gkja Skrevet 18. november 2013 Rapporter Del Skrevet 18. november 2013 Har tenkt å kjøpe ett nettbrett til kona til jul. Lurt litt på følgende nettbrett: http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=797773&sku=783413& Det jeg lurer på er om Samsung Galaxy Note er verdt de ekstra pengene i forhold til Sony Xpedia? Jeg legger vekt på at ting fungerer smertefritt og ikke hakkete. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 18. november 2013 Rapporter Del Skrevet 18. november 2013 Samsung Galaxy Note har høyere oppløsning, raskere prosessor og mer RAM. Med mindre kona di skal spille på nettbrettet vil du ikke merke noen forskjell på ytelsen. Skjermoppløsningen på Samsungen er 2560x1600. Sony Xperia har 1920x1200. Jeg har en stasjonær PC med en 27" skjerm og en oppløsning på 1920x1080, og det er virkelig ikke nødvendig med så høy oppløsning på en 10" skjerm som det Samsung tilbyr her. Kort og godt, velg Sony Xperia. Lenke til kommentar
gkja Skrevet 18. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. november 2013 Takker for svar Moby_Duck Dersom ingen andre har noen innvendinger så blir det nok en Sony Xperia til kona til jul. mvh gkja Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 18. november 2013 Rapporter Del Skrevet 18. november 2013 En dag for seint ute :/ De solgte på telenor med mobilt bredbånd. Totalpris 2380. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 18. november 2013 Rapporter Del Skrevet 18. november 2013 Note 10.1 er egentlig ikke et nettbrett basert på spilling heller. Alle enhetene i Note-serien er ment til multitasking. Det er der S Pen kommer inn. Kommer litt an på hva det skal brukes til, men pga. spesifikasjonene så er sikkert ikke noe lagg på noen av de. Går jo heller ikke an å hate S Pen. Den gir fantastiske bruksmuligheter. Blant annet så er den veldig presis og funker faktisk ikke så verst til å skrive med. Skriftgjenkjenning er også bra. Den høyere oppløsningen gir høyere pikseltetthet (ppi) og er mer detaljert/skarpere. Men jeg vet ikke om det vil være noen stor merkbar forskjell med mindre man nesten kommer borti skjermen med øynene. Så det kommer helt an på bruksmåten ettersom dette er to veldig forskjellige nettbrett. Hvis man ikke kommer til å bruke funksjonene Note-serien er kjent for (i hovedsak S Pen) kan man like gjerne kjøpe Tablet Z ettersom den er billigere. Anbefaler deg å se videoer om begge nettbrettene på YouTube. Da får du nok en idé om hva som passer best. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. november 2013 Rapporter Del Skrevet 18. november 2013 Har tenkt å kjøpe ett nettbrett til kona til jul. Lurt litt på følgende nettbrett: http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=797773&sku=783413& Det jeg lurer på er om Samsung Galaxy Note er verdt de ekstra pengene i forhold til Sony Xpedia? Jeg legger vekt på at ting fungerer smertefritt og ikke hakkete. http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10136842 Selv ville jeg muligens ha valgt Nexus 10 (har den kommet? ) Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 18. november 2013 Rapporter Del Skrevet 18. november 2013 Anbefaler ipad air, veldig bra nettbrett Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 18. november 2013 Rapporter Del Skrevet 18. november 2013 Ville gått for Note eller iPad Air. Lenke til kommentar
gkja Skrevet 19. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. november 2013 Hei Alle sammen Takker for svar. Har sett litt på You Tube. Tenker jeg bestiller en Sony Xperia om noen dager (dersom jeg ikke ombestemmer meg). mvh gkja Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. november 2013 Rapporter Del Skrevet 19. november 2013 Jeg legger vekt på at ting fungerer smertefritt og ikke hakkete. Etter å ha brukt iPad 2 og 3 og iPad mini i flere år, er min anbefaling for å få oppfylt kravene over å velge iPad. Har prøvd et par Android-brett (fra Acer og Samsung) de siste ukene, men her er det hakking innimellom, periodiske tregheter, stopp i streaming, og har også hatt totalt OS-kræsj (Kernel Panic). Stort sett fungerer det også greit, men er på langt nær så stabilt som iOS. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 19. november 2013 Rapporter Del Skrevet 19. november 2013 Har ikke opplevd mye hakking på toppmodeller. Hvis du kjøper et nettbrett til 2000kr maks med middelmådigige spesifikasjoner så vil du selvfølgelig oppleve hakking. Android er et tungt OS å kjøre, men det ser ut til å bedre seg i KitKat-versjonen. OS-kræsj har jeg aldri opplevd. Mobilprodusentene har mye skyld i hakking som oppstår pga. launcheren og alt programvare de legger inn. Kan derfor være smart å kjøpe et rent brett som f.eks. Nexus. Man kan også roote og flashe custom ROM og fjerne all dritten. Da blir den jævla smooth. Har hørt at TouchWiz var et mareritt før, men i Note 3 har det tydeligvis forbedret seg. Absolutt null hakking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå