Gå til innhold

Netgear 3500lv2 + tomato firmware - ingen internettilgang

Anbefalte innlegg

Hei,

Oppgraderte routeren min Netgear 3500Lv2 til nyeste tomato firmware (juli 2013) i går, noe som gikk fint.

Problemet jeg fikk var at jeg ikke fikk noen internett-tilgang. Jeg kjører dhcp på routeren og har modem fra canal digital.

Statusen sto på renewing under dhcp-instillingene etter upgrade. Forsøkte å release og renewe på ny uten hell. Tok også ny reset av routeren.

Restart av modemet ble også gjort.

Internett rett fra modemet til maskinen gikk fint.

Fikk heller ikke tilgang til routeren uten at jeg satte statisk ip.

Endte med at jeg måtte gå tilbake til stock-fw for å få internett-tilgang og at det skulle fungere dynamisk.

Noen som har kjennskap til denne fw, og hva jeg eventuelt må konfigurere for å få den opp å gå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DHCP i routeren skal jo være satt på som default. Etter du har flashet skal DHCP automatisk komme på.

Det må derfor være noe rart som har skjedd når du flashet til Tomato, eller noe som ligger lagret i routerens minne.

Du kan jo prøve sette fabrikksettinger før du flasher Tomato, og slette NV-RAM i Tomato etter du har flashet.

Administration->Configuration->Restore Default Configuration->Erase all data in NVRAM memory(thorough)->OK

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

DHCP i routeren skal jo være satt på som default.

Det må derfor være noe rart som har skjedd når du flashet til Tomato, eller noe som ligger lagret i routerens minne.

Du kan jo prøve sette fabrikksettinger før du flasher Tomato, og slette NV-RAM i Tomato etter du har flashet.

Administration->Configuration->Restore Default Configuration->Erase all data in NVRAM memory(thorough)->OK

DHCP var default. Fikk bare ingen ip. Sto forøvrig DNS-adresser oppført.

Routeren var fabrikkresatt før jeg flashet. Har også forsøkt med en 30-30-30 reset uten hell.

Problemet er at ingen ip blir mottatt fra modemet.

Restartet også modemet et par ganger i mellom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...