Eriksendrul Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Jeg lurte på om det var mulighet for og kjøpe bitcoins for penger og lurte også på om det er en god investering ? Vil verdien på bitcoins øke eller synke i framtiden ? Jeg kan ikke en dritt om Bitcoins alt jeg vet er at det finnes. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Ja det kan man. Kjøp foregår vanligvis på bitcoin-"børser" hvor du kan kjøpe og selge med internasjonale valuta. Det finnes også norsk børs for dette formålet. Man vet ingenting om verdien vil øke eller synke. Dersom det oppdages en stor feil i arkitekturen vil nok verdien synke til nærheten av null. Ellers ser det ut som den vil øke og øke ettersom det er stor etterspørsel for usporbar og bankuavhengig valuta. Se på det som digitalt gull, det finnes bare en viss mengde på jordkloden, så det jobbes hele tiden med å grave ut restene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Man kan jo angre på at man ikke har kjøpt litt tidligere. de har jo steget noe sinnsykt i det siste. 1 bitcoin koster over 3000kr nå. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 18. november 2013 Forfatter Del Skrevet 18. november 2013 Man kan jo angre på at man ikke har kjøpt litt tidligere. de har jo steget noe sinnsykt i det siste. 1 bitcoin koster over 3000kr nå. å faen, jeg trudde de var en god del billigere per stk. Da driter jeg i det Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Du kan kjøpe en del av en bitcoin, men du er kanskje litt for ung for valutaspekulasjon? .. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Du kan kjøpe en del av en bitcoin, men du er kanskje litt for ung for valutaspekulasjon? .. Bitcoin er vel et ganske godt eksempel på at økonomi ikke bare er for godt voksne. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 19. november 2013 Forfatter Del Skrevet 19. november 2013 (endret) Du kan kjøpe en del av en bitcoin, men du er kanskje litt for ung for valutaspekulasjon? .. Jeg vet ikke hva du mener med ung, Jeg er 21 og tenker daglig på nye måter og tjene penger på fordi jeg har en rik familie som egentlig har tjent sitt med og tenke litt smart og sette penger i ting som har en nokså sikker framtid. Men igjen når du har lønn på 5-6.000 kroner så er de rammene litt små. Men finnes det bare hele bitcoins ? at du ikke kan kjøpe 0,5 bitcoin for eks ? Noen sa noe om og være medeier i 1 bitcoin. Selger du bare din del av den da når du føler for det ? Jeg har lest mye om at folk og eksperter mener at bitcoins vil bli mye verdt i framtiden men hva trur dere den vil ligge på om 1 år ? for jeg ser nå at jeg har mulighet til og kjøpe bitcoin via en norsk side for 3,500 kroner og om jeg velger og selge de igjen så vil ikke tapet bli på mer en 200 kr ca om jeg selger de tilbake til den side. noen tanker om dette ? Endret 19. november 2013 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Jeg vet ikke hva du mener med ung, Jeg er 21 og tenker daglig på nye måter og tjene penger på fordi jeg har en rik familie som egentlig har tjent sitt med og tenke litt smart og sette penger i ting som har en nokså sikker framtid. Men igjen når du har lønn på 5-6.000 kroner så er de rammene litt små. Men finnes det bare hele bitcoins ? at du ikke kan kjøpe 0,5 bitcoin for eks ? Noen sa noe om og være medeier i 1 bitcoin. Selger du bare din del av den da når du føler for det ? Jeg har lest mye om at folk og eksperter mener at bitcoins vil bli mye verdt i framtiden men hva trur dere den vil ligge på om 1 år ? for jeg ser nå at jeg har mulighet til og kjøpe bitcoin via en norsk side for 3,500 kroner og om jeg velger og selge de igjen så vil ikke tapet bli på mer en 200 kr ca om jeg selger de tilbake til den side. noen tanker om dette ? tror du kan kjøpe for eksempel 0,6 bitcoin. så en side hvor de solgte det.. Lenke til kommentar
Spitfire396 Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Jeg kjøpte 0.05 bitcoins i sted Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 http://www.hardware.no/artikler/bitcoins-kan-bli-skattepliktige/154217 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 19. november 2013 Forfatter Del Skrevet 19. november 2013 Trur du det vil ligge noe penger i og mine med gpu i en gruppe ? Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 19. november 2013 Forfatter Del Skrevet 19. november 2013 http://www.hardware.no/artikler/bitcoins-kan-bli-skattepliktige/154217 De kan vel ikke legge skatt på noe de ikke vet du har ? Jeg har ikke tenkt og koble mine bitcoins direkte opp mot min bankkonto før jeg har en fortjeneste på dem inkludert evt skatt jeg må betale ? Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Jeg har god efaring med å kjøpe direkte av en nordmann som kaller seg Sturles, og som du kan kontakte via IRC. Du gjør en bankoverføring til ham, også får du BTC så fort han ser pengene på konto. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 De kan vel ikke legge skatt på noe de ikke vet du har ? Jeg har ikke tenkt og koble mine bitcoins direkte opp mot min bankkonto før jeg har en fortjeneste på dem inkludert evt skatt jeg må betale ? Vet ikke hvordan de skal finne det ut. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 19. november 2013 Forfatter Del Skrevet 19. november 2013 (endret) Jeg har god efaring med å kjøpe direkte av en nordmann som kaller seg Sturles, og som du kan kontakte via IRC. Du gjør en bankoverføring til ham, også får du BTC så fort han ser pengene på konto. han her selger jo for over 500 kroner mer en en norsk nettside :S Edit: de har gått opp over 500 kroner siden klokken 15:00 i dag :S Endret 19. november 2013 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Occi Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Trur du det vil ligge noe penger i og mine med gpu i en gruppe ? Du er nok en smule seint ute gitt. "Alle" bruker ASIC nå har jeg inntrykk av, bruker tilnærmet ingen strøm i forhold, ingen markant varmeutvikling og for å ikke snakke om hvor mye billigere det er. Hvorvidt det fortsatt er noe å investere i kan diskuteres, men såvidt jeg har fått med meg så er ikke GPU mining spesielt interessant lenger (er jo ikke egentlig laget for det). Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 I følge denne kalkulatoren vil ikke engang de beste asic kortene med 600Gb/s lønne seg med tanke på at det tar litt tid å få dem, og at det blir vanskeligere og vanskeligere. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 19. november 2013 Forfatter Del Skrevet 19. november 2013 okay, Lurer på om jeg ikke driter i bitcoins og heller tar noe som alltid vil ha verdi, altså gull og sølv =) Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Gull og sølv er ganske stabile børser, skal mye til for å tjene penger på det. Med bitcoins er du nærmest garantert økning dersom du er villig til å ta risikioen. Bitcoins er såpass nytt at du kan forvente en økning proporsjonal med populariteten. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 20. november 2013 Forfatter Del Skrevet 20. november 2013 (endret) Gull og sølv er ganske stabile børser, skal mye til for å tjene penger på det. Med bitcoins er du nærmest garantert økning dersom du er villig til å ta risikioen. Bitcoins er såpass nytt at du kan forvente en økning proporsjonal med populariteten. Har du noen ide om hvem jeg kan kontakte angående dette ? altså en som vet mye om dette så jeg kan være litt mer sikker ? Men sølv er jo også brukt i nesten alt som blir produsert med elektriske artikler i seg med tanke på at det leder strøm best så det vil jo i løpet av noen årene som går bli mye mindre av det Endret 20. november 2013 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå