i dag har jeg ikke ekte server i racket, men selvbygget pc i 2U kabinett, 1U NAS, reciever, 2x monoblokker klasse A(blir flyttet snart), sonos x3, decoder, PS3++. Har 2 stk 120m 220V ENOC vifter som går rolig å avgir en overkommelig støyfrekvens, har 3 stk til som skal plasseres litt strategisk for riktig luftstrøm. Noe utover dette har jeg ikke gjort enda. men ser for meg en enkel avtrekksvifte i taket og ventil nederst ved gulvet. Men ang støy, så kommer ikke viftestøyen igjennom veggen, men mer igjennom døren. Har vurdert å ta en liten DIY hjemmekino stil, å pakke døra og tilhørende vegg inn i ekstra dempemateriale. Men annen dør virker lettere Lenke til kommentar
War Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Ny dør koster vel 2-3K lett og må settes inn med ramme. Ville testa dempematter, går døra inn i rommet? Når man lukker den må ikke mattene bli dratt av , men de må være litt større en døra (1mm) så det blir "tett" Ikke bare skal det dempe refleksjon av bølger, men tette dørsprekken. Er det rett inn i soverom / stue? Ville valgt teknisk rom litt unna oppholdsrommene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå