Bottekott Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Forstår ikke grunnen til å skaffe seg konsoll. PC kan du få mye kraftigere (lagde en liste på prisguide med ligenende specs som PS4, den kom på ca 4200kr). Så en PC vil koste mer (men når du tenker på spillkostnader + multiplayer kostnader er PC billigere OG alle som sier at PC blir utdatert med en gang... det stemmer jo ikke. Utdatert for en PC er når den ikke klarer middels/high på 40+ fps, mens det er very low 25 fps+ for konsoll.... Og jeg forstår godt det greiene med å ha den i stua og ha kontroll osv. Men det kan du på PC også med Steam big picture, hvor PCen din fungerer akkurat som en konsoll, bare at du altså får spill i god kvalitet, i fullHD, og med en god framerate. Du får spill til rimelige priser, du får gode salg. I tilegg kan en PC gjøre myyyye mer Bygg deg denne pc-en til 4200kr og bruk den hver dag i 6 år. Etter den tid kan du jo sammenligne spill på denne pc-en med spill på PS4/xbone. Tipper du vil bli ganske skuffa, eller imponert, avhengig av hvordan du ser på det 1 Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Gleder meg stort, bare litt over en uke igjen nå! La oss håpe at DLNA også kommer på plass nå etter launch, det trengs. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 "PlayStation 4 handler om spill." Synd det er så få av dem da :/ Ja jøss, når man ser på Xbox One så har jo den minst 50 tipp topp AAA-titler tilgjengelig ved lansering, eller? Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Litt kjipt at den ikke støtter strømming av media fra PC. Har playstation 3 og en av hovedgrunnene til at jeg skaffet meg den var PS3 Media Server. Helt enig. Ser utrolig mye film/serier gjennom PS3. 1 UP for that! Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 (endret) Forstår ikke grunnen til å skaffe seg konsoll. PC kan du få mye kraftigere (lagde en liste på prisguide med ligenende specs som PS4, den kom på ca 4200kr). Så en PC vil koste mer (men når du tenker på spillkostnader + multiplayer kostnader er PC billigere OG alle som sier at PC blir utdatert med en gang... det stemmer jo ikke. Utdatert for en PC er når den ikke klarer middels/high på 40+ fps, mens det er very low 25 fps+ for konsoll.... Og jeg forstår godt det greiene med å ha den i stua og ha kontroll osv. Men det kan du på PC også med Steam big picture, hvor PCen din fungerer akkurat som en konsoll, bare at du altså får spill i god kvalitet, i fullHD, og med en god framerate. Du får spill til rimelige priser, du får gode salg. I tilegg kan en PC gjøre myyyye mer Link oss gjerne til denne maskinen så kan vi jo vurdere maskinvaren du har plukket ut, strømforbruker, støynivået, størrelsen og det hele. Du har vell også medberegnet kostnad for skikkelig håndkontroller, operativsystem og det hele regner jeg med? Dette er tross alt en noe komplekskabal som skal gå opp og det viser seg for at det blir noen hundrelapper her og noen hundrelapper der som driver prisen oppover. For det andre så glemmer du hele hovedfordelen med en konsoll, nemlig at utviklere har en spesifikk maskinvare å optimalisere imot og har langt bedre tilgang til å tyne ut det beste av konsollen da de ikke har restriktive lag som Windows, DirectX og skjermkortdrivere å forholde seg til, hvertfall ikke i samme grad men her kan jo AMD sin Mantleløsning fort kunne vise seg å korte ned dette gapet en god del. Kan vell nærmest garantere deg at en PC med "tilsvarende maskinvarekraft" som en Xbox One og / eller PlayStation 4 vil gi deg en dårligere visuellopplevelse med dårligere ytelse, spesielt over tid på grunn av optimaliseringen og at utviklingen på PC-fronten går i et så mye raskere tempo som gjør at eldre og svakere maskinvare går så uendelig mye fortere i glemmeboka og ikke lenger klarer å holde seg relevant. Ta GTA V til Xbox 360 og PlayStation 3, du har ikke nubbesjans til å spille det med tilsvarende grafikkeffekter og samme bildefylt om du hadde hatt en PC med tilsvarende spesifikasjoner som disse konsollene fra 2006. Så denne matematikken har noen abnorme hull som du ser ut til å overse fullstendig. EDIT: Var også et utrolig godt poeng som ble nevnt her med tanke på at du vil bli fullstendig voldtatt om du har tanke om å spille noe som helst halvveis kompetitivt spill i multiplayer via en slik løsning da du tross alt spiller mot andre som sitter med temmelig overlegen styremåte i form av mus og tastatur så du med håndkontroller vi jo ha ingen mulighet til å hevde deg i noe som helst FPS spill eller annen sjanger hvor mus og tastatur rett og slett blir overlegent iforhold til bruk av håndkontroll. Endret 19. november 2013 av RamGuy 3 Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 (endret) Skjønner heller ikke denne hypen med konsoller. RamGuy, vet ikke om du har prøvd GTA5 på 360, men der var det helt jævlig. Grafikken var veldig laber, FPS'en var helt rævva, spesielt når det skjedde mye. Selv om det var ganske imponerende at det fungerte i heletatt på en så gammel og utdatert konsoll. Gadd ikke å fullføre spillet, og venter heller til det kommer til PC. Imo, så er det verdt det å bruke 2/3x mere penger på en skikkelig gaming PC enn konsoll. Har selv 360, men bruker den sjeldent. Det eneste positive kontra PC jeg ser med konsoll er vell når man har besøk, så kan man sitte i soffaen å chille å spille sammen. Som er grunnen til at jeg har en. Også at flestparten av småkidsa spiller konsoll, så man slipper en god del av disse i PC spill. ^^ Endret 19. november 2013 av Papirkurven Lenke til kommentar
Tenkom_InnleggNO Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Litt kjipt at den ikke støtter strømming av media fra PC. Har playstation 3 og en av hovedgrunnene til at jeg skaffet meg den var PS3 Media Server. Helt enig. Ser utrolig mye film/serier gjennom PS3. Kjøp en apple tv eller lignende. Gjør samme nytten og så slipper du å ha en bråkete ps3 under tven hele tiden. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 For meg har det aldri vært snakk om konsoll fremfor PC, det er overhode ikke aktuelt men jeg ønsker nå å ha en konsoll stående i stua uansett og ville aldri ha orket å erstatte denne med en eventuelt "HTPC / Stue-PC" da det blir for mye stry og stell, for mye pes, for kostbart, du mister også muligheten for å spille endel eksklusive spill som også for meg er en av hovedgrunnene til å ha konsoll som et supplement til min vanlige PC-spilling stående i stua. Også er det jo alle de grunnene du nevner, når man sitter på en fredagskveld med litt alkohol så sitter man ikke å spiller på PC-en på soverommet, man slenger seg ned i sofaen med hver sin håndkontroller, eventuelt så skyves sofaen til side og man spreller foran Kinect. Og spiller jeg med samboer eller familie så går det også i konsoll da de (minus samboer) har null interesse for PC og PC-spilling generelt. Men for meg blir det utrolig rart når folk skal drive å anbefale PC fremfor konsoll for spilling, og spesielt påstå at dette er en så overlegent mye bedre løsning når det blir litt som å sammenligne fugl og fisk om du spør meg da det er to ganske så forskjellige produktkategorier vil jeg si, med helt forskjellig prislapp og kompleksitet rundt seg. Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Syns det er rart enkelte bruker så mye energi på å forkynne at PC er så mye bedre. Er man en gamer med litt bredde i smaken er det ingen vei uten om begge, vil jeg påstå. Det er så stor forskjell på hvordan gameplay som funker godt på konsoll og på pc at jeg ville ikke vært foruten noen av dem... 2 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Skjønner heller ikke denne hypen med konsoller. RamGuy, vet ikke om du har prøvd GTA5 på 360, men der var det helt jævlig. Grafikken var veldig laber, FPS'en var helt rævva, spesielt når det skjedde mye. Selv om det var ganske imponerende at det fungerte i heletatt på en så gammel og utdatert konsoll. Gadd ikke å fullføre spillet, og venter heller til det kommer til PC. Imo, så er det verdt det å bruke 2/3x mere penger på en skikkelig gaming PC enn konsoll. Har selv 360, men bruker den sjeldent. Det eneste positive kontra PC jeg ser med konsoll er vell når man har besøk, så kan man sitte i soffaen å chille å spille sammen. Som er grunnen til at jeg har en. Også at flestparten av småkidsa spiller konsoll, så man slipper en god del av disse i PC spill. ^^ Åneida, bare å spille bf4 så ser du at alle kidsa spiller pc også. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Og hvor mye betalte Sony deg for å skrive dette? Hm? Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Det är inte ens DLNA på PS4? De har ju det på sina telefoner, de kan ju fint streama warez direkt till en tv. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 (endret) Med tanke på at PS4 er en konsoll med middelklasse hardware, blir det ikke noe kjøp for min del. Jeg bruker i dag PS3 håndkontrolleren på PC og merker ikke noe spillbruker-grensesnitt forskjeller. Fordelen med PC er bedre grafikk, billigere spill og kortere loade-tider. Bør vel legge til at jeg kjøper PC-versjoner av spill som også er utgitt på Xbox og at PS3 kontrolleren emulerer Xbox 360 kontrolleren som disse spillene jo har innebygd støtte for. Jeg tror PS4 får en mye kortere levetid enn PS3 da jeg mener å huske at PS3 hadde svært god hardware da den ble sluppet. Rett meg hvis jeg tar feil. Det er trist å tenke på at PS4/XB1 skal sette standarden for fremtidens spill. Men de har nok gjort det slik mye på grunn av utsalgsprisen vil jeg tro. Endret 19. november 2013 av Tannpirkeren Lenke til kommentar
Andante79 Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Det er da mye bedre å lage en PC som kan gjøre alt, og kun kjøpe en PS4 kontroller. Da får man stort sett de samme spillene til mye bedre PC-grafikk. Man kan fortsatt spille med kontroller. Samtidig får du brukt maskinen til alt det andre også og du kan bygge den selv, akkurat som du vil. Lenke til kommentar
arojoh Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 jeg må nesten spørre deg anmelder. i hvilken format prøvde dere den eksterne harddisken. siden playstation støtter ingen andre formater en FAT 32 Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Gode nyheter. Dette er en spillekonsoll og ikke noen mediaserver. Frydelige nyheter. Endelig så er ting på plass igjen som det skal være. 1 Lenke til kommentar
Nation of Masturbation Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Konsoll er jo ment for spill, alt annet kan du gjøre på mobilen eller PC. 1 Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Nei du kan ikke gjøre det samme med Steam big picture for da blir du den eneste som spiller med kontroll mot resten av PC-verden som sitter med mus+tastatur. Ergo blir du liggende 10 skritt bak i alle former for online spill, i motsetning til konsoll hvor alt er likt for alle... Så det du sier er at PC har bedre input altså ): Var faktisk et ganske godt argument dette, hadde ikke tenkt på det. Du har nå helt rett i det. Det vil sannsynligvis bli rettet med Steam sine nye maskiner da. Der har du håndkontroller og eget steam OS. Hvis jeg skulle ha spilt med håndkontroll i sofaen i stua, ville jeg nok ventet på steam OS Pcer (som er som en konsoll, bare med lignende funksjon/styrke som en PC) Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Gode nyheter. Dette er en spillekonsoll og ikke noen mediaserver. Frydelige nyheter. Endelig så er ting på plass igjen som det skal være. La oss nå for gudsskyld fjerne MP3-spilleren, nettleseren osv fra mobiltelefonene våre også. Det er jo tross alt en telefon, ringemuligheter alene burde være fokus og holde i massevis. 8 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 La oss nå for gudsskyld fjerne MP3-spilleren, nettleseren osv fra mobiltelefonene våre også. Det er jo tross alt en telefon, ringemuligheter alene burde være fokus og holde i massevis. Haha! Nå lo jeg jævla godt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå